2024-12-03, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ligger i Bilaga A-G nr 173.

Faktiskt riktigt bra bild över hela området där även Gladhs bilskrot på 38:an syns tydligt.

Tack jag ska kolla i den bilagan.

Intressant att Gladh hade så mycket kontakt med Vinof och Billiga Andersson. Han säljer bil till Vinof, iakttar prostituerade, vet att Robert är alkoholist och att andra missbrukare hänger i företagets lokaler...
Hade jag varit utredare 1999, hade jag prioriterat Gladh som vittne framför Solnamannen som misstänkt 🙄
Citera
2024-12-03, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det är tvärtom, udda nummer mot Norrbacka som du beskriver det och jämna längst bangården.

Ja den bilden är samtida med brottet -84 den ingår som polisens flygbild över området för FPL2 i förundersökningsmaterialet.

Det andra huset snett över där en mörk och en ljus bil står på innergården är förmodligen nr 25.

Apropå bilar, kan den mörke bilen där vara en Volvo Amazon kombi?

Kan vara. Det är verkligen svårt att se så detaljerat.
Citera
2024-12-03, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag vet inte.. den villaliknade byggnaden ser lite för liten ut. Det är inte en barack...

Sant!
Och åkerier har allt som oftast terminaler. Den stora avlånga byggnaden ser ut som att den skulle kunna ha terminaler för lastning m.m.

Undra var den trasiga rutan var, och var Vinof hade sitt kontor etc.

Man hade ju betalat ett par hundralappar för att se närbilder i färg utanför och inne på BA.
Citera
2024-12-03, 17:12
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechexpert
Ett jävla sprutluder vem bryr sig detta fall har fått för stor uppmärksamhet
Det är väl alltid bra att rättsskandaler uppmärksammas? Precis som i Kevinfallet så lär inte den här dokumentären presentera någon ny misstänkt men förhoppningsvis leda till upprättelse för de utpekade.
Senast redigerad av MrBarnaby 2024-12-03 kl. 17:14.
Citera
2024-12-03, 17:12
Medlem
Fallet är sedan länge preskriberat om gärningsmannen fortfarande lever kan han utan risk för straff träda fram och berätta vart han gjort av huvudet och inälvorna.
Citera
2024-12-03, 17:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Intressant att Gladh hade så mycket kontakt med Vinof och Billiga Andersson. Han säljer bil till Vinof, iakttar prostituerade, vet att Robert är alkoholist och att andra missbrukare hänger i företagets lokaler...
Hade jag varit utredare 1999, hade jag prioriterat Gladh som vittne framför Solnamannen som misstänkt 🙄

Gladh ska nog vara väldigt glad att han slapp bli prioriterad ☺️

Är inte det rätt märkligt att du fortsätter att tjata om personer som Vinof, Robert, Gladh osv trots att det inte finns några uppgifter eller vittnesmål i utredningen som pekar på att de träffade eller umgicks med BO i anslutning till hennes försvinnande?

Istället var det helt andra personer BO träffade som det sista vittnet arkitekten tex.

Utgör inte detta en svaghet i dina spekulationer om företaget Billiga Andersson och Vinof?
Citera
2024-12-03, 17:18
Medlem
Om flygfotot (över E-vägen) som finns i dropboxen togs i samband med utredningen (vilket man får förmoda) framträder minst sagt intressanta detaljer, tex att FP2 omgavs av två parkeringar, där det kunde ställas ett flertal bilar, vilket tydligt framgår av bilden.

Ena parkeringen fanns vid Kronwells lada, och den andra vid själva E-vägen, vid korsningen.

Dessa två parkeringar användes antagligen mellan mitten av juni och den 7/8 1984, eftersom knarkare, anställda, förbipasserande, prostituerade och torskar bör ha rört sig på E-vägen hela sommaren.

Dessa två parkeringar nämns inte med ett ord i polisens beskrivningar av E-vägen... Konstigt.
Citera
2024-12-03, 17:24
Medlem
Kerstin Koorti lät utföra fingertycksundersökning på plastsäckarna som likdelarna låg i , med avsikt att ha ny bevisning inför tänkt resningsansökan, Polisen hade tvättat säckarnas utsida men inte insida, SKL lyckades med ny teknik få fram fingeravtryck, Dessa skickades till RPS som har fingertrycksregistret,
Där uppstod problem,,svaret förhalades, utlämning vägrades, Polisen var tydlig med att man inte skulle lämna ut resultatet för då Skulle Advokat KK begära resning,,! tillslut gavs besked om att inga fingeravtryck matchade mot TH eller TA,, men vilkas fingeravtryck som fanns lämnades aldrig ut,, Advokaten gick till JK för att få det muntliga besked om att ingen av de åtalades avtryck fanns på säckarna i skriftlig form, vilket ju Polisen vägrade, vilket behövdes för att kunna väcka resning , Polisen ljög om att skriftligt lämnats ut,
vilket aldrig skedde, så KK hade därmed ingen möjlighet väcka resning pga av att polisen vägrade skiftligt bekräfta att att inte TH eller TA hade lämnat fingeravtryck på säckarna med likdelar,med denna nya bevisning som grund, Detta betyder ju också att den verkliga gärningsmannens avtryck kan finns tillgängliga,

