2024-11-29, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
OK här sitter Kedox o slänger skit på mig o AEC kl 02 en vardagsnatt..

Jag frågar mig om:

- Kedox läst igenom min redogörelse i inlägg 1212 i denna tråd.

-Om Kedox begriper skillnaden mellan att hyra en 40 år gammal arena vid 26 tillfällen för 3 timmarsmatcher. Jämfört att hyra en NYBYGGT område med2 ishallar och en evenamangsarena med ett antal kök 5 restaranger 5 Pubar Kiosker mm förutom Padelhallar o övriga utrymmen.

-Kedox begriper skillnaden i hyra mellan en arena som har olika hyresgäster, Hockey Konserter Handboll Hästsport, med en arena som till 98% har en hyresgäst

Har man ångest på natten kan man sitta o hoppa på andra eller göra något åt det..Ångesten kommer ej utifrån, den kommer ju inifrån, något som Komplexkillar sällan begriper.
Pratar du om Scandinavium har du inte många rätt! Arenan är 53år gammal och ligger mitt inne i centrala Göteborg ca 3-400 m från avenyn. Arenan är otroligt mycket större än ishallen som ligger en bit utanför centrala Ängelholm så det går inte att jämföra....
2024-11-29, 03:46
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Han filmar ju fortfarande varje match. Dömd ifjol och två gånger året innan dess.

Han är en pajas och Luleås fans skämmer ut sig lika mycket genom att inte ta avstånd från skiten.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/AP6Pvn/shl-brendan-shinnimin-i-lulea-ar-anmald-for-filmning-igen

Varje match? Intressant. Kan du backa upp det på andra sätt än att länka en gammal Aftonbladet-artikel med en situation med nyligen avstängde Hannes Björninen?
2024-11-29, 03:50
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Mår loser kommunisten dåligt nu?
Tänkas att Luleå alltid har något att skylla på. I högsta serien sedan 84 och alltid har ni blivit bortdömda av domare och stockholmare.

Shinnnimin är inget annat än gris och får därefter den behandling hon förtjänar.
Så sluta gråta nu.

Kommunist? Vad menar du, eller använder du ord du inte förstår nu igen? Förklara dig eller håll käften.

Du är den som gråter. Kolla in sekvensen mellan Shinnimin och Lindholm och förklara varför det kvittas?
2024-11-29, 03:56
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Från Luleåforum

"2024-12-28, SHL-match 22, Luleå - Rögle - Sida 4 Empty Sv: 2024-12-28, SHL-match 22, Luleå - Rögle
Inlägg av Pontaking Idag på 8:27 pm

Vi förlorar idag på grund av vår kapten och vår målvakt. Så är det bara. Nya tag på lördag

Pontaking "

Onödigt av Erik att börja tjafsa med domarna så Rögle får en gratis 5 mot 3. Man fattar ju dock varför han gör det, pga av den gigantiska besvikelsen över hur pinsamt domarna agerade i tisdagens derby. Jag ser det bara som en ytterligare bekräftelse på hur hela domarkollegiet lever i ett eget universum. Alla normala människor hade såklart haft koll på detta, förutom de "felfria" domarna.
2024-11-29, 04:04
Medlem
BallaKlavas avatar
Mikael Nord erkände åtminstone att han hade gjort fel en gång i tiden. Minns inte exakt vilken match, men det var i Ängelholm och Luleå åkte på en too many players-utvisning efter att Rögle hade varit 6 man på isen flera minuter. "Jag var inte så bra på matte i skolan" sa Nord i intervjun. Det kan jag ändå respektera, till skillnad från hur det funkar nu. Abuse of officials är ju så jävla töntigt att man knappt tror det är sant? Pajaseri på högsta nivå.
2024-11-29, 04:17
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Onödigt av Erik att börja tjafsa med domarna så Rögle får en gratis 5 mot 3. Man fattar ju dock varför han gör det, pga av den gigantiska besvikelsen över hur pinsamt domarna agerade i tisdagens derby. Jag ser det bara som en ytterligare bekräftelse på hur hela domarkollegiet lever i ett eget universum. Alla normala människor hade såklart haft koll på detta, förutom de "felfria" domarna.

Det handlar nog om HUR han uttryckte mot domaren inte ATT han som kapten gjorde det. Ibland måste en kapten räkna till 10 innan han åker fram för ett domarsnack.

Intervjun efteråt med Erik kommer bli episk, näää jag är inte bitter...

Men skönt för oss och den nysparkade headcoachen med en trea!
2024-11-29, 04:24
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Det handlar nog om HUR han uttryckte mot domaren inte ATT han som kapten gjorde det. Ibland måste en kapten räkna till 10 innan han åker fram för ett domarsnack.

Intervjun efteråt med Erik kommer bli episk, näää jag är inte bitter...

Men skönt för oss och den nysparkade headcoachen med en trea!

Ja, kul att ni fick lite poäng nere i bottenstriden.
2024-11-29, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Kommunist? Vad menar du, eller använder du ord du inte förstår nu igen? Förklara dig eller håll käften.

Du är den som gråter. Kolla in sekvensen mellan Shinnimin och Lindholm och förklara varför det kvittas?
Ja ni är alla kommunister i Luleå och Norrbotten!
Är det att inte märkligt att Luleå, Shinnimin alltid syns då det filmas, klagas och när det skall gråtas?
Ni ska alltid stå där med offerkoftan på, ni mot världen osv.

Nivån på domarna i SHL är riktigt låg. Men detta drabbar inte Luleå på något specifikt sätt och framför allt inte fuskaren Shinnimin.
Den grisen har samlat på sig all skit man kan få ifrån säsongerna Växjö och Luleå.
Så sluta gråta nu!
2024-11-29, 09:19
Medlem
Citat:
Från Luleåforum

"2024-12-28, SHL-match 22, Luleå - Rögle - Sida 4 Empty Sv: 2024-12-28, SHL-match 22, Luleå - Rögle
Inlägg av Pontaking Idag på 8:27 pm

Vi förlorar idag på grund av vår kapten och vår målvakt. Så är det bara. Nya tag på lördag

Pontaking "

Och för att Rögle var det bättre laget kanske. Var faktiskt på plats 😁
2024-11-29, 09:20
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destorn
Och för att Rögle var det bättre laget kanske. Var faktiskt på plats 😁

Viktig seger för Rögle o tränanrn som precis fått reda på att han e out nästa säsong.
2024-11-29, 09:35
Medlem
Citat:
Viktig seger för Rögle o tränanrn som precis fått reda på att han e out nästa säsong.

Vet inte hur mycket som kommer förändras med ny tränare, får hoppas på det bästa. Tycker dock det är förjävligt att Rögle kan ha en ledning med 4-1 och tappa till 4-4 på kort tid, något blir galet fel där, lite samma sak när de mötte Brynäs hemma.
Senast redigerad av destorn 2024-11-29 kl. 09:58.
2024-11-29, 09:52
Medlem
https://www.svt.se/sport/ishockey/farjestads-viktor-lodin-fick-matchstraff-mot-malmo-ett-hjarnslapp

Jag håller med. Helt onödigt av Lodin. Men fan va Lassen filmar. Igår när jag såg det på tv trodde jag det tog på handleden eftersom han höll sig där och kroppsspråket tydde på det. Det måste han väl få något straff för? Är han anmäld till disciplinnämnden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in