Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Det är precis detta: Påståendet "ALG har inte fått till sig bryskheten från SE" (smartaste, vet jag inte riktigt vad du ville mena med?)
Och ändå så uppger hon "polisens bryskhet mot Lisbeth" i förhöret...
Hur ska man förklara det, är ju min ständiga fråga.
Jag har inte fått några raka och seriösa alternativ. Inte heller här, även om du är en av de mest seriösa i detta forum.
Om nu inte SE har självupplevt denna händelse, berättat den för ALG ca 20 minuter efter mordet, så behöver hennes uppgift förklaras här.
Det är just det jag är ute efter, men märker på flera här att man mer fokuserar på att försvara SE som misstänkt och GM och medvetet/omedvetet "blandar bort korten".
Aha, då förstår jag vad du menar. Svaret känner du till. Endera har ALG en falsk minnesbild, eller så har hon helt enkelt hört SE prata om ett otillbörligt handlande från polisens sida.
Om det inte är en falsk minnesbild så hörde hon det av SE endera på mordnatten, eller vid ett annat tillfälle. Endera är det då självupplevt av SE, eller så byggde han en historia kring någon information han fått sig till livs. Om han fått information och byggde kring det, hör det sannolikt, av naturliga skäl, inte ihop med mordnatten. Om det inte var självupplevt, behöver det inte ha betydelse för skulfrågan.
Vad som är sant är omöjligt att veta med befintligt material, där håller jag med dig tveklöst. Vi vet bara att hon är den enda som lämnat uppgiften.
Om hon hört vittnet SE berätta om något som hon uppfattade som bryskt, så menar jag att det hör ihop med det han berättade om GS och IW i aprilförhöret. Det är just den här sista biten jag har uttalat mig om.