2024-12-06, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Oavsett vad du och jag anser om det här fallet, nej, att en man använder alla medel att få ligga och inte vill acceptera ett nej innebär inte att han är beredd att ta till våld. Det är det ytterst få som beredda till, speciellt i situationer där risken för upptäckt är hög. Det är ett extremt dåligt råd till unga kvinnor att de skall resonera så. Det är tyvärr självdestruktivt och får människor att agera mot sina egna intressen.

Det här resonemanget verkar bygga på en ganska naiv syn på verkligheten.

Att ignorera ett nej är inte bara respektlöst, det är faktiskt farligt.

Att påstå att de flesta män som inte får som de vill inte är beredda att ta till våld är att blunda för det faktum att gränser ofta testas, och att riskerna för kvinnor inte alltid handlar om om något våldsamt händer direkt, utan om en ständigt närvarande oro för att deras nej inte ska respekteras.

Att avfärda den rädslan som "självdestruktiv" visar på en total brist på förståelse för maktdynamik och samtycke i relationer.
Citera
2024-12-06, 01:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
det är inga motstridiga uppgifter från hennes sida.

Om du värderar hennes utsagor i detta mål, till vilken % anser du att bevisningen når för en fällande dom då?
Citera
2024-12-06, 01:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Det råder ju gedigen bevisning i detta fall. Enligt dig är det således okej att våldta tjejer så fort du hamnar ensam med dom?

Vad är det för gedigen bevisning som du hänvisar till?

Det hela handlar helt uppenbart om en ord mot ord historia, ingen utomstående har sett händelseförloppet. Ingen vet alltså vad som hände förutom målsäganden och chalmeristen.

Den tekniska bevisningen känns dessutom väldigt tunn. Blåmärkena kan väl i teorin ha uppstått tidigare, kanske vid sportaktiviteter eller liknande?
Citera
2024-12-06, 01:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vad är det för gedigen bevisning som du hänvisar till?

Det hela handlar helt uppenbart om en ord mot ord historia, ingen utomstående har sett händelseförloppet. Ingen vet alltså vad som hände förutom målsäganden och chalmeristen.

Den tekniska bevisningen känns dessutom väldigt tunn. Blåmärkena kan väl i teorin ha uppstått tidigare, kanske vid sportaktiviteter eller liknande?

Ja förslagsvis Judo som hon tävlar i, där tar man rejäla grepp om motståndaren.
Citera
2024-12-06, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Som sagt, dina inlägg blir mer och mer bisarra....., och känslostyrda...

Jag är 100 procent faktastyrd, det var inte speciellt svårt att vara eftersom jag inte ens gillar Viking, hade jag varit känslostyrd hade jag antagligen gått på lögnen om att detta är en våldtäkt 🤣
Citera
2024-12-06, 06:39
Medlem
Citat:
Att ligga i samma säng är inte synonymt med att vilja ha sex.

Nej, inte den sortens blåmärken som beskrivs i FUP.

Låter mer som det är du som är en tvättäkta mytoman och att du förtalar målsägande. Du vet att förtal är en brottslig handling va?

Det är inte synonymt med att vilja ha sex och de har jag inte påstått heller jag argumenterar emot lögnen ni sprider om att hon inte ville ha Viking, just för att hennes agerande tydligt visar att hon vill ha honom där.

Jaså jag är mytoman för att jag vet saker som inte passar in på din feministiska propaganda? Intressant definition på ordet
Citera
2024-12-06, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Du har väl uttalat att du inte känner parterna?

Hur kommer misshandel in i denna tråd?

Åh, absolut, för det är ju helt otänkbart att någon skulle känna till något om parterna i en fråga de passionerat diskuterar.

Och självklart, precis som du säger, är det helt omöjligt att använda något som motbevisning
speciellt när man envist håller fast vid att varje fall är ett isolerat universum utan någon som helst koppling till tidigare mönster eller sammanhang.

Väldigt praktiskt, om inget annat!

