Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-22, 01:12
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Jag har inte sagt något om vare sig östra eller västra sidan. Jag har inte ens pratat om någons position. Så jag förstår inte riktigt rättningen.

Men nu står alltså SE och LP på vitt skilda ställen trots att de båda befinner sig vid kroppen när de gör sina observationer? Eller hur får du ihop det här? Skiljer det enligt dig såpass mycket mellan den metern eller vad det kan vara som skiljer dom?

Vi vet ju inte ens exakt hur LP och SE stod i förhållande till varandra i detta skeende. Eller exakt var bilarna stod. Ändå visar den magiska måttstocken man använder på SE att det inte går att se en man i gränden. Men den vanliga man använder på LP visar att det inte är några problem.

Det är ju minst sagt spännande.

Kan LP se en man i gränden så kan SE.

Var inte LP:s beskrivning av LJ långt senare? SE:s var dagen efter ...

LP kan ha hört att det befann sig en man därinne, och ville inte "vara sämre" ...

Vi vet ju ingenting om vad LP egentligen sa. Blev hon "matad" av Holmér?
Citera
2024-12-22, 02:21
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt något om vare sig östra eller västra sidan. Jag har inte ens pratat om någons position. Så jag förstår inte riktigt rättningen.

Men nu står alltså SE och LP på vitt skilda ställen trots att de båda befinner sig vid kroppen när de gör sina observationer? Eller hur får du ihop det här? Skiljer det enligt dig såpass mycket mellan den metern eller vad det kan vara som skiljer dom?

Vi vet ju inte ens exakt hur LP och SE stod i förhållande till varandra i detta skeende. Eller exakt var bilarna stod. Ändå visar den magiska måttstocken man använder på SE att det inte går att se en man i gränden. Men den vanliga man använder på LP visar att det inte är några problem.

Intressant...
Hur beskrev Lisbeth mannen(LJ) ?

För jag tror inte hon såg LJ ..
Citera
2024-12-22, 02:40
Medlem
Citat:

Jag vet att du inte skrev om östra sidan. Var en spinoff som var riktad till mopspanaren egentligen. Vi släpper det.

Men vittnet-SE kan sett LJ från platsen om han pratade med LP på den gula linjen. Den enda rimliga positionen är här, tycker jag.

https://imgur.com/a/guM3rQ4
Citera
2024-12-22, 03:39
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Jag vet att du inte skrev om östra sidan. Var en spinoff som var riktad till mopspanaren egentligen. Vi släpper det.

Men vittnet-SE kan sett LJ från platsen om han pratade med LP på den gula linjen. Den enda rimliga positionen är här, tycker jag.

https://imgur.com/a/guM3rQ4
Den enda rimliga positionen? Så hela gränden var täckt förutom en pytteliten öppning där man kunde se in? Det ska till en förjävla stor och hög bil det. Det låter som att du förväxlat bil med buss. Och hur har du gjort den uträkningen ens? Hur kan du möjligtvis sitta inne med så exakta förhållanden. Var du där?

Och detta måste bara SE förhålla sig till av någon anledning. Återigen, står han bredvid en annan person som lyckas se en person i gränden så kan han själv göra det. Den logiken är inte jättesvår.
Citera
2024-12-22, 03:53
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Intressant...
Hur beskrev Lisbeth mannen(LJ) ?

För jag tror inte hon såg LJ ..
Intressant. Vem såg hon då?

Det ska bli spännande att se hur du får ihop att hon såg en annan man än LJ med din hypotes som SE som GM.

Inga detaljer angivna förutom att hon tyckte hon kände igen blicken. Hon säger dock att hon inte är säker på att denna tredje observation av gm är av gm, även om hennes uppfattning var så.

Jag gillar förövrigt din stil med att först fråga basala frågor om detta, för att sedan avslöja att du redan bildat dig en uppfattning. Innan du bemödat dig att ens kolla upp det.
Citera
2024-12-22, 03:56
Medlem
Citat:
Den enda rimliga positionen? Så hela gränden var täckt förutom en pytteliten öppning där man kunde se in? Det ska till en förjävla stor och hög bil det. Det låter som att du förväxlat bil med buss. Och hur har du gjort den uträkningen ens? Hur kan du möjligtvis sitta inne med så exakta förhållanden. Var du där?

