2023-10-27, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Nu ser jag att min kommande beställning kommer att gå via postnord och inte earlybird. Vet någon om Temu gör tullklarering så att postnord inte tar 75kr i avgift?
Inga problem med postnord
Citera
2023-10-27, 13:56
Medlem
Citat:
Nu ser jag att min kommande beställning kommer att gå via postnord och inte earlybird. Vet någon om Temu gör tullklarering så att postnord inte tar 75kr i avgift?
Fick mitt paket idag och det blev ingen tull.
Synd man inte kan få det hemkört som med beställningar från Amazon.

Det andra paketet som är på väg levereras dessvärre med Schenker som är fruktansvärt sega på att leverera, och som dumpar allt hos Pressbyrån i stan som har usla öppettider.
Citera
2023-10-27, 15:16
Medlem
Citat:
Mina trådlösa hörlurar lenovo thinkplus lp40 pro gick sönder efter 1 vecka.
Dom var nedsatta från runt 200kr till 12kr som lockvara.
När jag reklamerade dem vill Temu såklart göra återbetalning på 12kr. Det går jag inte med på, vill ha samma eller motsvarande såklart. Dom skulle undersöka och återkomma.

Detta blir intressant faktiskt vad dom är för slags företag

Boomer jämför Kinaspeditör Temu med en riktig elektronikbutik i Sverige
Citera
2023-10-27, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Boomer jämför Kinaspeditör Temu med en riktig elektronikbutik i Sverige

Japp, det upptäckte jag att man inte kan göra.

Men jag har haft bättre erfarenheter sensaste beställningen där jag fick schyssta grejer då jag höll mig borta från elektronik.
Citera
2023-10-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoone1
Inga problem med postnord

Gott att höra!
Citera
2023-10-28, 22:12
Medlem
någon som har efranhet av aliexpress och temu som kan ge lite input om vad skillnaden är samt vad är för o nackdelarna med just Temu?
Ska nog kolla upp lite mer om det innan jag börjar köpa saker därfifrån, har bara sett typ femhundratusen reklamer därifrån senaste månaden haha...
Citera
2023-10-28, 22:47
Medlem
krommees avatar
Jag råkade hamna in på någon form av Temu discord chatt, där de säljer typ skit som logs och annat.

Så var försiktiga med vilka kort ni brukar på sidan
Citera
2023-10-29, 03:05
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Jag råkade hamna in på någon form av Temu discord chatt, där de säljer typ skit som logs och annat.

Så var försiktiga med vilka kort ni brukar på sidan

Har också hört att de säljer en del av kreditkortsinformationen, så skall ni handla där så använd engångskort (inte era vanliga betalkort/kreditkort).
Citera
2023-10-29, 15:04
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
På CDON så kostar den 773 kr, men i verkligheten är den värd 10-20 kr. På Alibaba hittar man den för 2-6 dollar från återförsäljare.

Om man letar tillräckligt mycket så hittar man fabriken som tillverkar luren för 20 cent styck vid en order av 1000 enheter.

Nya Lenovo LP40 TWS Bluetooth 5.1 trådlösa hörlurar
20 cent? Det låter för lite.
Citera
2023-10-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Fick mitt paket idag och det blev ingen tull.
Synd man inte kan få det hemkört som med beställningar från Amazon.

Det andra paketet som är på väg levereras dessvärre med Schenker som är fruktansvärt sega på att leverera, och som dumpar allt hos Pressbyrån i stan som har usla öppettider.

får man välja fraktalternativ?
Citera
2023-10-29, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av w4950
får man välja fraktalternativ?
Nej de väljer åt dig tyvärr, precis som Amazon.
Citera
2023-10-29, 21:41
Medlem
toonyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
CE-märkning hit och dit bla bla, ni förstår att CE märkningen inte betyder skit när den kommer från en tillverkare i Kina , oavsett om hela produkten är stämplad CE. Tillverkaren intygar själv och på eget ansvar att produkten uppfyller kraven och det är helt riskfritt för en liten skitfabrik i Kina.

Det är tydligen skillnad på Europeisk CE märkning och kinesisk CE märkning. De har absolut inget att göra med varandra. CE-loggorna är snarlika. Därför som folk blir lurade. Den kinesiska varianten betyder bara att produkten är tillverkad i Kina.

https://www.kimuagroup.com/news/diff...port-markings/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in