Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-29, 20:27
Medlem
Vad tycker ni om scandi s kratom nu för tiden?
Citera
2024-11-29, 21:00
Medlem
Vilken är bästa kratomet man kan beställa just nu?
Citera
2024-11-29, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Har kratom fuckat er tolerans på andra opioider? Käkade oxy i ett halvår ungefär och har nu gått på kratom i ca 3 månader, runt 30g om dagen och jag får ingen effekt på tramadol längre. Käkat 7-800mg och känner absolut inget positivt av det. Det är ungefär som när jag käkade 100mg oxycontin om dagen men då känns det ju mer rimligt att lite tram inte skulle ge något.
30 gram om dagen är ju galet höga doser. Inte konstigt alls att du då upplever tolerans.
Citera
2024-11-30, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av addictedpsyco

På senare tid har jag inte märkt så mkt skillnad och har då mest kört på de mer
prisvärda från SS. nu senast green kasung som är rea på och känns lika medelmåttig som dom flesta men billigare. men tog oxå en gratis sample av Red Meng Da och den känns mer potent än vad den har varit. lite för mkt, första gången jag blivit svagt illamående av en vanlig dos kratom och blir lite väl stinn av den.
Citera
2024-11-30, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinaster
prisvärda från SS. nu senast green kasung som är rea på och känns lika medelmåttig som dom flesta men billigare. men tog oxå en gratis sample av Red Meng Da och den känns mer potent än vad den har varit. lite för mkt, första gången jag blivit svagt illamående av en vanlig dos kratom och blir lite väl stinn av den.

Jajemen, Jag beställde nyss red meng da från Scandi som jag fick i fredags, tyckte den faktiskt var lite svagare än en 1 år gamal påse red meng da som jag hittade hemma i onsdags från KE. Är ny på kratom så vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig eller hur snabbt man bygger upp tolerans dock. Vad är den optimala dosen för att få bra effekt om man bara tar en gång i veckan?
Citera
2024-11-30, 23:53
Medlem
Citat:
Jajemen, Jag beställde nyss red meng da från Scandi som jag fick i fredags, tyckte den faktiskt var lite svagare än en 1 år gamal påse red meng da som jag hittade hemma i onsdags från KE. Är ny på kratom så vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig eller hur snabbt man bygger upp tolerans dock. Vad är den optimala dosen för att få bra effekt om man bara tar en gång i veckan?

Jag tror inte så mkt på att de är riktiga strains, bara variation mellan olika batches, och den red maeng da från nyss verkar va åt de starkare hållet. andra tillfällen har red maeng da haft medelmåttig potens eller t.o.m sämre än billigare mindre namnkända sorter under samma tidsperiod.

Men med låg tolerans är 1 tesked lagom, inte mer. man kan öka lite efter att man kännt efter ett par timmar och de inte ger mkt.

Tar man för mkt på en gång riskerar man mest att må illa utan att de känns nå bättre. har tolerans så jag tar mer, men inte så mkt mer per gång, typ en mer överfylld tesked. verkar finnas något av ett tak för kratom. även om man är van så får man inte ut så mkt mer av att en stor dos och de är mest biverkningar som medföljer
Senast redigerad av pinaster 2024-11-30 kl. 23:58.
Citera
2024-12-01, 06:37
Medlem
fd-svenssons avatar
Inte Red MD från Ke! Tog 2 rågade teskedar och blev pigg
Citera
2024-12-01, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinaster

*rättelse: första gången på ett tag jag livit illamående av en dryg tesked. har såklart hänt tidigare
Citera
2024-12-03, 15:02
Medlem
Citat:
Vad tycker ni om scandi s kratom nu för tiden?

Citat:

Som svar på dina frågor kan det variera från person till person, beroende på vilken effekt man önskar uppnå. Mina två favoritbutiker är SS och Supreme.

SS har bra röda varianter medan Supreme har bra gröna och vita sorter.

