Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Om det nu var woke varning på GTA 6 så tror jag inte första trailern innehållit strippklubb, halvnakna kvinnor på stranden, guppande rövar och mycket mer.
Kolla trailern igen och fundera om den är woke. Jag tycker inte det och är inte orolig.
https://youtu.be/QdBZY2fkU-0?si=QnqJOBH2h7Rmikwg
Du blandar ihop PK med woke.
För att ta ett exempel: Har du någonsin sett woke-människors beteende? Nu drar jag många över samma kam då alla inte är woke där men kolla ett pride-tåg. Brukar folk vara fullt påklädda? Annat i trailern: Det första man ser är en latinamerikansk kvinna (som är huvudkaraktären) i världens mest efterlängtade speltrailer. Påminner om när världens mest efterlängtade trailer för film någonsin Star Wars ep 7 har en svart man i närbild det första som händer i trailern. Slump? Absolut inte. Kolla hur woke Disney varit senaste åren.
Det är bekräftat att Rockstar gått ut med att man ska vara "mindre kränkande mot minoriteter och transsexuella" och redan när V remake släpptes tog man ju bort vissa kommentarer om transsexuella som fanns i originalet och remastern. Samt dessa DEI-trams och annat som nämns i videon.
Räkna med att få höra kommentarer i storyn om hur hemska vita män är eller nåt i den stilen.
Lite absurt att jag kom och tänka på allt detta och sen ser att det dykt upp läckor om just det jag tänkt på. TV-spels branschen har varit fullkomligt överdelar med sån här skit senaste åren. De har liksom anlitat företag som ska göra spelen mer woke, ett exempel är Alan Wake 2 (minns inte namnet på företaget men de har varit inblandade där och i massa andra spel) men på senare tid har folk insett vilket skit det är men så kommer Rockstar och de höll på med de här grejerna för 2år sen, då var ju spelet till stor del redan klart men mycket har hänt sen dess. Jag tror Dan Houser, Lazlow mfl. insåg att det de varit med om och byggt blivit totalt infiltrerat av woke-dårar och därför lämnade skeppet. Det verkar ju stämma överens tidsmässigt också.