Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-25, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Så är det...

Jämförde hans katalog färg med ABs jacka och det är en tillfällighet med den specifika blåa färgen..

Kan du lägga upp jämförelsen ?
Citera
2024-12-25, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Kan du lägga upp jämförelsen ?

Fan jag hittade någon som hade länkat till en telefonkatalog från Sthlm 1986 det skulle vara en speciell katalog också ...

Men den färgen var otroligt lik den färgen som AB hade på sig på rekonstruktionen...

Jag reagerade på det direkt

Ska se om jag hittar den jävla länken igen...
Citera
2024-12-25, 18:49
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Fan jag hittade någon som hade länkat till en telefonkatalog från Sthlm 1986 det skulle vara en speciell katalog också ...

Men den färgen var otroligt lik den färgen som AB hade på sig på rekonstruktionen...

Jag reagerade på det direkt

Ska se om jag hittar den jävla länken igen...

Var det denna som du tänkte på?
https://i.imgur.com/yxvhizt.jpeg
Citera
2024-12-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Var det denna som du tänkte på?
https://i.imgur.com/yxvhizt.jpeg

Kanske men tyckte det blåa var tydligare på katalogen...hmm

Är färgen korrekt utgiven på denna bild ?
Citera
2024-12-25, 18:54
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Oaktat övriga faktorer ja.

Men sedan ska man ju tänka på ett annat vis.
En man ses gå bakom LOP och sedan försvinna tillsammans med dom. Då finns som du säger ett 50/50-läge om han går åt samma håll eller åt det andra hållet. Men sedan ses en man som går ungefär lika långt bakom LOP även på den andra sidan. En man som är inom felmarginalen för vittnesuppgifter för att kunna vara densamma. Särskilt när man lägger till MPs observation av en man som går bakom på ungefär samma avstånd, bara en bit längre norrut och som också stämmer in på signalementet.

Då är det inte ett 50/50-läge längre. Exakt var sannolikhetsbedömningen handlar där är ju högst spekulativ.

Så ska man bygga en hypotes som har så stor chans som möjligt att vara den rätta tycker jag man borde utgå från, men inte förutsätta, att det är samma man.

Fast då har du ju bara räknat faktorer som bättrar på siffrorna åt ett håll. Man får ta med de andra också. Det var därför jag sa 50/50 oaktat andra faktorer. Det finns övriga saker som talar emot att det är samma man.

Man kan inte på något vis utgå från att den kalkylen automatiskt resulterar i att en vänstersväng landar på över 50 %.

Jag vet att det är den förhärskande teorin i vissa läger just nu, och du kan tryggt räkna med uppbackning från Packetipiketen om det skulle hetta till. Men det vore märkligt att lägga fram det som någon slags objektiv sanning att en efterföljande man från Grand är den troligaste gärningsbeskrivningen. Särskilt när Granskningskommissionen anser att Tensonmannen ”med all sannolikhet” är Björkman och en efterföljande GM på västra trottoaren är behäftad med stora problem.
Senast redigerad av Knattarna 2024-12-25 kl. 19:03.
Citera
2024-12-25, 19:04
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Kanske men tyckte det blåa var tydligare på katalogen...hmm

Är färgen korrekt utgiven på denna bild ?

Om färgerna är rätt på bilden nedan så ska det stämma.
https://i.imgur.com/B1yIXw5.jpeg

Den första bilden som jag länkade till är urklippt och sammanfogat från bilden här ovan.
Citera
2024-12-25, 19:06
Medlem
Citat:
Om färgerna är rätt på bilden nedan så ska det stämma.
https://i.imgur.com/B1yIXw5.jpeg

Den första bilden som jag länkade till är urklippt och sammanfogat från bilden här ovan.

Tack..

Ja jag kan se det NF ser...

Du då ?
Citera
2024-12-25, 19:08
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Tack..

Ja jag kan se det NF ser...

Du då ?

Nej, varken längden på jackan eller den blå färgen stämmer överens.
Citera
2024-12-25, 19:13
Medlem
Citat:

Nej inte identiskt..

Men jag menar tillräckligt för att man isåfall ska kunna trycka in en till på Sveavägen med den typen av blå färg...
Citera
2024-12-25, 19:24
Medlem
Citat:

Ska också kanske vara tydlig med en sak ang ABs färg på jackan..

Om en färg bara är liksom blå så brukar man bara säga blå ..ljusblå eller mörkblå...

Jag tolkar att NF försöker beskriva Tensonmannens jacka som har en nyans i det blåa vilket jag finner att AB har i sin jacka..

Men jag kanske är ensam som ser det!?
Citera
2024-12-25, 19:40
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ska också kanske vara tydlig med en sak ang ABs färg på jackan..

Om en färg bara är liksom blå så brukar man bara säga blå ..ljusblå eller mörkblå...

Jag tolkar att NF försöker beskriva Tensonmannens jacka som har en nyans i det blåa vilket jag finner att AB har i sin jacka..

Men jag kanske är ensam som ser det!?

Jo det vara så, men jag tycker inte att det är samma blå nyans. Men kanske var NF:s minnesbild inte så bra av den blå färgnyansen eller så var det olika ljusförhållande där han mötte mannen och borta vid mordplatsen där han såg AB:s jacka skymta fram.
Citera
2024-12-25, 19:55
Medlem
Citat:
Jo det vara så, men jag tycker inte att det är samma blå nyans. Men kanske var NF:s minnesbild inte så bra av den blå färgnyansen eller så var det olika ljusförhållande där han mötte mannen och borta vid mordplatsen där han såg AB:s jacka skymta fram.

Jag ska faktiskt försöka vara ännu tydligare med vad jag ser....

Den nyansen som NF beskriver är mörkare än ABs jacka.....

Så ska inte outa mig för mkt vad jag jobbar inom...

Men ABs jacka har samma sorts av nyans i det blåa men inte lika mkt av det...

Så om ljusförhållanden föll på ett annat sätt så kan jag se hur nyanserna är mer lika än vad man tror...

Sen tror jag man påverkas om man är Anti till att AB är Tensonmannen och ser skillnaderna istället...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in