Det är relevant för att det visar att BO tidigare ljugit om att ha utsatts för brott och lätt kan göra det igen det trodde jag att till och med du förstod
Citera
2024-12-06, 06:46
Medlem
Citat:
Nu har jag inte koll på deras längder och vikter men sannolikt är viking både betydligt tyngre och starkare än BO pga manligt kön, således är det fullt rimligt att BO skulle vara rädd att bli mer våldsutsatt om hon gjort motstånd. Hon erbjöd viking att sova på golvet och chattloggar med hennes kompis visar att hon verkligen ångrat detta men förståeligt att det är svårt att inte släppa in en kursare efter det erbjudandet. Viking respekterade inte att sova på golvet och respekterade inte BO:s nekande till sex. BO utsätts för våldtäkt men gör inte uppenbart fysiskt motstånd pga rädsla för mer våld. Gör det inte till mindre våldtäkt för det.

Att försvara viking i det här fallet är helt sjukt och är övertygad om att det endast är sorgliga kvinnohatare som gör det.

Att hon inte står på sig mer tycker jag är fullständigt rimligt, hon har en fysiskt starkare, full man i lägenheten som vill ha sex med henne, gör hon motstånd finns det en rejäl risk att hon blir mer brutalt våldtagen och misshandlad. Varför skulle hon tro att viking skulle lyssna på henne när han vägrar sova på golvet och vägrar respektera hennes nej?

Haha nej han är verkligen inte fysiskt starkare BO har svart bälte i judo och tränar armbrytning hon hade slagit ner honom utan problem om hon inte velat ligga med honom, nu ville hon dock göra det
Citera
2024-12-06, 06:49
Medlem
Citat:
det är brottsligt att inte respektera "nej", "nej, jag vill inte", ihopknipna ben och bortknuffande. Han skulle ha slutat där. Lagt sig på golvet eller helst åkt hem. Han forcerade sig fram istället, våldtog henne. Och hon gav upp pga. rädsla att bli mer skadad om hon fortsatte försöka göra motstånd.

När jag var ung fanns där en slogan "ett nej är alltid ett nej". Denna behöver återupptas bland dagens unga.

Hon är judomästaren och armbrytning mästare hon hade slagit ner Viking utan problem om hon inte hade velat ligga med honom nu ville hon dock det. Du förlöjligar muskelknutten genom att tro att hon skulle vara så svag hon kan stå på sig
Citera
2024-12-06, 06:51
Medlem
Citat:
250 000 visste hon inte om och det var inte ens hennes ide´ att polisanmäla. Det var hennes vänner som insisterade på polisanmälan. Flertalet våldtäktsanmälningar läggs ner. Och långt ifrån alla går till åtal och fällande dom. I övrigt är det långt ifrån säkert att hon ens kommer se röken av de pengarna. Trisslotter är nog säkrare i så fall...

Och förenas med expojkvännen hade hon kunnat göra ändå. Behövs inte en våldtäkt för att förenas.

Trisslott för att kanske få pengar och vädjan om att återuppta relationen med exet, hade likaväl kunnat ge resultat. Trisslotten kanske tom. hade givit 1 000 000!

I övrigt är det inte alla män som vill vara ihop med en våldtagen kvinna. Så är det med det.

Så nejdu. Du har hejdlöst fel i din analys.

Nej det är klart har man en god chans att få 250 k för några timmars jobb så varför chansa,? Man måste vara garanterad pengarna för att prova. Bättre att köpa en trisslott du är lika pinsam som vanligt
Citera
2024-12-06, 06:54
Medlem
Citat:
supertunn bevisning är det verkligen inte i detta fall.

Nä okej hörsägen är inte supertunn bevisning haha det kan knappast bli tunnare 🤣
Citera
2024-12-06, 06:55
Medlem
Citat:
Det råder ju gedigen bevisning i detta fall. Enligt dig är det således okej att våldta tjejer så fort du hamnar ensam med dom?

Finns bara hörsägen och ord mot ord kallar du det gedigen bevisning? 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in