Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Jag har lagt märke till att det bildas ett snyggt V om man drar streck från Gladhs adress till fyndplatserna. Ännu en adress med intressant relation till fyndplatserna. Vad göra med detta?
Om jag inte är helt ute och cyklar, hade Vinof en relation till en lägenhet på Tomtebogatan. Men det spelar inte så stor roll, för Gladh och Vinof var ju bekanta och grannar på Eugeniavägen.
Och Vinof är redan tillräckligt suspekt.
Och om jag leker psykolog, skulle jag säga att flera personer på Eugeniavägen var kapabla att partera en kropp och/eller avyttra kroppsdelar.
Mina förslag är: Vinof Robert Masen och Stig (som borde ha besökt Eugeniavägen vid flera tillfällen).
Jag har inga som helst problem att sätta in dessa personer i handlingen på olika sätt.
Men det kanske jag tjatat tillräckligt om.
Av de du nämner skulle jag kanske lägga Masen som sistens pga av att det inte framkommit någon direkt koppling mellan honom och CdC, Vinhof nästsist pga han var inlagd på något hem i Småland och i stort mer frånvarande än närvarande på e-vägen 25 sommaren -84. Sen återstår 2 som rör sig på samma platser i tid som CdC och som jag även misstänker köpte droger av henne. Högst spekulativt.
Tror nästan alla kan döda någon under rätt förutsättningar och vissa även vid helt fel tillfällen. Sen är det utan tvekan en speciell personlighet som ska till för att sen stycka en kropp. En mindre empatisk personlighet snarare än en mer om man säger så.
Om gypsys berättelse stämmer är det helt säkert något helt oförutsett som sker med en helt oplanerad utgång. Intressant också att det är 2 som nämns på plats förutom CdC.
Humm ja just den kartan är klurig i vad som avses. Varför finns den med? Utan någon vidare förklaring?
För V:et går inte via fyndplatserna utan helt andra koordinators. Ser nästan ut att center är BPL i Gypsys brev.
Ett tag spekulera jag i om det var 1. Där CdC & två persen hade varit innan de kom gåendes till 2. BpL för att sen peka ut 3. Bostadsadress till 1 GM
Vem bodde egentligen på Tomtebovägen vid tillfället? Kan tex Stig vara bosatt här?
Och det här tillhållet eller knarkhuset övervakarn nämner var även Robert knuten till. Kan det vara det som avses som utgångspunkten i kartan?
Många funderingar här!
Om man ser till generell statistik är mördaren i majoriteten av alla fall någon BO redan känner till.
Edit: angående Stigs boende kan mycket väl någon av hans föräldrar stå som lägenhetsinnehavare.