2024-12-19, 01:57
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Är du också rädd att den ska innehålla nåt man inte vill ha?

Jag gillar helt enkelt inte att surfa&spela osv på telefonen utan föredrar att sköta det mesta sånt på datorn.
Citera
2024-12-19, 06:27
Medlem
Muppetys avatar
Bluff!

Jag köpte en trollstav; https://www.temu.com/goods.html?_bg_fs=1&goods_id=601099523665979 och det hände ingenting när jag försökte en expecto patronum!

Jag gillar faktiskt de mesta av kläderna som finns på Temu. Jag kör en väldigt blandad stil av märken o prisklasser, o för mig kvittar det om jag tar på mig en Moncler-skjorta eller en polyester-skjorta från Temu.
Citera
2024-12-19, 06:44
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Bluff!

Jag köpte en trollstav; https://www.temu.com/goods.html?_bg_fs=1&goods_id=601099523665979 och det hände ingenting när jag försökte en expecto patronum!

Jag gillar faktiskt de mesta av kläderna som finns på Temu. Jag kör en väldigt blandad stil av märken o prisklasser, o för mig kvittar det om jag tar på mig en Moncler-skjorta eller en polyester-skjorta från Temu.

Bryr du dig inte att kläderna är besprutade massor av gånger med cancerframkallande ämnen ? Kläder och elektronik är det sista man ska köpa från såna sidor som temu.
Citera
2024-12-19, 07:38
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Bryr du dig inte att kläderna är besprutade massor av gånger med cancerframkallande ämnen ? Kläder och elektronik är det sista man ska köpa från såna sidor som temu.
Jo, jag har läst lite om det på senare tid, att det är en massa PFAS o vad allt heter. Det är ju en nackdel såklart. Så man kanske skulle vara lite återhållsam med kläderna därifrån...? Men då o då kan väl knappast en skjorta orsaka cancer bara så där? Följer forskningen i.a.f.
Citera
2024-12-19, 13:23
Medlem
Temu är kinesiskt skit, alla som handlar från Temu är verkligen efterblivna
Citera
2024-12-19, 13:28
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapitalMarkets

Efterblivet är väl om nåt att köpa samma "kinesiska skit" för mångdubbla priset från svenska butiker...
Citera
2024-12-19, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jag gillar helt enkelt inte att surfa&spela osv på telefonen utan föredrar att sköta det mesta sånt på datorn.

Ja, det är samma här. Men jag skulle kunna använda den för spelen utan att handla från den om man tjänar på det om det inte var för att jag är rädd för den.
Senast redigerad av filifjonken 2024-12-19 kl. 17:49.
Citera
2024-12-19, 17:49
Medlem
Citat:
Efterblivet är väl om nåt att köpa samma "kinesiska skit" för mångdubbla priset från svenska butiker...

Precis. Allt finns väl inte här, men Temu har faktist en del märkesgrejer som säljs här också. Köpte nyligen en pryl för 32:- som säljs av känd svensk billig nätbutik för 119:-.
Citera
2024-12-19, 17:59
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapitalMarkets
Du är ännu mer efterbliven som handlar hos "märkeshandlaren" och tror att alla prylar är producerade enligt mänskliga rättigheter och är mer kvalitativa än det du köper på TEMU. Handlar du på Biltema, Jula, ICA, Byggmax, din lokala järnhandel så är det samma "kinaskit" du köper fast du betalar 5-10 ggr mer för alla mellanhänder och skatt. En stor hårklämma från TEMU för 10 kr är precis lika snygg och bra som en från Glitter för 120 kr. Tror du att Glitters hårklämma i gjord i Europa?

Citat:
Japp. Helt sant.
Citera
2024-12-20, 02:50
Medlem
Sn0o0oZs avatar
när höjde de till 280kr minimumorder?

Edit: efter alla förstagångsbeställningar och kodutnyttjanden så är 280kr minimum i sverige?

Citat:
I'm from New Zealand and i started at 20 minimum, then it went to 25, then 30, then 35, 40 and now I'm at 45.

Citat:
Just today my minimum is now at €30

Citat:
I refuse to pay a ' minimum ' of $55 to Temu

så en minimum kommer snabbt efter smekmånaden, och verkar ha att göra med både köpfrekvens och vilken valuta man köper i right?
Senast redigerad av Sn0o0oZ 2024-12-20 kl. 02:56.
Citera
2024-12-20, 14:23
Medlem
swebarbs avatar
[quote=Sn0o0oZ|90447775]när höjde de till 280kr minimumorder?

Edit: efter alla förstagångsbeställningar och kodutnyttjanden så är 280kr minimum i sverige?

Har varit 280kr minsta ett tag ja, vet inte om det kommer ändras ? snart kommer dom kräva 500 som minsta... helt galet
Citera
2024-12-20, 20:32
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Har varit 280kr minsta ett tag ja, vet inte om det kommer ändras ? snart kommer dom kräva 500 som minsta... helt galet

jo, det kommer givetvis en brytpunkt där det blir mer och mer ovärt att beställa kinesiskt.

280kr är fortfarande acceptabelt då samma varor i sverige hade kostat minst det dubbla, även borträknat de "skitprodukter" man blir påtvingad för att uppnå minimumorder som man innerst inte är i behov av.
Senast redigerad av Sn0o0oZ 2024-12-20 kl. 20:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in