Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-24, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Nja, jag tror han berättar nästan allt han ser under sin promenad fram till mordplatsen. Till exempel har han väl sett AH och SG på håll och sedan låtsats som att han var med dem väldigt tidigt.

Däremot borde han ju ha sett ”mer” om han gick så nära bakom LOP som han påstår. Det är därför hans färd fram till mordplatsen blir så innehållslös när han återger den för polisen. Tolkar jag det som.

Okej jag är lite inne på att han skulle kunna nästan berätta mer som vittne från brottsplatsen än att kolla på klockan...

Men du menar att han verkligen inte ser något speciellt trots att han inte tittar på klockan som vi får anta är ett hittepå...
Citera
2024-12-24, 00:37
Medlem
Citat:
Nja, jag tror han berättar nästan allt han ser under sin promenad fram till mordplatsen. Till exempel har han väl sett AH och SG på håll och sedan låtsats som att han var med dem väldigt tidigt.

Däremot borde han ju ha sett ”mer” om han gick så nära bakom LOP som han påstår. Det är därför hans färd fram till mordplatsen blir så innehållslös när han återger den för polisen. Tolkar jag det som.

Jag är nästan inne på att om han är ett vittne så har han kanske kollat på sin klocka fram till brottsplatsen...

Du skriver att han ser AH och SG framme vid Olof och vill vara närmare dom....

Men min tidsaxel så om han kommer ut efter skottögonblicket så borde han notera att AH och SG springer mot Olof väl ?

Bilarna som kör upp mot trottoaren görs väl ca 15sek efter skotten och sen rusar väl AH och SG mot Olof...Detta borde ske när Engström är mitt på trottoaren väl ?

Detta måste ju vara rakt i Engströms synfält ?

Visst skulle han kunna komma ut efter detta...Men då missar han LJ
Senast redigerad av Problem2020 2024-12-24 kl. 00:40.
Citera
2024-12-24, 00:55
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag är nästan inne på att om han är ett vittne så har han kanske kollat på sin klocka fram till brottsplatsen...

Du skriver att han ser AH och SG framme vid Olof och vill vara närmare dom....

Men min tidsaxel så om han kommer ut efter skottögonblicket så borde han notera att AH och SG springer mot Olof väl ?

Bilarna som kör upp mot trottoaren görs väl ca 15sek efter skotten och sen rusar väl AH och SG mot Olof...Detta borde ske när Engström är mitt på trottoaren väl ?

Detta måste ju vara rakt i Engströms synfält ?

Visst skulle han kunna komma ut efter detta...Men då missar han LJ

Jag tror att han tittar på klockan en liten stund precis när han kommer ut ur Skandia. Vilket gör att han missar en del i inledningsskedet. Sedan har han förflyttat och överdrivit klocktittandet.

Han nämner förresten de uppställda bilarna men inte att de gör U-svängar.
Citera
2024-12-24, 01:07
Medlem
Citat:
Jag tror att han tittar på klockan en liten stund precis när han kommer ut ur Skandia. Vilket gör att han missar en del i inledningsskedet. Sedan har han förflyttat och överdrivit klocktittandet.

Han nämner förresten de uppställda bilarna men inte att de gör U-svängar.

Gjort lite hemläxa

Det är HJ taxi som kör upp ordentligt på trottoaren om jag inte gjort min läxa fel...

Alltså är detta ca 15sek efter skotten som detta sker ...och det är ju också ur denna bil som Glantz kommer ur...

Är det sannolikt att Engström missar detta på 30m avstånd rakt framför honom..!?

30 m ifrån är nästan tvunget då han ska hinna se LJ...

Står bilen redan uppställd på trottoaren när Engström kommer ut så borde detta störa Engströms vanliga bild hur det ser ut på Sveavägens trottoar....samt att då är han så sen att han missar LJ...
Citera
2024-12-24, 01:10
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nej , min teori bygger inte på ett cirkelresonemang!

Att misstänka efterspelsvittnet SE eftersom man har ett tvångsmässigt behov att misstänka någon för mordet och då nöjer sig med den mest sinnesslöa ansatsen i sammanhanget, att misstänka att bara ett vittne kan ha mördat OP är ganska talande.

Underskatta aldrig Dunning–Kruger effekten!

Själv tycker jag "två-olika-personer-teorin" är ganska intressant. Men det "pirrar" kanske inte att misstänka att en okänd GM sköt OP?
Citera
2024-12-24, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Att misstänka efterspelsvittnet SE eftersom man har ett tvångsmässigt behov att misstänka någon för mordet och då nöjer sig med den mest sinnesslöa ansatsen i sammanhanget, att misstänka att bara ett vittne kan ha mördat OP är ganska talande.

Underskatta aldrig Dunning–Kruger effekten!

