Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-26, 12:24
Medlem
fd-svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Jag har aldrig blivit hård i magen av Kratom, däremot har jag fått en mild opiatklåda, någon som vet hur man motverkar det och är jag ensam om detta?
Du kan vara allergisk. Testa, finns allergi medicin (histamin) på apoteket. Är du det, se till att en läkare skriver recept. Det är stor prisskillnad på det. Är allergisk själv och kan känna av det när jag tagit typ 5g.
Glömde säga att jag tar allergi medicin varje dag och det slår igenom ändå.
Senast redigerad av fd-svensson 2024-11-26 kl. 12:44.
Citera
2024-11-26, 12:33
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Jag har aldrig blivit hård i magen av Kratom, däremot har jag fått en mild opiatklåda, någon som vet hur man motverkar det och är jag ensam om detta?

Nope,det är du inte. Jag har aldrig i mitt liv tagit opiater (inte vad jeg vet iallafall :/), men av kratom fick jag opiatklåda som en opiatpundare.
Senast redigerad av Blackrose23 2024-11-26 kl. 12:38.
Citera
2024-11-26, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
Apropå kratom, det är ju rena rävgift! Jag var nyfiken och ville testa om det stämde att det var så bra som alla sa.
Alltså hur kan man använda det, månad efter månad och år efter år?
Ja visst funkar det och man mår toppen av det, men till vilket pris ?? Det är inte något man ta varje dag och flera gånger om dagen. Hur kan vanliga folk som inte ens har problem med opiater ta det ? Varför ?

Jag slängde all skitet igår efter 2 veckors användning, och har ingen lust att pröva det igen.

Ps: vara försiktig med förstoppning och kratom. Drick hemmagjord koreansk te av jujube med ingefär och kanel för att motverka det. Snälla vara försiktig med det där "shrek dricka", (som ett barn sa till mig) hehe .

Jag förstår faktiskt inte varför folk får den här uppfattningen om kratom. Söker man så kommer otaliga historier om tuffa avtändningar och abstinensbesvär upp. Jag är hyfsat bevandrad inom opiater och man blir genuint hög på kratom. Det är inte som tramadol men det är inte ljusår bort heller, den serotogena effekten tramadol har gör att vissa upplever tramadolavtändning som extra tuff för de blir som att sluta med en stor dos ssri förutom alla andra besvär och Kratom har liknande serotogen effekt. Faktum är att jag nu går på en hög dos snri och den har typ exakt samma effekt som kratom hade för mig. Man blir avstängd och känslokall och cuttar man de slår de tillbaka åt andra hållet.

Jag har haft ett beroende på 20-40g per dag som jag slutade med cold turkey, och jag var ganska illa däran och sängliggande i 1 vecka sen bara halvt fungerande i 3-4 veckor till typ. Det psykiska var överlägset de värsta. Var så miserabel att jag knappt tänkte på kallsvettningarna och frossan. Det tog en bra bit mer än en månad innan jag var återställd och gick på de ett halvår.

Den enda fördelen med kratom är att det inte är ett speciellt svårt beroende att förse med ganska låga priser och att det är så enkelt tillgängligt och lagligt. Den andra sidan av de myntet är att det är väldigt lätt att rationalisera långvarit bruk så sitter man där tillslut med en grov avtändning
Senast redigerad av Psykoslek 2024-11-26 kl. 18:21.
Citera
2024-11-26, 23:00
Medlem
Är det fler än jag som fått problem med alldeles för höga levervärden vid intag av kratom?
Citera
2024-11-26, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yskalle
Är det fler än jag som fått problem med alldeles för höga levervärden vid intag av kratom?

Ja, det har diskuterats tidigare i tråden
Citera
2024-11-27, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Hallå. Jag trodde du mena SS. Mupp e du ta mig fan du utvecklar inte dina inlägg och ger oss inte nog med information. Dessutom felaktig, ingen som är i kratom Sverige skulle tro att du mena den hemsidan.

