Citat:
Ursprungligen postat av
Blackrose23
Apropå kratom, det är ju rena rävgift! Jag var nyfiken och ville testa om det stämde att det var så bra som alla sa.
Alltså hur kan man använda det, månad efter månad och år efter år?
Ja visst funkar det och man mår toppen av det, men till vilket pris ?? Det är inte något man ta varje dag och flera gånger om dagen. Hur kan vanliga folk som inte ens har problem med opiater ta det ? Varför ?
Jag slängde all skitet igår efter 2 veckors användning, och har ingen lust att pröva det igen.
Ps: vara försiktig med förstoppning och kratom. Drick hemmagjord koreansk te av jujube med ingefär och kanel för att motverka det. Snälla vara försiktig med det där "shrek dricka", (som ett barn sa till mig) hehe .
Jag förstår faktiskt inte varför folk får den här uppfattningen om kratom. Söker man så kommer otaliga historier om tuffa avtändningar och abstinensbesvär upp. Jag är hyfsat bevandrad inom opiater och man blir genuint hög på kratom. Det är inte som tramadol men det är inte ljusår bort heller, den serotogena effekten tramadol har gör att vissa upplever tramadolavtändning som extra tuff för de blir som att sluta med en stor dos ssri förutom alla andra besvär och Kratom har liknande serotogen effekt. Faktum är att jag nu går på en hög dos snri och den har typ exakt samma effekt som kratom hade för mig. Man blir avstängd och känslokall och cuttar man de slår de tillbaka åt andra hållet.
Jag har haft ett beroende på 20-40g per dag som jag slutade med cold turkey, och jag var ganska illa däran och sängliggande i 1 vecka sen bara halvt fungerande i 3-4 veckor till typ. Det psykiska var överlägset de värsta. Var så miserabel att jag knappt tänkte på kallsvettningarna och frossan. Det tog en bra bit mer än en månad innan jag var återställd och gick på de ett halvår.
Den enda fördelen med kratom är att det inte är ett speciellt svårt beroende att förse med ganska låga priser och att det är så enkelt tillgängligt och lagligt. Den andra sidan av de myntet är att det är väldigt lätt att rationalisera långvarit bruk så sitter man där tillslut med en grov avtändning