Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
C:s kontakter verkar ha varit en mixed bag, för att uttrycka det milt. Hon kan mycket väl ha charmat en socialpedagog och använt hennes lägenhet.
Vi hittar nog I Andersson så småningom.
Jag är fascinerad av denna narkotikautredning, som är som en portal till en helt okänd värld, som inte berörs med ett ord i artiklar och böcker om Catrine da Costa.
Leif GW Persson har påstått att C försörjde sig på småbrott, vid sidan av prostitutionen.
Jag är benägen att säga emot...
Jag gissar att incidenten i Bandhagen också har med narkotikaförsäljning att göra, och jag hoppas verkligen att vi får veta mer om trion i bilen.
Något annat som fascinerar mig, är hur djupt C var i kriminaliteten. Jag har trott att hon levde för dagen och bara jagade nästa sil, men hon verkar ha bejakat en kriminell livsstil, som naturligtvis ska undersökas.
Om jag ser på hennes liv i stort (förutom drogerna som var överordnade förnuftet) var hennes driv hela tiden barnen och en förhoppning att få tillbaka sin man, ordna sin familj igen. Detta tills skilsmässan och den förlorade vårdnaden om barnen blev ett faktum. Då blev det mycket drogande igen för att bedöva. Men CdC var mamma framför allt och innerst inne skulle hon aldrig ge upp. Precis som sista vittnet JE sa på Brogatan måste hon bara kämpa på för barnen.
Här följde förmodligen missbruket känsloläget. Att CdC deala en del och smuggla från Portugal där det dessutom var billigare tror jag absolut.
Sen på slutet när hon är riktigt pank fixera hon snabba pengar på M-gatan, dealar lite extra genom att gruppköpa i någon ”större” mängd och få billigare pris och där behålla mellanskillnaden.
Sen tror jag inte hon var så intresserad av att lägga pengar på det hon kunde ”få gratis” genom att snatta till husbehov.
Jag tror hon var väldigt ekonomisk. Säkert också både envis och målinriktad. Hon åstadkom saker i livet, gifte sig, skaffa barn, tog sig till Portugal tur och returer. Det fanns driv. Mannen skulle dessutom komma till Sverige snart (säkert med droger till henne) och hon försökte ordna boende till honom.
Hon visste nog också innerst inne vad hon egentligen behövde göra för att ha en chans att få tillbaka vårdnaden om sina barn. Sen föll det inte rent logiskt med droger och kattungar ..
Drogmissbrukets makt över människor var väldigt underskattat och nästan omöjligt att ta sig ur på egen hand när det gått till IV. Det gällde både fattiga som rika. Kolla bara på makarna Hans k och Eva Rausing vilket öde.
När CdC gick bort var hon i en svacka med både skilsmässa och förlorade barn. Men att CdC skulle leva från dag till dag, sil till sil, tror jag inte alls på.
Hon var nog mer en kämpe och överlevare än många andra som strök med till höger och vänster.