2024-11-29, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Om du har rätt i dina spekulationer så kan "hästdödaren" avfärdas för gott som möjlig gärningsman.

FP2 låg blott ca 100 meter från hans flyttfirma.

Å andra sidan låg FP 1 cirka 1,7 km fågelvägen bort men om vi jämför med helt andra styckmord så har gärningspersonerna ofta försökt uppnå ett förhållandevis rejält avstånd mellan själva brottsplatsen och de platser där kvarlevorna dumpades.

Ser att du nämner hen i Gislaved, problemet med den teorin är att BO träffade en helt annan person i anslutning till sitt försvinnande den 10 juni.

Precis, jag ser ingen logik i att frakta några säckar med fordon så långt bort för att sedan dumpa resten så pass nära flyttfirman. Om den skulle ha med saken att göra.
Citera
2024-11-29, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Det är inte säkert, det är inte alltid man tänker så enkelt i missbruksmiljöer. Även om man inte är skyldig till mord så kan man ha massor av andra saker i närheten som man inte vill att polisen ska börja rota i.

Visserligen, men jag tror det krävs lite mer för att utföra en styckning. Jag tycker det även stämmer dåligt med att ha flera dumpningsplatser och att huvudet saknas. Dessutom brukar det komma fram vad som hänt i dessa kretsar. Att det blir polisierärt uppklarat.
Citera
2024-11-29, 10:52
Medlem
Da Costa hade tydligen en kontakt på Västra vägen 50, i Solna.

I slutet av mars 1984 gjordes en husrannsakan på denna adress, och husrannsakan hade med da Costa att göra, så jag antar att hon bodde där, hos en person som hette Andersson.
Eftersom vi har adress + efternamn, borde det vara lätt att hitta hela namnet, om Anderssom var skriven på adressen alltså. Anderssons efternamn verkar ha börjat på "I".

Misstänkt: da Costa
Åtgärd: husrannsakan
Adress: Västra vägen 50 SOLNA
Datum: 840325

Och åter igen får vi en indikation på att da Costa hade flera födkrokar, vid sidan av prostitutionen.
Om en person som da Costa utsätts för husrannsakan, får man förmoda att det gäller stöldgods och/eller narkotika av sådan mängd att det inte handlar om personligt bruk.

Det vore såklart att veta vem denna Andersson är. Någon debattör som är duktig på adresser och folkbokföring får gärna hjälpa till ......

Jag kommer ingenstans. Västra vägen 50 verkar inte ens finnas på kartan.
Om Polisen har skrivit fel, kan vi nog glömma att hitta I Andersson.
Senast redigerad av Eremona2.0 2024-11-29 kl. 11:04.
Citera
2024-11-29, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Visserligen, men jag tror det krävs lite mer för att utföra en styckning. Jag tycker det även stämmer dåligt med att ha flera dumpningsplatser och att huvudet saknas. Dessutom brukar det komma fram vad som hänt i dessa kretsar. Att det blir polisierärt uppklarat.

Vadå krävs mer, du behöver en såg och minst en fungerande arm. Och vadå komma fram? Polisen ignorerade allt för de var upptagna med att skvallra om folk de kände.
Citera
2024-11-29, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Da Costa hade tydligen en kontakt på Västra vägen 50, i Solna.

I slutet av mars 1984 gjordes en husrannsakan på denna adress, och husrannsakan hade med da Costa att göra, så jag antar att hon bodde där, hos en person som hette Andersson.
Eftersom vi har adress + efternamn, borde det vara lätt att hitta hela namnet, om Anderssom var skriven på adressen alltså. Anderssons efternamn verkar ha börjat på "I".

Misstänkt: da Costa
Åtgärd: husrannsakan
Adress: Västra vägen 50 SOLNA
Datum: 840325

Och åter igen får vi en indikation på att da Costa hade flera födkrokar, vid sidan av prostitutionen.
Om en person som da Costa utsätts för husrannsakan, får man förmoda att det gäller stöldgods och/eller narkotika av sådan mängd att det inte handlar om personligt bruk.

Det vore såklart att veta vem denna Andersson är. Någon debattör som är duktig på adresser och folkbokföring får gärna hjälpa till ......

Jag kommer ingenstans. Västra vägen 50 verkar inte ens finnas på kartan.
Om Polisen har skrivit fel, kan vi nog glömma att hitta I Andersson.

På Västra Vägen finns portarna 5 A, B samt C. Förmodligen skrev polisen slarvigt och syftade på någon av dessa adresser. Troligtvis C (som är mest likt 0 av dessa bokstäver).
Citera
2024-11-29, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfloden
På Västra Vägen finns portarna 5 A, B samt C. Förmodligen skrev polisen slarvigt och syftade på någon av dessa adresser. Troligtvis C (som är mest likt 0 av dessa bokstäver).