Angående damen med hunden så hänvisade hon till väderleken för att styrka vilken dag hon sett personer vid rättsläkarstationen, jag mindes det som att hon sagt det var vackert väder, men att det i verkligheten denna dag var mulet , nu hörde jag lagmannen från kammarrätten säga: hon sa det var klar himmel just en kort stund på dagen när hon gick förbi o såg personerna, men att det resterande tid av dagen var mulet,,,är det någon som vet hur det förhåller sig med detta?
Citera
2024-12-03, 17:31
Medlem
Flygfotot som ingår i FU ser väl lite märkligt ut.
Som jag fattar det, avskilde ett stängsel E-vägen från SJ:s spårområde.
Det stängslet syns inte på flygbilden i FU.
Jag fattar inte heller sambandet mellan FP2 och tunnan som beskrivs i da Costa-arkivet, som hänvisar till en artikel i Expressen... Det skulle vara 20 meter mellan FP2 och tunnan men så ser det ju inte ut på flygfotot... jag får inte ihop detta.
På Expressens bild ser man också ett par stängsel som skiljer FP2 från plasttunnan men jag kan inte ens ana det stängslet på polisens flygbild.
Jag tror tyvärr att polisen ryckte nån gammal flygbild, bara för att ha en bild, och man sket nog i om den togs 1984 eller 1974.....
Citera
2024-12-03, 17:37
Medlem
Citat:
Flygfotot som ingår i FU ser väl lite märkligt ut.
Som jag fattar det, avskilde ett stängsel E-vägen från SJ:s spårområde.
Det stängslet syns inte på flygbilden i FU.
Jag fattar inte heller sambandet mellan FP2 och tunnan som beskrivs i da Costa-arkivet, som hänvisar till en artikel i Expressen... Det skulle vara 20 meter mellan FP2 och tunnan men så ser det ju inte ut på flygfotot... jag får inte ihop detta.
På Expressens bild ser man också ett par stängsel som skiljer FP2 från plasttunnan men jag kan inte ens ana det stängslet på polisens flygbild.
Jag tror tyvärr att polisen ryckte nån gammal flygbild, bara för att ha en bild, och man sket nog i om den togs 1984 eller 1974.....

Jag ska inte ta gift på det men jag tycker att några av bilarna på Norrbackas parkering ser ut som att de hör hemma på 80-talet snarare än 70-talet, fast här får jag citera GW: Men jag har haft fel förr…
Citera
2024-12-03, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfloden
Jag ska inte ta gift på det men jag tycker att några av bilarna på Norrbackas parkering ser ut som att de här hemma på 80-talet snarare än 70-talet, fast här får jag citera GW: Men jag har haft fel förr…

Det är de två stora parkeringarna som stör mig + området söder om FP2.
Tittar man på Expressens bild, anar man en av Kronwells byggnader i bakgrunden, bakom ett par stängsel. Bredvid tunnan fanns också televerkets kur, om jag minns rätt.
Jag kan inte klämma in allt detta i flygfotot. Jag tror att den största ladan (vid FP2) var riven 1984.
Citera
2024-12-03, 17:50
Medlem
Personen som gav C husrum i Solna hette inte "I Andersson".
Jag verkar ha läst fel i polisens kluddiga dokument.
När polisen angav våningsplanet, skrev man: IV = första våningen. Jag läste "I Andersson"
Vi har alltså inte första initialen men man kan ju kolla i Röda boken.

Ett av da Costas "alt-namn" var för övrigt PEIERA, vilket jag inte hade nån aning om.
Hon hade två "alt-namn" enligt polisen: Bäckström och Peiera.
Givet att personer av da Costas typ använder diverse aliasnamn och ljuger och manipulerar 24/7, kan namnet Peiera vara värt att lägga på minnet. Vissa som kände henne, kanske kände henne som Peiera?
Senast redigerad av Eremona2.0 2024-12-03 kl. 17:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in