Citat:
Ursprungligen postat av
costa-mop
I det här fallet saknas mängder av information. Ingen vet hur, när eller var CdC dog och styckades. Något som däremot är säkerställt är var kroppsdelarna återfanns, men du menar alltså att man inte ska "snöa in" på det, eftersom fyndplatserna pekar bort från dina misstänkta. Du tycker inte att du låter din favoritteori - som du fortfarande inte vill utveckla - stå i vägen för ett objektivt undersökande av fallet?
Jag hade överhuvudtaget ingen "teori" om någonting när jag väl började läsa "Döden är en man" för ganska många år sedan.
Jag har "bara" läst utdrag av förhör som senare har utökats den senaste tiden och kan bara
konstatera att två personer lyser upp som Julgranar som huvudmisstänkta:
#Passet/adressboken som återfinns vid Polisens genomsök av T´s bostad
#Telefonsamtalet från S.D´s telefon, troligtvis strax efter första fynddplatsen invid Karlberg
#Minst 4 olika versioner om när T senast träffade C.
Detta datum flyttas fram allt längre när väl Polisen förhört andra vittnen. Från att i början varit den 4: Juni, kan man senarelägga detta till den 10:e Juni, med både Arkitektens och E.S´s vittnesmål.
#Likaså Ragges och Nizzes vittnesmål ger en ganska så klar bild om motivet till hennes död.
#Både T och B var bilburna.
Sen har jag säkert glömt en massa men detta var vad jag kom på just nu.....