Och detta måste bara SE förhålla sig till av någon anledning. Återigen, står han bredvid en annan person som lyckas se en person i gränden så kan han själv göra det. Den logiken är inte jättesvår.

Hänger inte med hur du resonerar. Jag säger att han kan se LJ från positionen jag markerade. På den västra sidan skyms gränden och OP av HJ-taxi.

Det går att se över bilen om inte någon står i vägen. Problemet är att han från den positionen inte är orienterad vad som hänt och var GM sprungit. Han har inte information att fokusera på den detaljen i bakgrunden.

Slänger upp en skiss.

https://imgur.com/a/CPclXq4
Citera
2024-12-22, 04:06
Medlem
Citat:

Det ska bli spännande att se hur du får ihop att hon såg en annan man än LJ med din hypotes som SE som GM.

Inga detaljer angivna förutom att hon tyckte hon kände igen blicken. Hon säger dock att hon inte är säker på att denna tredje observation av gm är av gm, även om hennes uppfattning var så.

Jag gillar förövrigt din stil med att först fråga basala frågor om detta, för att sedan avslöja att du redan bildat dig en uppfattning. Innan du bemödat dig att ens kolla upp det.

Min stil

Hon kan iofs sett LJ men det kan också vara GM hon ser...

Men eftersom vi vet att hon inte beskriver LJ så detaljerat så betyder det inte ett skit...

Borde inte LJ vara rätt enkel att beskriva om man ser honom ?
Senast redigerad av Problem2020 2024-12-22 kl. 04:27.
Citera
2024-12-22, 04:21
Medlem
Citat:

Felet du gör är att du bekräftar Engström på brottsplatsen på hans egna ord...

Du ifrågasätter inte att info från vad som har hänt på brottsplatsen inte är speciellt svårt att plocka fram .

Speciellt inte om man själv får välja att säga saker man snappat upp...!

Jag kan ju själv låtsas att berätta om en fotbollsmatch som jag inte sett om jag själv får styra vilka saker jag nämner från matchen....

Tycker faktiskt det är lite naivt att inte förstå detta själv !
Citera
2024-12-22, 04:59
Medlem
Citat:

En annan tydlig sak som jag tror gäller dig är avsaknaden av en egen teori..

Då tror jag att det är lätt att bara sitta och vara kritisk åt andras teorier ...

Har märkt att dom som misstänker Engström eller t.ex tydligt CP eller CA lägger ner mkt mindre tid att ständigt kritisera andras teorier utan spekulerar om sin egna teori främst...

Det är ju såklart sorgligt men inget att göra....

PS tänk om du istället varit lika kritisk till Engströms berättelse ..Men eftersom du hellre vill vara kritisk till oss som har honom som misstänkt så måste du svälja allt Engström säger
Citera
2024-12-22, 09:55
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Alltså mellan 45-55sek efter skotten ?

Det jag påstår och påstod i mitt senaste inlägg är det osäkra i bestämmande av tiden.
Lägger det övriga inom spoiler då jag uppfattar det som trams.
Citera
2024-12-22, 10:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Västra sidan, inte östra. På den västra borde han stå med LP nord-öst i gruppen av personer. Inga problem där med sikt.

Kan SE "speglat GM" om han korsade Sveavägen? Många menar att även GM korsade Sveavägen vid något tillfälle. Ännu lite grovkalibrigt bränsle till "speglingsbrasan" som ändå inte riktigt verkar vilja ta sig.
Citera
2024-12-22, 10:06
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Tråden bör snarare enas om att racerprofilen sprider gödsel:

Känns som ni får hitta ett lite tyngre vittne för att punktera Engströms historia.
Ja det är nog så att vare sig racerprofilen eller Engström varit på platsen efter skotten. Ingen av dem finns ju heller i polisens anteckningar från brottsplatsen och ingen har bekräftat deras närvaro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in