Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Det du nu skriver är ju på ett sätt självklarheter om man bestämt sig för att han är oskyldig och sen bara ger förklaringar på allt !
Skulle du ändra dig om någon detalj hade förändrats ?
Isåfall så blir dina förklaringar på ett sätt hängt upp på en skör tråd !.
För jag skriver ju bara att jag tycker det är korrekt att han ska vara misstänkt och inte dömd GM
Om jag tolkar dig rätt så har du eg inte en egen tolkning om vad han gjort på brottsplatsen utan går enligt mig en snårig väg mellan anonym och göra valda saker och sen ljuga om en del !
Då får du ihop att polisen har svårt att bekräfta honom men samtidigt kan du placerar honom på brottsplatsen. Sen när vi ofta ifrågasätter att han ljuger så brukar du( andra också ) plötsligt navigera er lite försiktigt och hävda att han troligen ändå har gjort dessa saker
Jag hävdar att ni balanserar på en skör tråd vad Engström befinner sig och vad han gör mellan 23:20 till 23:40
Jag har endast i mycket ringa grad diskuterat vad SE närmare bestämt gjort på mordplatsen. Det finns andra om kan det betydligt bättre. Det jag påstår är att har han befunnit sig där så torde det han berättar ha någon faktisk grund. Till skillnad från om han inte överhuvudtaget fanns på platsen, då är ju allt alldeles oerhörda och för honom livsfarliga påhitt.
Nej, det är inte så att det produceras en uppsjö krångliga antaganden för att "förklara bort" SE:s ageranden. Det är snarare att pressa in allt vad han företar sig i GM-mallen som kräver ett stort antal synnerligen krångliga antaganden. Och i flera fall kan inte förklaringar alls ges, det han gör är bara misstänkt utan att man kan visa på något tänkbart syfte (exempelvis hanterandet av stämpeltiden). Han agerar slumpmässigt och hursomhelst och samtidigt såväl sårat fåfängt som hyperrationellt. Och det är väl ett av skälen till att han tills vidare bör betraktas som vittne. En enkel och sammanhållen förklaring.
Det utesluter ju inte att uppslaget möjligen befinner sig på nivån "kan misstänkas", men jag vill mena att det balanserar alldeles på gränsen till att kunna avföras, det vill säga att han befann sig inne på Skandia när det small.
Om folk vill sitta och tolka och till viss del konstruera tillvaron i riktning Stig Engström som gärningsman, så visst. Det hårresande är fortsatt att utredningen lades ner med hänvisning till detta uppslag som är närmast renons på fast materia.
Angående käpphästen om rocken, glasögonen, kepsen med knäppe och väskan, så emanerar glasögon och keps från Grand. Och där fanns inte SE efter föreställningen. Så om nu Mårtens grandman är GM, så är det tydligen så tokigt att Stig råkade vara iklädd ett par liknande attiraljer. Det som egentligen finns i uppslaget Stig Engström är den lilla väskan på åsen.
Angående Bohemia, så har vakna individer inte
uppfunnit den saken, utan
upptäckt att det finns uppgift om att en person som var behjälplig vid återuppplivningsförsök fanns på etablissemanget "efteråt".