2024-12-12, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Den som skrivit i stort sett alla spel inklusive RDR2 som du nämner har lämnat företaget https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dan_Houser "Head writer" han lämnade och andra som Lazlow lämnade också och strax efter tvingades folk på företaget gå i "DEI träning" Dan Houser och andra framstående personer hos Rockstar lämnade Rockstar EFTER RDR2. Kolla vem som var head writer för RDR2.

Hur kan du påstå att det är samma företag när den som varit huvudförfattare för alla huvudspel i GTA-serien (och majoriteten av övriga spel Rockstar gjort) lämnat företaget? Skojar du?

Ang. Satiren i femman missförstår du totalt. Det fanns satir i GTA V mot transsexuella i originalet till generationen med PS3, i remastern till PS4 var detta kvar men när remaken släpptes till PS5 (efter att Dan Houser och övriga lämnat företaget) så skulle det prompt plockas bort.

Jag tror inte att det gynnar någon att fokusera på woke. Som jag skrivit innan har många tröttnat på det men det verkar för sent för GTA VI då det skapades mitt under brinnande woke-hysteri.

Jag är medveten om legendernas avgång men är du medveten om att Dan skrev klart storyn innan han lämnade? Sen har det antagligen gjorts ändringar men storyn är fortfarande hans idé. Dessutom är hans bror kvar så samtidigt som jag förstår dig så tror jag du överdriver lite.

Men det med ändringen i femman visste jag inte. Men som sagt så är transor det sista jag hade brytt mig om ifall de tar bort satiren för det. Så länge de inte tonar ner den på andra håll så är det lugnt som jag skrev innan.
Citera
2024-12-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Den klassiska, kan jag acceptera det kan alla andra också göra det... Och det DU inte kan acceptera är såklart oacceptabelt? On topic, Ett nytt GTA är verkligen efterlängtat, en "upphottat" version av Vice City hade varit min dröm.

Du missförstår. Jag menar att om jag som är så van vid rockstars sätt inte hade brytt sig om lite förändringar varför skulle då nya spelare göra det? De kommer inte märka någon skillnad.
Citera
2024-12-12, 19:49
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Du missförstår. Jag menar att om jag som är så van vid rockstars sätt inte hade brytt sig om lite förändringar varför skulle då nya spelare göra det? De kommer inte märka någon skillnad.
Utifrån dina tidigare inlägg i den här tråden så missförstår jag inte, då handlar det om ditt sätt att uttrycka dig. "Vad jag menade med att jag varit ett fan så länge är att om jag kan acceptera det så kan andra också. Alltså att om förändringar i gta skulle störa någon mest så är det ju såna som du och jag då vi har mer historia med företaget och deras spel. Typ som alla kärringar som gnäller på förändringar." Så du är en självutnämnd expert på spel från Rockstar?
Senast redigerad av johkv637 2024-12-12 kl. 19:53.
Citera
2024-12-12, 19:52
Medlem
johkv637s avatar
[quote=johkv637|90375269]Utifrån dina tidigare inlägg i den här tråden så missförstår jag inte, då handlar det om ditt sätt att uttrycka dig. "Vad jag menade med att jag varit ett fan så länge är att om jag kan acceptera det så kan andra också. Alltså att om förändringar i gta skulle störa någon mest så är det ju såna som du och jag då vi har mer historia med företaget och deras spel. Typ som alla kärringar som gnäller på förändringar."Felpost
Citera
2024-12-12, 22:34
Medlem
MortalDiseases avatar
Vi är nog många som spelat GTA från starten, jag minns själv 1997 när man var en liten unge och fick spela spelet hos polaren, sedan gick det ett par år, då fick man spela GTA 3, sedan fick man ett PS2 och GTA Vice city i julklapp 2002, senare köpte man själv San Andreas 2004 och GTA iv samt V när de släpptes. Det var någonting med Vice City som fick en att verkligen älska GTA, och nu blir det ju ännu ett Vice City så det ska bli spännande, något med gamla Vice City som verkligen gjorde intryck var den härliga 80 tals musiken, man tänker direkt på GTA när man hör dessa dängor än idag.

