Citat:
Ursprungligen postat av
Dulce
En seriös fråga: har du nånsin handlat aktier? Det låter inte som de med tanke på att du fortsatt hävdar att inga aktier kan mäta sig med bostadsmarknaden. Vilket såklart är falskt. Vad är skillnaden förresten att trycka in flera miljoner i en aktie eller att trycka in flera miljoner i en bostad? Det är väl näst intill samma sak? Rent investeringsmässigt
Handlar dagligen med aktier, eller just nu tar jag lite lugnt, men Avanza hörde själva av sig o erbjöd mig Pro nivå, men motiveringen vi ser du handlar otroligt mycket, vi vill erbjuda dig detta, skicka bara OK i vändande mail om du godtar erbjudandet.
Eller som idag, följer Saab, den följer sin vanliga bergodalbana, se om jag hittar en nivå o gå in på, en sak som är lite märklig, köp/sälj brukar orderdjup ligga mellan 1000 till 3000st jag kanske gör ett köp på 2000st, väljer o sälja vid en uppgång, men får upp meddelande: Är din order korrekt? Detta är en stor order, överväg att välja ordervillkor TWAP/VWAP, synligt antal eller Dark Pool. Ändå finns det i orderdjup på köp antalet jag vill sälja.
Men jag ser ingen aktier som kommer o skjuta upp som en raket, visst jag kan göra några tusenlappar.
Sedan söka igen dessa som kan bli raketer är inte enkelt, samt man vågar inte gå in med större belopp på en som kan bli en flopp eller en raket. varav det inte heller blir några stora vinster.
Bruka skriva på rikatilsammans, vi körde för 2,5år sedan lite race med storskogen, Jan gick ut med en tråd, ang storskogen, nivån var 20kr, folk börja lägga in bilder, även Jan på vilka belopp dom köpte för, vissa plöjde in över miljonen, jag haka på köpte för några hundra tusen, mycket riktigt det blev en rekyl. detta var min första lite roliga vinst på 35000kr på bara 3 dagar.
Det är dessa jag jagar o väntar in. gå all in när alla tecken visar rätt, tror inte på ligga kvar på någon, det är då jag fått största förlusterna, största vinsterna är just rätt tid, all in, kort tid. Ligga med flera olika går alltid någon dåligt o man har inte samma utveckling just för man har inte ett stort antal aktier som vid all in.