2024-12-04, 16:28
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Själv har jag inte svårt sätta mig in i kvinnans sida när jag läser FUP.
Ni verkar inte ha det? Ni läser henns vittnesmål och tänker "LÖGN", "FEJK". Jag vet inte varför ni inte kan sätta er in i hennes situation? Det finns inget som för mig tyder på att hon hittat på det hon säger. Varje gång jag läst FUP har jag bara känt mig mer säker på det.

"Sätta sig in i kvinnans sida"? Vad bra att du erkänner att hela din uppfattning av målet baseras på en subjektiv medkänsla till bedömning.

Det handlar om inte vems sida man väljer, det handlar om det som anförts, alltså en hörsägen som inte objektivt konrollerats, ska räcka för att kunna fängsla en människa i över tre år.

Tycker man det då, då hör man inte hemma i ett civiliserat samhälle.
Senast redigerad av billigost 2024-12-04 kl. 16:32.
Citera
2024-12-04, 16:49
Medlem
Citat:
Den springande punkten för dessa skeptiker är väl att de kan identifiera sig med Viking, i det att de tänker att "dra hem en tjej från krogen, nästa dag kommer hon med polisen".

Men de förstår inte, eller vill inte förstå, att ett krogragg bedöms olika än i detta fallet, där MÄ gett uttryck för att hon inte vill ligga med honom.
I deras värld är det så här: en tjej säger hon säger det är okej om en kille sover över. Därmed är hon med på det.
Med andra ord, de behöver inte oroa sig för att detta ska hända dem.

Ja, har följt tråden sen start. Tråden har dragit till sig våldtäksförespråkare i olika skepnader, en del delar t o m vikingars kvinnosyn och längtar tillbaka till en tid då kvinnor fick skylla sig själv om de försökte hjälpa till med sängplats eller t o m hade på sig ett linne. I detta fall är det en klasskompis som i nödfall erbjudit en sängplats till en klasskompis. Att sova över hos varandra gör man hejvilt som fattig student efter fester/tentaplugg o s v.

Att bli fälld för våldtäkt är mycket ovanligt. De allra flesta sexuella övergrepp anmäls inte ens. OCH av de anmälda våldtäkterna leder ca 10-15% till fällande dom.
Denna våldtäkt har en hel del stödbevisning, vilket oftast saknas i fall som dessa. Ofta är det ord mot ord. Sen handlar det om trovärdighet, och där snubblar vikingen till det rejält i förhör vid ett par tillfällen. Sen är han lite korkad också när han skickar förtäckta hot till BO dagen efteråt.
Ett mera normalt första sms till en klasskompis som erbjudit sängplats som sen hade övergått till frivilligt och ömsesidigt sex hade varit: "Stort tack för sängplats och för mysig stund. Ledsen om jag höll dig uppe länge i natt, var nog lite för onykter. Hoppas vi kan ses igen då jag är lite piggare". Det sms:et han skickar påminner om pedofilers när de försöker tysta barn. Vikingen har ju heller inte tänkt hålla tyst om detta, han har redan berättat det för en kompis. Han vill ju bygga på sitt cv så att säga....

Vikingen är enligt bekräftelse från en polare till viking här i tråden dryg, arrogant och en looser (han dricker för mycket), och har ett rykte på Chalmers som inte är det bästa, det här är garanterat inte första gången han behandlar tjejer som skit. Trots dåliga wibes så trodde nog inte BO att en klasskompis ska kunna göra detta mot henne. Hon är ju också jättestressad i mess som finns redan innan när hon inser att han var på väg.
Senast redigerad av Neverever31 2024-12-04 kl. 16:59.
Citera
2024-12-04, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vadå dupera? Hon behöver inte anstränga sig överhuvudtaget. Hon har helt obehindrat kunnat prata på och alla har valt att tro på precis allt hon säger. Då är det väl inte så svårt att ljuga eller?

