Citat:
Ursprungligen postat av
Liljor
Du gör rätt i att inte handla kläder och textilier via nätet, det är alltid en chansning även om man handlar från Cellbes, Bonprix, Bubbleroom och liknande. Jag hade lagt en beställning och det blev inga grytvantar eller handdukar. Kollade på bägge kategorierna och kvalitén är dålig, förutom att vissa modeller var fula smälter deras grytvantar vid hög värme. Vackra grytlappar och grytvantar som har julmotiv passar nog bäst som dekoration. Ens gamla var tydligen köpta på Coop och gjorda i Indien.
Hade du vågat köpa ljusslingor från Temu som går på USB eller batteri? Mina kommer snart och jag har ännu inte läst något om att någon fått problem med dem på det sättet som att det blixtrar till eller börjar brinna.
Fick tänka igenom vad jag kan tänkas behöva eftersom man planerar inga fler köp där. Det blev en konstgjord hair bun, en hårartikel som jag tidigare haft för att göra en hairbun som var bra, olika slags skosulor, varma tofflor som även fått bra recensioner på nätet i en svensk butik haha, ett flertal stora hårklämmor, en fin julbanner, säkerhetsnålar, ett julband, hårsnoddar, en lysande reflex, en specialtrasa för polering av skor, ett grytunderlägg och en sekatör. Allt för lite över 400 kr, helt okej totalsumma för det blev många prylar. Verktyg, såg allt sånt har jag sen gammalt och är väl det män främst köper. Det är trevligt att kunna ha en liten diskussion med någon och höra din frus erfarenheter av samma eller liknande artiklar som jag köpt. Jag tog inga små hårklämmor eftersom jag inte gillade någon, köper hellre någon dag sådana som jag redan har.
Hårtofsen som man kan styla lite som man vill, för nåt speciellt tillfälle. Det var mitt köp det. Jag tror inte att bilderna som de sätter upp på tjejerna är deras egna bilder, de snor dessa uppsättningsbilder nånstans ifrån.
https://www.temu.com/goods.html?_bg_fs=1&goods_id=601099656826909&paren t_order_sn=PO-191-13906937682473749&add_order=1&sku_id=1759274328606 7&_x_sessn_id=q4cp4q1w7m&refer_page_name=bgt_order _detail&refer_page_id=10045_1733631529369_ei9g202q vm&refer_page_sn=10045
Om någon behöver en stor och skön pläd så har de en sån för under 200 kr eller priset beror på storlek. Den är också fin som present.
Ja, det är lite kul att kunna prata om TEMU på ett sunt sätt och resonera lite generellt om olika produkter.

Har en kompis som köper en del därifrån med och han har alltid varit nöjd.
Kläder:
Jo, kläder är alltid en chansning via postorder. Jag har väl aldrig köpt kläder den vägen, morsan köpte väl lite när jag var liten på 70-80 talet. Frugan har någon gång beställt något med det var länge sedan och kvaliteten är verkligen varierande. Så ingen av oss köper kläder den vägen nu för tiden.
Elartiklar:
När det gäller elgrejer så hade jag varit försiktig. Något som går på batteri hade jag nog inte varit så orolig över. Egentligen samma med USB försörjd ljusslinga. Jag hade kanske inte använt "klunsen" (adaptern) man sätter i stickkontakten utan tagit en annan som jag redan har, för det är ju den som nog kan vara värsta boven om den är felaktigt gjord. Men viss försiktighet med elprylar är nog inte helt fel. Det är nog inte fel att vara i samma rum i någon timme som de används i eller lyser i innan man lämnar dem, man kan ju också känna på både stickkontaktklunsen och ljusslingan / produkten om den blir varm - blir den det så hade jag nog inte använt den. Men även här kan man ju ha med sig att de ljusslingor, vattenkokare och allsköns andra elprylar som säljs på Åhlens, Biltema, Jula, ICA, COOP osv också är från den delen av världen och givetvis är inte varje enskilt exemplar kontrollerat och de saker som eventuellt gått genom någon godkännandeprocess kan det sen fuskas med. Så man bör alltid ha lite koll på elprylar när man kopplar in dem i början. Sen med tiden kan ju givetvis sladdbrott och sånt uppstå vid hantering.
Hårklämmor, Tofsar, Smink:
Ja, där köper man ju vad man vill ha. Finns ju ingen anledning att köpa sånt som man ändå inte kommer använda. Frugan har inte använt alla jag köpt än säger hon, men men hon tycker de är exakt lika bra som vilken butiksköpt klämma som helst.
När det gäller Tofsar så har hon tidigare handlat på Rapunzel i deras butik och även på Carl M Lund. Men där blir det helt andra pengar. Men det hon själv köpt via TEMU har hittills varit helt okej och har väl köpt det på vinst och förlust. När vi var på Dollarstore för ett tag sen så hade de löstofsar där med men det var rena skräpet och antagligen mer för barn.
Smink skulle hon aldrig våga köpa från TEMU, det behöver ju inte vara "farligt" men det finns ju tjejer som reagerat med utslag och rodnad på "dåligt" smink, även om det inte behöver komma just via TEMU. Men hon använder sina invanda märken.
Verktyg:
Nu köper jag verkligen inte jättemycket verktyg, men det händer att jag kanske vill ha något någon gång och då kan jag absolut köpa genom TEMU då jag inte behöver dem för mer än i hemmet.
Priserna:
Jag tycker mig dock löpande se att det smyger upp i pris på en del saker, och ska jag fortsätta handla där så ska det vara billigt, mycket billigt.