Smart tänkt, tack

Ja det är C. C:et är kluddigt och har hamnat mitt på en linje, så "gapet" i C:et har försvunnit, vilket gör att C:et ser ut som en nolla. Myteriet är löst. Västra vägen 5C ska det vara. Det är inte sällan ett rent jävelskap att läsa kopior av uråldriga handlingar. Ibland ser man inte ett skit av vad det står.
Citera
2024-11-29, 11:30
Bannlyst
Tror inte på slumpen säckar för nära. Huvudet borta. Teet visste vad de gjorde
Citera
2024-11-29, 11:32
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Vadå krävs mer, du behöver en såg och minst en fungerande arm. Och vadå komma fram? Polisen ignorerade allt för de var upptagna med att skvallra om folk de kände.

Precis. Och några sopsäckar. GM kan dessutom ha promenerat med säckarna. En arm och fungerande ben räcker
Citera
2024-11-29, 11:37
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechexpert
Tror inte på slumpen säckar för nära. Huvudet borta. Teet visste vad de gjorde

Tycker du att han framstår som en mästermördare som lyckats dupera sin omgivning? Är det ditt intryck när du tar del av hans livsöde?

Allgén då. Du måste förklara hans roll i det hela.
Senast redigerad av Kjamfossftw 2024-11-29 kl. 11:41.
Citera
2024-11-29, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kjamfossftw
Tycker du att han framstår som en mästermördare som lyckats dupera sin omgivning? Är det ditt intryck när du tar del av hans livsöde?

Allgén då. Du måste förklara hans roll i det hela.

Gömmer sig hade du gömt dig om du var oskyldig aldrig hade varit tokig. Att han gömmer sig säger allt. Dessutom ett jävla äckel köpte horor och våldsporr usch
Citera
2024-11-29, 12:06
Medlem
Citat:

Jag menar så klart i motivationsväg. Att dö av överdos är inget ovanligt bland missbrukare. Att någon skulle blivit så nervös över det att det motiverar en till att stycka en kropp är inte troligt. De flesta styckningar som sker är dessutom styckmord rent statistiskt. Oftast för att kunna transportera bort kroppen.

Missbrukare har sällan särkilt bra konsekvenstänk. Det brukar snackas och sen kommer det fram ungefär vad som hänt även om det kanske inte går att åtala någon.
Citera
2024-11-29, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ha ha GW:s närvaro har jag inte märkt.... nu ska han positionera sig igen.

Han är alltid slug när han förhåller sig till da Costa-fallet. Själv har han inte bidragit med någonting, men han tar gärna rygg på andra och låtsas att har koll, samtidigt som han ignorerar det faktum att han själv bidragit till att förstöra da Costa-fallet...

Programmet där han hånflinar åt Borgenäs är ju en klassiker. GW har inte gjort en bättre insats själv. Just när Lindeberg lyckats rentvå Härm och Allgén, lyckades GW och Åsbrink introducera två oskyldiga snubbar till ha ha = Solnamannen och Uffe.

Vinofs närvaro i programmet är ju extra spännande också, eftersom Vinof har påstått att han kände GW, vilket inte alls är omöjligt.

En person som troligen dyker upp i programmet, är V Olsson, som kände da Costa i början av 80-talet. Jag vet inte ens hur hon ser ut, och det skulle vara intressant att höra hennes story.

Det vore bla intressant att höra varför hon var huvudvittne i den andra utredningen.

Ett extremt konstigt val.

GW är en kappvändare med lärdomspeng av ”bättre föregå än fåregås”.

Har man betalt för att inte göra jobbet blir resultatet det samma. Det har inte minst tillgängligt utredningsunderlag påvisat gång på gång.

Det mesta som föregick bakom kulisserna på utredning 2 är extremt konstigt. Så vittnena kan knappast vara annorlunda. Inget går ihop och tekniska bevis försvann.

Vinofs koppling till GW och ev andra poliser kan förklara att Billiga Andersson och personer däromkring till stor del förbisågs trots tips rulla in.

Men enligt ingressen i gårdagens Aftonblad:
”.. Han (GW) är övertygad om att det otäcka fallet fortfarande går att lösa. ”Det finns en person som är i livet som med största sannolikhet vet hur det ligger till”.”

Det visste polisen med största sannolikhet mycket tidigare. En första lektion i beteendevetande (som jag postat tidigare) ges av att studera GWs svar i veckans brott 2011 fr ca 54:35 där han snackar på så kroppen talar mot honom:

https://m.youtube.com/watch?v=5gUx5oouHd0

Skrattar först som skrattar sist heter det visst också.

PS. En tanke btf tunnan på BA, den kan använts som en sk fodertunna, alltså komma från hästeriet.
Senast redigerad av viperstyle 2024-11-29 kl. 12:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in