2024-12-06, 11:35
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Som jag sagt DJ anses vara vänster (fortfarande) och kan därmed appropriera och ta till sig äran för andras research. Genom att addera lite utvald krydda, en mer påkostad produktion, tona ned vänsterideologin som orsakade haverierna och tatata ge ytterligare glans till samma mediala institutioner som från början underblåste haveriet.
Men återigen, är inte huvudsaken att de felaktigt utpekade får upprättelse?

Apropå "vänsterideologin", jag har för mig att "vänsternissen" Dan Josefsson i en intervju inför dokumentären påpekade att politiseringen var en av orsakerna till att det blev så fel i just det här fallet. Det vill säga att det blev en klassfråga.
Senast redigerad av MrBarnaby 2024-12-06 kl. 11:44.
Citera
2024-12-06, 11:50
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby

Apropå "vänsterideologin", jag har för mig att Dan Josefsson påpekade att det var en av orsakerna till att det blev så fel i just det här fallet.

Håller med. Vi hoppas på grävjobb men det viktiga här och nu är Allgén och Härm kan göra ett alltför sent återinträde i samhället.

Jag ser gärna löpsedlar där man informerar medborgarna om deras totala och absoluta oskuld. Samtidigt som dokumentären sänds pågår förtalet alltjämnt i feminist/vänstergrupper på nätet. Mediemordet är inte alls över. Förövarna slapp undan.

Staten kan gott ge Härm och Allgén 100 miljoner var, inte bara som ersättning utan även som en slags minnesbeta och varning till framtida charlataner inom rättsapparaten, åklagarmyndigheten, polisen och medierna.

Och ställ nu personer som Leif Brännström, Per Svensson, Hanna Olsson mfl till svars. Gör en separat granskning av mediernas ansvar.
Citera
2024-12-06, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag minns inte exakt. Båda levde på 200-talet, om jag minns rätt.

Det var inget skumt med deras dödsfall, vad jag vet.

Åberg verkar ha dött 2004 och Möller 2017.
Verkar inte existera några foton på dessa herrar online. Jag har åtminstone aldrig sett några. Samma sak gäller Ragge.
Citera
2024-12-06, 12:09
Citat:
Ursprungligen postat av Kjamfossftw

Jag ser gärna löpsedlar där man informerar medborgarna om deras totala och absoluta oskuld. Samtidigt som dokumentären sänds pågår förtalet alltjämnt i feminist/vänstergrupper på nätet. Mediemordet är inte alls över. Förövarna slapp undan.

.

Vilka grupper?
Citera
2024-12-06, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfloden
Åberg verkar ha dött 2004 och Möller 2017.
Verkar inte existera några foton på dessa herrar online. Jag har åtminstone aldrig sett några. Samma sak gäller Ragge.

Jag vet inte heller hur de såg ut.

Apropå något annat, upptäckte jag nyss att da Costa dömdes till fängelsestraff 1982.
Brottet var narkotikabrott, som jag fattar det. Mig veterligen är detta första gången som någon nämner offentligt att da Costa har dömts till fängelse. Det sker alltså på Flashback 2024. Ganska j-a sjukt.

Hon har också åtalats för försök till våld mot tjänsteman och blivit handbojad, men sådana saker hände ju alla narkomaner...

Att da Costa inte var någon duvunge på 80-talet, verkar dock stå klart.

Citat ur offentliga handlingar:

Den 28 januari 1982 dömdes hon för stöld till påföljden skyddstillsyn och för narkotikabrott till fängelse.
Citera
2024-12-06, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Han är nog kanske inte så stolt över sin insats för 24-25 år sedan när man lyckades vända upp och ner på Solnamannens liv och bostad?

Kanske borde man intervjua Solnamannen i den nya dokumentärserien? Som jag har förstått så arbetar man in i det sista med varje avsnitt, en intervju med Solnamannen i del 4 vore intressant!

Jag är inte så insatt i kopplingen GW och Solnamannen och vad som hände för 25 år sedan. Kan du kortfattat repetera?
Citera
2024-12-06, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby

Apropå "vänsterideologin", jag har för mig att "vänsternissen" Dan Josefsson i en intervju inför dokumentären påpekade att politiseringen var en av orsakerna till att det blev så fel i just det här fallet. Det vill säga att det blev en klassfråga.

