Citat:
Jag har funderat lite mer över del 1 i den nya dokumentärserien, där har man har radat upp olika män som kände, umgicks eller hade någon form av koppling till BO men det finns ingen oskriven lag som säger BO måste ha känt sin mördare.
Om vi tittar på ett par andra fall där prostituerade kvinnor fallit offer för mördare så var polisens huvudspår i det ena fallet att mördaren var bekant med offret och i det andra fallet så misstänkte polisen att mordet hade koppling till kriminella kretsar men senare visade det sig att kvinnorna fallit offer för helt okända män som de mött via sin prostitution. Dvs, det fanns ingen tidigare koppling mellan gärningsmännen och offren.
Detta visar på problemet med såna här fall, att nästan ta för givet att CdC måste ha känt sin mördare ter sig orimligt om vi betänker att de allra flesta sexkunder som hon kom i kontakt med bör ha varit helt okända män som överhuvudtaget inte ens finns i utredningen.
EDIT
De två andra fallen som jag pratar om är Koffertmordet -69 respektive Lustmordet i Nacka -75.
Om vi tittar på ett par andra fall där prostituerade kvinnor fallit offer för mördare så var polisens huvudspår i det ena fallet att mördaren var bekant med offret och i det andra fallet så misstänkte polisen att mordet hade koppling till kriminella kretsar men senare visade det sig att kvinnorna fallit offer för helt okända män som de mött via sin prostitution. Dvs, det fanns ingen tidigare koppling mellan gärningsmännen och offren.
Detta visar på problemet med såna här fall, att nästan ta för givet att CdC måste ha känt sin mördare ter sig orimligt om vi betänker att de allra flesta sexkunder som hon kom i kontakt med bör ha varit helt okända män som överhuvudtaget inte ens finns i utredningen.
EDIT
De två andra fallen som jag pratar om är Koffertmordet -69 respektive Lustmordet i Nacka -75.
Håller resonemangsmässigt med.
Da Costa var väl ett aktivt så kallat "sprutluder"..om handsken ursäktas.
Det finns således betydande möjlighet till ingen egentlig koppling mellan offer och gärningsman.
Någon GM lär inte hittas plus 40 år senare,och det synes vara mycket möjligt att sådan aldrig gått att finna överhuvudtaget.
En okänd torsk som tagit hem Da Costa,strypt henne och sedan gjort sig av med kroppen via sopsäckar gör hela fallet omöjligt anno 2024..om detta var det verkliga scenariot 1984.
Det är som det är med mord från åttiotalet.