Att ljuga obehindrat och konsekvent i ord, och framförallt beteende, är nästan en omänsklig egenskap.
Empatistörda psykopater kan det till viss del. Nu är ju jurister, nämndemän, utredare o s v vana att höra lögnare i förhör/rätt o s v och vi borde ju enligt din logik släppa ut ca 90 % av fängslade i vårt land eftersom dom säger att dom är oskyldigt dömda......
Citera
2024-12-04, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
"Sätta sig in i kvinnans sida"? Vad bra att du erkänner att hela din uppfattning av målet baseras på en subjektiv medkänsla till bedömning.

Det handlar om inte vems sida man väljer, det handlar om det som anförts, alltså en hörsägen som inte objektivt konrollerats, ska räcka för att kunna fängsla en människa i över tre år.

Tycker man det då, då hör man inte hemma i ett civiliserat samhälle.

Vad jag inte förstår är hur ni kan läsa hennes vittnesmål och tro hon hittar på? Tror ni inte hon är upprörd på riktigt? Eller, om hon är upprörd, är det för att hon ångrat sig? Spelar hon att hon är i chock? Eller är hon i chock för att hon ångrat sig? Gråter hon på bussen för att hon ångrar sig?
Det är seriösa frågor, svara gärna tack.

Jag undrar även vad du tycker ska krävas för att det ska kunna dömas för våldtäkt? Fysiska skador? Skrik som närstående hör? Fyra vittnen som i islam?

Ja, min främsta uppfattning i skuldfrågan är baserad på att hennes berättelse är trovärdig. Det tror jag även domen uttryckligen säger.
Citera
2024-12-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Att ljuga obehindrat och konsekvent i ord, och framförallt beteende, är nästan en omänsklig egenskap.
Empatistörda psykopater kan det till viss del. Nu är ju jurister, nämndemän, utredare o s v vana att höra lögnare i förhör/rätt o s v och vi borde ju enligt din logik släppa ut ca 90 % av fängslade i vårt land eftersom dom säger att dom är oskyldigt dömda......

Well du glömmer bort de faktum att hon ljuger inte speciellt bra vi är ganska många som ser rätt igenom hennes skitsnack och hennes historia är helt osannolik, hon kanske kan snurra upp dig på läktaren men vi med normal begåvning ser rätt igenom hennes skitsnack. Sen vad tingsrätten och utredare tror har du ingen aning, antagligen har dem normal intelligens nivå och köper inte hennes bullshiit men eftersom regeringen vill att så många som möjligt ska dömas för våldtäkt med låtsas bevis i form av hörsägen så kunde dem lika gärna dra det till rätten
Citera
2024-12-04, 17:30
Medlem
Citat:
Vad jag inte förstår är hur ni kan läsa hennes vittnesmål och tro hon hittar på? Tror ni inte hon är upprörd på riktigt? Eller, om hon är upprörd, är det för att hon ångrat sig? Spelar hon att hon är i chock? Eller är hon i chock för att hon ångrat sig? Gråter hon på bussen för att hon ångrar sig?

Jag undrar även vad du tycker ska krävas för att det ska kunna dömas för våldtäkt? Fysiska skador? Skrik som närstående hör? Fyra vittnen som i islam?

Ja, min främsta uppfattning i skuldfrågan är baserad på att hennes berättelse är trovärdig. Det tror jag även domen uttryckligen säger.

Hon spelar teater för att underbygga polisanmälan hon är sån jag vet vem hon är
Citera
2024-12-04, 17:32
Medlem
Citat:
Själv har jag inte svårt sätta mig in i kvinnans sida när jag läser FUP.
Ni verkar inte ha det? Ni läser henns vittnesmål och tänker "LÖGN", "FEJK". Jag vet inte varför ni inte kan sätta er in i hennes situation? Det finns inget som för mig tyder på att hon hittat på det hon säger. Varje gång jag läst FUP har jag bara känt mig mer säker på det.