Det är dock viktigt att komma ihåg att om du mår illa eller känner dig illamående är det troligtvis inte fel på produkten utan att doseringen varit för hög. Doseringen kan skilja sig mycket mellan de olika produkter. Till exempel kan jag inte ta lika mycket Super Green som Red Borneo utan att känna mig illamående vilket kan bero på att Super Green är strakare.
Citera
2024-12-03, 15:39
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Har kratom fuckat er tolerans på andra opioider? Käkade oxy i ett halvår ungefär och har nu gått på kratom i ca 3 månader, runt 30g om dagen och jag får ingen effekt på tramadol längre. Käkat 7-800mg och känner absolut inget positivt av det. Det är ungefär som när jag käkade 100mg oxycontin om dagen men då känns det ju mer rimligt att lite tram inte skulle ge något.

Jag känner knappt av en 80mg oxy, håller på att trappa ut kratomet. Jävla rävgift!
Citera
2024-12-03, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Hur är ditt intag av kratom, hur ofta och vilka mängder?

Jag hade aldrig tagit kratom och hade ingen direkt erfarenhet av produkter som ger rus. Dricker inte ens alkohol. Hade innan kratom aldrig tagit leverblodprov.

Jag beställde vit, grön och röd kratom. Spydde snabbt av en av sorterna (kommer inte ihåg vilken), men två färger gick bra utan att spy, bara illamående.

Tog ca 2-4g varje dag i ca en vecka. Sen 3g två ggr om dagen i vecka till. Dvs totalt två veckor.

Fick skitont högt upp i magen i ett par dagar (tog såklart inget då) och till slut drog jag till akuten som klämde och kände. "öm i lever" osv. Blodprov visade kraftigt förhöjda värden på:

-Glutamyltransferas, GT
-Alkaliskt fosfatas, ALP
-ALAT

Misstänker att sjukan trodde jag var alkoholist så de började tala om vikten att inte dricka alkohol för att undvika skrumplever osv.

Nu ca 3-4 veckor senare har mitt 4:e blodprov visat att två av ovanstående prov är inom det normala, ett är fortfarande lite förhöjt:

Så ni som pysslar med Kratom, gå in och beställ leverblodprov hos någon av nätlabben. Typ https://www.svenskprovtagning.se/blodprov/leverfunktion där det idag kostar 395 kr. Billig försäkring att ni inte pajjar era organ.
Citera
2024-12-04, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yskalle
Jag hade aldrig tagit kratom och hade ingen direkt erfarenhet av produkter som ger rus. Dricker inte ens alkohol. Hade innan kratom aldrig tagit leverblodprov.

Jag beställde vit, grön och röd kratom. Spydde snabbt av en av sorterna (kommer inte ihåg vilken), men två färger gick bra utan att spy, bara illamående.

Tog ca 2-4g varje dag i ca en vecka. Sen 3g två ggr om dagen i vecka till. Dvs totalt två veckor.

Fick skitont högt upp i magen i ett par dagar (tog såklart inget då) och till slut drog jag till akuten som klämde och kände. "öm i lever" osv. Blodprov visade kraftigt förhöjda värden på:

-Glutamyltransferas, GT
-Alkaliskt fosfatas, ALP
-ALAT

Misstänker att sjukan trodde jag var alkoholist så de började tala om vikten att inte dricka alkohol för att undvika skrumplever osv.

Nu ca 3-4 veckor senare har mitt 4:e blodprov visat att två av ovanstående prov är inom det normala, ett är fortfarande lite förhöjt:

Så ni som pysslar med Kratom, gå in och beställ leverblodprov hos någon av nätlabben. Typ https://www.svenskprovtagning.se/blodprov/leverfunktion där det idag kostar 395 kr. Billig försäkring att ni inte pajjar era organ.

Du har nog en väldigt känslig lever. Jag har använt Kratom dagligen sen 2019. Kollat blodprov flera gånger och har perfekt levervärden. Använt låga doser dock, 2g 3-4gånger per dag . Använd ett billigt leverskydd ”NAC” och drick pressad citron i vatten på morgonen och framförallt drick mer vatten man blir duktigt uttorkad av kratom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in