Du har rätt i första stycket. Men tror inte DJ lämnat varken klasskampen eller Freud tyvärr.
Citera
2024-12-06, 12:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Det kallas att "gestalta fakta" eller "göra en berättelse av torra fakta".

Min poäng är att när en journalist gör teve av samma fakta som en privatman med normal IQ kan läsa sig till på Flashback med hjälp av nornal logik - då får journalisten priser och blir hyllad för saker som varit allmänt kända i 20 år.

Det är en märklig ordning tycker jag.

Här måste jag faktiskt hålla med dig, det är inte heller några märkvärdiga program vi har sett hittills, all viktig information som framkommit i del 1 och 2 har varit känd under en längre tid.

Det känns lite som att slå in en öppen dörr men vi får se vad del 3 och 4 bjuder på.

Läste dock att vi ska få lyssna på bandinspelningarna av barnets joller med mamman som bisittare i del 3, är det årets scoop?
Citera
2024-12-06, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Är det inte som har sagt det att styckningen såg ut att komma från situation där man inte hade en bänk att gå runt? Utan man har först tagit en sida och sedan vänt på kroppen.

Verkligen en intressant teori att man vänt rundor på kroppen för att komma till från ett och samma håll.

Ser man även härtill de inkonsekventa spåren av själva styckningen kan de kanske också ha att göra med om GM isåfall även blev begränsad iom höger eller vänsterhänt.

Dvs kan det blivit en styckning från ena sidan framifrån och en styckning på andra sidan bakifrån?

Kopplar man ihop teorierna ovan kan man sannolikt anta att brottsplatsen varit begränsad i form av utrymme och/eller ljusinsläpp.

Det talar för att brottsplatsen mycket möjligt kan varit på underdäck i plåtbåten utan fönster mitt i natten med en topplucka som enda ljusintaget av månskenet.

Det hela blir väldigt specifikt ur det hänseendet men likväl inte omöjligt.
Citera
2024-12-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Här måste jag faktiskt hålla med dig, det är inte heller några märkvärdiga program vi har sett hittills, all viktig information som framkommit i del 1 och 2 har varit känd under en längre tid.

Det känns lite som att slå in en öppen dörr men vi får se vad del 3 och 4 bjuder på.

Läste dock att vi ska få lyssna på bandinspelningarna av barnets joller med mamman som bisittare i del 3, är det årets scoop?

Det är inte scoop - utan handlar om kontakter, förhandling etc.
Citera
2024-12-06, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Verkligen en intressant teori att man vänt rundor på kroppen för att komma till från ett och samma håll.

Ser man även härtill de inkonsekventa spåren av själva styckningen kan de kanske också ha att göra med om GM isåfall även blev begränsad iom höger eller vänsterhänt.

Dvs kan det blivit en styckning från ena sidan framifrån och en styckning på andra sidan bakifrån?

Kopplar man ihop teorierna ovan kan man sannolikt anta att brottsplatsen varit begränsad i form av utrymme och/eller ljusinsläpp.

Det talar för att brottsplatsen mycket möjligt kan varit på underdäck i plåtbåten utan fönster mitt i natten med en topplucka som enda ljusintaget av månskenet.

Det hela blir väldigt specifikt ur det hänseendet men likväl inte omöjligt.

Jag kan inte komma ihåg vem det var som sa det nu, men jag tror det kallades för en badkarsstyckning. Eftersom man nästan alltid har badkaret mot väggen så kan man inte gå runt kroppen utan får vända den när ena sidan är klar.
Citera
2024-12-06, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jag kan inte komma ihåg vem det var som sa det nu, men jag tror det kallades för en badkarsstyckning. Eftersom man nästan alltid har badkaret mot väggen så kan man inte gå runt kroppen utan får vända den när ena sidan är klar.

Spelar kanske mindre roll vem som sagt det. Oavsett är det en målande bild.

Skulle inte förvåna om poliserna här drog slutsatsen med Solna mannens badkar varför de demolera hela hans badrum..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in