Alla är inte så streetsmarta som du är. Jag säger det som en komplimang.
Det finns unga kvinnor som tänker att de kan bjua in en kille att sova över utan att det innebär det blir ligga av det.
Kanske inte i din värld, men i andras världar.

Jo säkert judomästaren som hade spöat viking med en hand blir så rädd för han rör henne att hon rider och suger i timmar, detta hade säkert blivit en rolig komedisketch på grund av sin absurditet men det hör inte hemma i en seriös debatt om ett fall
Citera
2024-12-04, 17:54
Medlem
Citat:

Bra frågor och reflektioner. Men som vi konstaterat har tråden dragit till sig våldtäktsförespråkare, autister (som märker ord) och personer med vikingars kvinnosyn. Här känner dom att dom har en liten kompisklubb för likasinnade. Dom känner sig inte ensamma och dessutom får dom bekräftelse hemma i incel-rummen eller i sin man-cave i någon förort till Göteborg eller i Åmål. Det springer omkring åtskilliga våldtäktsmän i vårt samhälle som inte blivit anmälda och/eller dömda. Här försöker några frenetiskt normalisera övergrepp, en del har t o m kallat BO för hora, hynda, lögnare o s v. Hur långt ner kan man sjunka i värdighet och anständighet?
Citera
2024-12-04, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Hon spelar teater för att underbygga polisanmälan hon är sån jag vet vem hon är

Aha, du känner alltså både vikingen (som du beskriver som den dryge, arrogante, loosern) och nu även BO, intressant. Har ni gemensamma bekanta eller?
Du skriver att du aldrig skulle låta din polare vikingen sova över hos dig, varför då? Är du rädd att han ska göra något med dig? Är det för att han som du nämnt tidigare är stor och stark och har kört MMA ett par år eller är han oberäknelig, eller vad pratar vi om här?
Citera
2024-12-04, 19:08
Medlem
Citat:
Aha, du känner alltså både vikingen (som du beskriver som den dryge, arrogante, loosern) och nu även BO, intressant. Har ni gemensamma bekanta eller?
Du skriver att du aldrig skulle låta din polare vikingen sova över hos dig, varför då? Är du rädd att han ska göra något med dig? Är det för att han som du nämnt tidigare är stor och stark och har kört MMA ett par år eller är han oberäknelig, eller vad pratar vi om här?

Nej men varför i helvete skulle jag låta den idioten sova hos mig? Nej han hade varit död innan han ens kommit i närheten av att våldta mig så du inte i din efterblivenhet försöker använda det som argument igen men ja jag har bra koll på båda två därför jag vet helt säkert att det inte skett någon våldtäkt hon är välkänd som drama queen och mytoman, manipulativ ungefär som viking är
Citera
2024-12-04, 19:14
Medlem
Citat:
Bra frågor och reflektioner. Men som vi konstaterat har tråden dragit till sig våldtäktsförespråkare, autister (som märker ord) och personer med vikingars kvinnosyn. Här känner dom att dom har en liten kompisklubb för likasinnade. Dom känner sig inte ensamma och dessutom får dom bekräftelse hemma i incel-rummen eller i sin man-cave i någon förort till Göteborg eller i Åmål. Det springer omkring åtskilliga våldtäktsmän i vårt samhälle som inte blivit anmälda och/eller dömda. Här försöker några frenetiskt normalisera övergrepp, en del har t o m kallat BO för hora, hynda, lögnare o s v. Hur långt ner kan man sjunka i värdighet och anständighet?

Nej snarare inser vi flesta att Viking är uppenbart oskyldig och därför argumenterar vi mot er som har vanföreställningar om annat det handlar inte om att vi förespråkar våldtäkt det handlar om att vi inser att det inte skett någon våldtäkt det är jävligt enkelt att inse om man klarar av att gå på fakta och se på det objektivt,att ni nazifeminister inte klarar av att göra det innebär inte att vi andra är onda våldtäktsförespråkare vi är helt enkelt bara smartare än er vilket inte är speciellt svårt
Citera
2024-12-04, 19:17
Medlem
Fup ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här