Citat:
Ursprungligen postat av
Liljor
Undrar om jag kommer att få full återbetalning om min julkrans kommer skadad som ukrainskans julkrans gjorde? Hon recenserade med bilder på det som var trasigt pga leverans. Då blir det 210 kr i retur, de kanske vill att jag skickar tillbaks den. Men då skulle jag föreslå att de ger mig hälften tillbaka mot att jag behåller den och fixar till det som är trasigt... Och nu är den 30 spänn billigare eftersom vi närmar oss jul.
Jag tror det där jag läste nånstans på ordersidan, att man har rätt till en fri retur per order, betyder just det vi pratar om. Att man bara får pengarna tillbaks utan frågor och utan krav på att verkligen returnera.
Sedan jag insåg att man inte behöver returnera har jag reklamerat allt som inte varit som beskrivet, även jättebilligt skräp för några kronor. Men det har aldrig varit mer än en vara per order. Lite sugen på att se vad som händer om man reklamerar 2 varor. Det dyker upp ett meddalande när man reklamerar, de frågar om man är säker på att man inte vill reklamera fler varor. Det får mig att tro att det kanske är en GÅNG per order, inte en VARA per order.
Man skulle lätt kunna utnyttja detta. Men jag är faktiskt för ärligt. Skäms inte om varan är sämre än beskrivet eller, förstås, om den är skadad, men är den OK så låter jag bli.