Googla på speciosa så kommer inte ens den sidan upp. Hemsidan är sketchy och helt ny, hur dum får man vara? Vad stod det när du swishade? Finns en uppsjö av hemsidor INGEN skulle fatta att du mena "indospeciosa" förutom de som blivit blåsa de med.

Varför inte handla hos pålitliga vendors med flera stadiga år i branchen?

Skitsamma, bra att du delar med dig av upplevelsen iaf. Det uppskattas.

tjo

Jag fick svar och det påstod att det är mycket krångel med paket nu i November, och skulle skicka ett nytt paket i torsdags och igår fick jag hem det. Verkade även vara mer än 250g som kompensation eller så är jag jävligt dålig på att avgöra vikt. Med andra ord jag har fått mitt paket. De skickar inte med postnord som kommer hem i lådan utan Bring, så håll koll på spårningsnumret.
Citera
2024-11-27, 12:24
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Jag fick svar och det påstod att det är mycket krångel med paket nu i November, och skulle skicka ett nytt paket i torsdags och igår fick jag hem det. Verkade även vara mer än 250g som kompensation eller så är jag jävligt dålig på att avgöra vikt. Med andra ord jag har fått mitt paket. De skickar inte med postnord som kommer hem i lådan utan Bring, så håll koll på spårningsnumret.

Härligt att du fick kompensation och att det löste sig.

Kanske kan bli nått av de herrarna ändå då, inte för att jag kommer byta leverantör. Då ska de fan ha nått i stil med krypton!
Citera
2024-11-27, 17:44
Medlem
Någon som kan tipsa om riktigt bra batch just nu? Kör alltid SS, RMD, gjort i typ 2 år men känner som andra att de börjat bli sämre. Enda gången jag tyckt någon överträffat dem var då Upgr*de n*tur*l hade en grym batch med ultra premium eller vad fan de kallar det. Testade sen en senare batch dock som inte var i närheten.
Citera
2024-11-27, 17:47
Medlem
Någon daglig långtidsanvändare som faktiskt har dokumenterat (testat sina värden) gällande kratoms påverkan på testo?

Känner själv att det uppenbart påverkar min libido som blir något mindre hård mot kvällen (tar enbart på eftermiddagarna, dock varje dag sen två år tillbaka), men den är alltid helt återställd nästa dag. Har dock svårt att se det skulle vara pga sänkta testonivåer.
Citera
2024-11-27, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yskalle
Hur är ditt intag av kratom, hur ofta och vilka mängder?
Citera
2024-11-28, 20:14
Medlem
Snuskdumriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Dom inom sverige är ett lotteri, jag kan köpa en sort sen kort därefter köpa samma sort ur samma butik för att sedan inte känna något..
Har gått på recensioner här ifrån med och då blir man 99% missnöjd.
Du listar ju i princip varenda svensk butik... Flera av dom har garanterat samma ägare.

Utomlands är oftast MYCKET bättre kvalite.

Tull? Det är ju lagligt, men man vet aldrig.

Prova på paketen kan vara trevliga, jag känner iaf skillnad på sorter och färger.

Förr föredrog jag röda sorter, idag föredrar jag gröna eller vita. Det är individuellt.

Så, köp, prova, köp, prova och kan du inte söka (dålig bortförklaring) så kan du bläddra mellan sidorna.. Så nu bläddrar du mellan sidorna, lär dig söka, köp en sort, drick, du postar inget nytt inlägg innan du lärt dig alla funktioner och så ger du en recension efteråt.

man kan inte få allt serverat på ett silverfat.

Kan du rekomendera någon utländsk shop?
Citera
2024-11-29, 13:19
Medlem
PixelPiratens avatar
Har kratom fuckat er tolerans på andra opioider? Käkade oxy i ett halvår ungefär och har nu gått på kratom i ca 3 månader, runt 30g om dagen och jag får ingen effekt på tramadol längre. Käkat 7-800mg och känner absolut inget positivt av det. Det är ungefär som när jag käkade 100mg oxycontin om dagen men då känns det ju mer rimligt att lite tram inte skulle ge något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in