Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Gladh framstår som en jäkligt driven man som är om och kring sig. Framstår också som en riktig girigbuk och pengakung med att både jonglera jobbet dagtid på televerket parallellt med skrotupplaget samt dessutom köra kvällar och helger med diverse uppköp och försäljningar av dödsbo/transporter etc. En riktig krämare med många järn i elden!
Vad jag såg hade han hemadress nära Eugenivägen, på Tomtebogatan.
Av en tillfällighet har även en av kartbilderna (den vid sjön och strandlinjen) i dropboxen (första?) en ”V” markering med just en ändmarkör vid Tomtebogatan, en mittpunkt vid stranden och en ändmarkör söder ut.
Har inte riktigt blivit klok på vad den kan betyda eller sett någon kommentar om den?
Jag har lagt märke till att det bildas ett snyggt V om man drar streck från Gladhs adress till fyndplatserna. Ännu en adress med intressant relation till fyndplatserna. Vad göra med detta?
Om jag inte är helt ute och cyklar, hade Vinof en relation till en lägenhet på Tomtebogatan. Men det spelar inte så stor roll, för Gladh och Vinof var ju bekanta och grannar på Eugeniavägen.
Och Vinof är redan tillräckligt suspekt.
Och om jag leker psykolog, skulle jag säga att flera personer på Eugeniavägen var kapabla att partera en kropp och/eller avyttra kroppsdelar.
Mina förslag är: Vinof Robert Masen och Stig (som borde ha besökt Eugeniavägen vid flera tillfällen).
Jag har inga som helst problem att sätta in dessa personer i handlingen på olika sätt.
Men det kanske jag tjatat tillräckligt om.