2025-02-26, 13:00
Medlem
different_trips avatar
Hur upplever ni att returer fungerar med Temu? Har beställt något som inte var riktigt vad jag hoppades på och skulle vilja sända tillbaka det.
Citera
2025-02-26, 20:04
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Hur upplever ni att returer fungerar med Temu? Har beställt något som inte var riktigt vad jag hoppades på och skulle vilja sända tillbaka det.

Det är aldrig nåt krångel, många gånger behöver man inte ens skicka tillbaka grejerna
Citera
2025-03-02, 20:58
Medlem
Temu försöker nu få kunder att acceptera en delvis (= minimal) återbetalning vid retur istället för full återbetalning.

Jag var i kontakt med deras kundtjänst eftersom jag inte mindes vilket fraktval som var med QR-kod hos Postnord (Temus kundtjänst informerade tidigare om retur med QR-kod, något som inte fanns som alternativ för mig).

Kundtjänst registrerade airfryerpapperna separat eftersom det var kvalitetsfel på dem. Jag tillagade pommes och de höll inte tätt, några pommes fastnade i pappret och pappret gick sönder lätt. Jag erbjöds en delvis återbetalning på 12 kr istället för full återbetalning på 40 kr.
De två andra varorna stämde inte med beskrivningen (en av de var troligtvis felskickad) och jag hade därför inget intresse av dem. För dessa erbjöds jag en delvis återbetalning på 19 kr och att jag inte behövde returnera varorna, istället för full återbetalning på 63 kr.

Jag erbjöds alltså sammanlagt en återbetalning på ca 31 kr istället för ca 104 kr. Jag accepterade naturligtvis inte de småsummorna och då skrev kundtjänst: det är helt förståeligt. Efter utvärdering ser vi att du är en lojal Temu-användare med bra historik för efterförsäljning. Därför vill vi ordna en återbetalning åt dig, utan att du behöver skicka tillbaka varorna.

Detta beteende får bara Temu att framstå som mycket oseriösa, när de samtidigt skyltar med att deras retursystem är så fantastiskt bra.
Citera
2025-03-03, 14:15
Medlem
Usch då. Låter inte bra.
Citera
2025-03-05, 08:42
Medlem
Om jag beställer över 280 kr, sedan returnerar vissa prylar kostnadsfritt som jag inte gillar. På så sätt kommer jag ju runt gränsen på min 280 kr i order för att skickas?
Citera
2025-03-06, 07:21
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Om jag beställer över 280 kr, sedan returnerar vissa prylar kostnadsfritt som jag inte gillar. På så sätt kommer jag ju runt gränsen på min 280 kr i order för att skickas?
Tror dom har täppt till det kryphålet numera. Dock osäker på hur det fungerar med det...
Citera
2025-03-06, 07:25
Medlem
Citat:

Mycket krångel för småpengar. Om du inte har råd eller lust att beställa för över 280 kr, så vänta till du hittar någon mer produkt som du behöver.

280 kr är kaffepengar.
Citera
2025-03-06, 11:31
Medlem
Harry_s avatar
Citat:

ibland kan du avbeställa vissa direkt efter du har betalat
har gjort många gånger
eller skapar nytt konto med ny mail bara resten samma
då kan du handla för 100kr första gången
Citera
2025-03-06, 19:09
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Jag har väl beställt ett tiotal gånger från TEMU och jag har alltid varit nöjd utom en gång. Då reklamerade jag varan, som kostat 49 kr, och jag fick utan tjafs åter dessa pengar, eller ja, jag tog det som en kredit hos TEMU så fick motsvarande belopp reducerat vid nästa beställning.

Vet inte hur mycket de ser historik, men jag har inte reklamerat något tidigare och jag har alltid varit nöjd med det jag fått. Så som det ser ut så kommer jag fortsätta handla där.
Citera
2025-03-06, 22:22
Medlem
Jag har reklamerat rätt många gånger. Fast jag väntar tills jag fått varororna och har verkligen tyckt att de varit undermåliga/inte stämt med beskrivningen. Bara en vara krävde de att jag skulle skicka tillbaka. Då behöll jag den. Den var ändå OK, bara längden på ett stativ som inte stämde med spec, var ganska mycket kortare. Det var fotobelysning, skrev om det förut. Det var ledpanelerna jag var ute efter och priset var väldigt bra. Stativen som följde med vara bara bonus. Och fullt användbara, bara det att de inte når upp över ett normalhögt köks- eller arbetsbord vilket jag väntat mig att de skulle.
Citera
2025-03-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Vågar man köpa ett mobilskal från Temu?

Köpte ett i december -23, och det ser fortfarande bra ut trots att jag på jobbet har det i en ficka med öppen dragkedja som är lite vass, och tar ut och lägger tillbaka mobilen i fickan minst två gånger per arbetspass. Som jag sa till ett par kollegor när mobilskalet var nytt, så kändes det lite plastigt men också som att det skulle hålla länge.
Citera
2025-03-13, 02:26
Medlem
NoHoeHanks avatar
Temu säljer en hel del billiga mobilskal, och vissa kan faktiskt hålla riktigt bra – som du beskriver. Många av deras produkter kommer från samma fabriker som säljer via AliExpress och Wish, men med snabbare leverans och ibland bättre priser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in