Själv tycker jag "två-olika-personer-teorin" är ganska intressant. Men det "pirrar" kanske inte att misstänka att en okänd GM sköt OP?

Kom igen nu..

Det funkar hur bra som helst att misstänka okänd GM..

Vi bollar spekulationer ang Engström och det gör vi alla mer eller mindre i denna tråd..

Det finns ingen prestige i att det måste vara Engström som är GM..
Citera
2024-12-24, 01:30
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Kom igen nu..

Det funkar hur bra som helst att misstänka okänd GM..

Vi bollar spekulationer ang Engström och det gör vi alla mer eller mindre i denna tråd..

Det finns ingen prestige i att det måste vara Engström som är GM..

Men att misstänka efterspelsvittnet SE för att man "upplever" att han "ljuger" och att han hade tämligen generiska vinterkläder 1986 är väl enbart önsketänkande av sämsta sort? Liknar SE verkligen CP som LP pekade ut som mördaren?

Att dessutom utan att blinka avfärda HOs vittnesmål tyder väl ändå på att man hellre gissar hej vilt istället för att ta in riktiga fakta? Hur var det till exempel med SEs tillgång till vapen?

Ingenting tyder dessutom på att endast ett vittne kan ha skjutit OP. Det inser även ett litet barn.

Det är jul nu och vi borde lyssna lite mer på barnen.
Citera
2024-12-24, 01:31
Medlem
Citat:
Men att misstänka efterspelsvittnet SE för att man "upplever" att han "ljuger" och att han hade tämligen generiska vinterkläder 1986 är väl enbart önsketänkande av sämsta sort? Liknar SE verkligen CP som LP pekade ut som mördaren?

Att dessutom utan att blinka avfärda HOs vittnesmål tyder väl ändå på att man hellre gissar hej vilt istället för att ta in riktiga fakta? Hur var det till exempel med SEs tillgång till vapen?

Ingenting tyder dessutom på att endast ett vittne kan ha skjutit OP. Det inser även ett litet barn.

Det är jul nu och vi borde lyssna lite mer på barnen.

Skriv ett brev till KP..

Kära tomten..

Släpp misstankarna på Engström...

Mvh Ursprungligen
Citera
2024-12-24, 02:12
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Skriv ett brev till KP..

Kära tomten..

Släpp misstankarna på Engström...

Mvh Ursprungligen

Om man blint ska lyssna på pensionerade och erfarna åklagare får Hans Ölvebro mitt odelade elefantöra. HÖ har en ganska avvaktande attityd när det gäller att "trivselmisstänka" SE.

För övrigt förvånar det inte att du fortfarande tror på Tomten.

Hypotetisk monolog i Problem2020:s julnatt:
"Signalementet stämmer och han var dääär! Hur kan du inte ens misstänka att Tomten finns? Man måste faktiskt få misstänka!"
Citera
2024-12-24, 02:16
Medlem
Citat:
Om man blint ska lyssna på pensionerade och erfarna åklagare får Hans Ölvebro mitt odelade elefantöra. HÖ har en ganska avvaktande attityd när det gäller att "trivselmisstänka" SE.

För övrigt förvånar det inte att du fortfarande tror på Tomten.

Hypotetisk monolog i Problem2020:s julnatt:
"Signalementet stämmer och han var dääär! Hur kan du inte ens misstänka att Tomten finns? Man måste faktiskt få misstänka!"

Självklart tror jag på tomten

Jag såg farbror Tomt stycka en kvinna också
Citera
2024-12-24, 02:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Självklart tror jag på tomten

Jag såg farbror Tomt stycka en kvinna också

Att tro på Tomten eller att tro på SE som GM är väl utbytbart antar jag. Två sidor av samma svårtrillade pollett.

Båda verkar kunna uppträda maskerade och förväxlas lätt av naiva människor. Båda verkar ha en något problematisk relation till skorstenar. Att argumenten för att tro på dem är fladdriga som bäst är inget som direkt övertygar.

Om du ofta tror att du "ser saker" kan det vara dags att ringa sjukvårdsupplysningen för din del.
Citera
2024-12-24, 02:36
Medlem
Citat:
Att tro på Tomten eller att tro på SE som GM är väl utbytbart antar jag. Två sidor av samma svårtrillade pollett.

Båda verkar kunna uppträda maskerade och förväxlas lätt av naiva människor. Båda verkar ha en något problematisk relation till skorstenar. Att argumenten för att tro på dem är fladdriga som bäst är inget som direkt övertygar.

Om du ofta tror att du "ser saker" kan det vara dags att ringa sjukvårdsupplysningen för din del.

Vi får se...

Snart har Dalulven något på gång

Kanske kan han presentera något nytt !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in