Citat:
Du kommer ingenstans med förminskande epitet. Märk väl att jag i regel avstår från sådant, emedan jag har argument istället.
Citat:
Men snälla nu är du verkligen totalt ute i idiotmarkerna.
OM de hade varit så enkelt att bevisa en våldtäkt, att någon tittar i en kvinnas underliv, så hade rättssakerna i detta gått som en dans.
Vidare, du valde återigen nogsamt att kontra mina argument...
Du "uppmuntrar" inte, du vill ha TVÅNG av kvinna.
OM de hade varit så enkelt att bevisa en våldtäkt, att någon tittar i en kvinnas underliv, så hade rättssakerna i detta gått som en dans.
Vidare, du valde återigen nogsamt att kontra mina argument...
Du "uppmuntrar" inte, du vill ha TVÅNG av kvinna.
Jag känner inte till detaljerna kring vad läkarna gör, men får lita på att de har fungerande metoder.
Citat:
ja och det vill du ha tillbaka eller hur....man ska berätta FÖR KVINNOR att de inte ska få lov ha sex...men män är det helt ok att "uppmuntra", nått sånt eller hur?
Och nej det märks inte "tämligen snart" alls, de kan ta år i vissa fall innan sånt märks, och vet du vad man gör då? då SKILJER man sig. Men just ja...den möjligheten vill du ju också gärna frånta just kvinnor.
Och nej det märks inte "tämligen snart" alls, de kan ta år i vissa fall innan sånt märks, och vet du vad man gör då? då SKILJER man sig. Men just ja...den möjligheten vill du ju också gärna frånta just kvinnor.
Jag anser att man skall ge goda råd till både män och kvinnor om hur man böra agera relationellt.
Citat:
Nej jag "inbillar" mig att Ibsen skrev en samhällskritisk pjäs.
Det gjorde han säkert. Det brukar alltid heta så. Han överdrev och/eller valde ett extremscenario. SÅ brukar vänstern göra. Litet som hur filmen Hets, med Stig Järrel, kanske är det enskilda "kulturbidrag" som fördärvat svensk skola mest.
Citat:
Din politik skapar en smärre katastrof för kvinnor. Och det finns fan ingen ursäkt för din totala oförståelse inför detta.
Inte alls. Dagens skenbara frihet att göra vad som helst utan konsekvenstänk skadar kvinnor, barn och samhälle. Det skadar män också, men det brukar Du strunta i.
Citat:
Vi pratade inte om Sverige nu. Vi pratade om Sverige förr. Du la påstående att kvinnor i det forna Sverige inte var tvingade att ingå äktenskap de egentligen inte ville ha. och JO, väldigt många kvinnor anno "före 1938" hade inget val. Visst de kunde ju alltid välja att bli prostituerade, eller att mörda ett barn, eller ta livet av sig själva, men vet du det bedömer jag vara samma som att inte ha något val.
Ett sensationellt påstående. Du påstår alltså att kvinnor före 1938 antingen var juridiskt eller strukturellt tvungna att gifta sig. Det vill jag se litet mera belägg för, än Dina illskrik.
Citat:
Utmärkt. Till skilland från dig så tycker jag inte att parbildningar prompt måste innebära 70 år med samma partner eller ens äktenskap för den delen, eller ens att man bor ihop eller skaffar barn.
Inte måste, men det är förstås önskvärt att människor parbildar, upprätthåller stabila familjer och tar gemensamt ansvar.
Citat:
Lagstadgat föräldraansvar till värnplikt OCH militärtjänst eller civilt beredskapstjänst, om man inte gjort värnplikten i händelse av krig, alltså samma som för män. För till skillnad från dig så är jag för lika ansvar, skyldigheter, rättigheter och möjligheter för könen, så likt det går att få.
"...så likt det går att få" innebär i min mening att vi inte bör ha militär plikt för kvinnor, däremot frivilligt inom lämpliga områden. Civil beredskapstjänst för alla, som idag. Men, grundproblemet idag är att vi inte bör offra vår demografiska bas, alltså fertila kvinnor på slagfältet, utan säkerställa deras överlevnad, t ex genom tjänstgöring i hemortsluftvärnet. Men, igen, då måste den demografiska basen också producera nativitet, annars blir det litet förfelat.