Musiken i VI måste fan vara bra och sätta spår i dagens ungdom så dom kommer att tänka på GTA om 20 år när dom får höra låtarna igen
Citera
2024-12-12, 22:39
Avslutad
Känns som dom har jobbat på det i flera år nu!
Kommer det snart eller?
Citera
2024-12-12, 22:42
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Jag är medveten om legendernas avgång men är du medveten om att Dan skrev klart storyn innan han lämnade? Sen har det antagligen gjorts ändringar men storyn är fortfarande hans idé. Dessutom är hans bror kvar så samtidigt som jag förstår dig så tror jag du överdriver lite.

Men det med ändringen i femman visste jag inte. Men som sagt så är transor det sista jag hade brytt mig om ifall de tar bort satiren för det. Så länge de inte tonar ner den på andra håll så är det lugnt som jag skrev innan.
Va? Vad menar du? Dan Houser har ingenting med GTA VI att göra. Han lämnade (alternativt blev utknuffad som andra antyder, jag vet inte till 100% vilket som stämmer) efter RDR2 som han var med och skrev och efter det har Rockstar blivit totalt woke.

Som sagt är det betydligt mer grejer än det. Ändrar man en sak brukar det betyda att man ändrar mer.
Citera
2024-12-13, 07:09
Medlem
Yungvidzibois avatar
Inget nytt om GTA 6 på The game awards
När kommer trailer 2 egentligen?
Citera
2024-12-13, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Va? Vad menar du? Dan Houser har ingenting med GTA VI att göra. Han lämnade (alternativt blev utknuffad som andra antyder, jag vet inte till 100% vilket som stämmer) efter RDR2 som han var med och skrev och efter det har Rockstar blivit totalt woke.

Som sagt är det betydligt mer grejer än det. Ändrar man en sak brukar det betyda att man ändrar mer.

Dan började med storyn precis innan RDR2 släpptes och fortsatte med den fram tills 2020 när han lämnade. Antagligen var det något i utvecklingen av GTAVI som fick honom att lämna men han hann som sagt vara med i utvecklingen i nästan tre år innan han försvann. Han lämnade inte direkt efter RDR2.

Edit: Egentligen är det fler år då Project Americas som GTAVI hette i tidigt stadie, började 2014 direkt efter releasen av GTAV.

Tror vi kan vara rätt så lugna.
Citera
2024-12-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yungvidziboi
Inget nytt om GTA 6 på The game awards
När kommer trailer 2 egentligen?

Förvänta dig aldrig något rockstar relaterat på events. De kör sitt eget. Trailer 2 ser ut att komma på våren tillsammans med ett mer specifikt datum om vi har tur.
Citera
2024-12-13, 13:02
Medlem
Yungvidzibois avatar
Citat:
Förvänta dig aldrig något rockstar relaterat på events. De kör sitt eget. Trailer 2 ser ut att komma på våren tillsammans med ett mer specifikt datum om vi har tur.
Trist, hade hoppats på mer info 2024.
Hoppas bara inte spelet blir försenat.
Citera
2024-12-13, 13:11
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Dan började med storyn precis innan RDR2 släpptes och fortsatte med den fram tills 2020 när han lämnade. Antagligen var det något i utvecklingen av GTAVI som fick honom att lämna men han hann som sagt vara med i utvecklingen i nästan tre år innan han försvann. Han lämnade inte direkt efter RDR2.

Edit: Egentligen är det fler år då Project Americas som GTAVI hette i tidigt stadie, började 2014 direkt efter releasen av GTAV.

Tror vi kan vara rätt så lugna.
Han var ju på "ledighet" under 2019 och bekräftades att han lämnade Rockstar i februari 2020. Så senast han jobbade på Rockstar var 2018. Samma år som RDR2 släpptes. Det var över 6 år sen. Om han bidragit med storyn till GTA VI, hur mycket tror du kommer finnas med i slutprodukten? Han lär inte ens nämnas i eftertexterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in