2024-11-27, 14:15
Medlem
Psykfallet Andreas Johnson får två matchers avstängning efter hans försök till att med tvåhandsfattning försöka yxhugga av handleden på O'Neill. I matchen dömdes 2min slashing.
2024-11-27, 17:19
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Världens bästa Läjkers klarade inte av att vinna mot bönderna, trots Linde och Sjöqvist på sin sida i 60 min.

Bästa mästarna har hade alla möjligheter att vinna, men så blev det inte. Du vet att du möter bönderna från karlstad när de pratar mer om grisar, fittor och horor än hockeyspelare i matchtrådarna. Färjestad är Sveriges fattigaste klubb, för pengar är inte allt.

Tomasek är en klippa, för bra för bönderna. Vilket klipp han har i grejerna.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-11-27 kl. 17:41.
2024-11-27, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Nu gällde det mer hur spelaren behandlas av inkompetenta domare än vilken grad av respekt som förtjänas. Att supportrar till motståndarlaget tycker som dig är förståeligt men att domare inte klarar sitt jobb är inte det. Domarna från gårdagens match bör ej döma i SHL.
Att domarna hållet ojämn/låg nivå vet man redan om.
Men att blanda in fittan Shinnimin i detta blir bara pinsamt.
Att ni kommunister ens vill ha något sådant skräp är förundrade.
Trotts att ni själva är skräp kommunister.
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Angående Shinnimin...
Jag vet inte vad som har hänt eller vad ni syftar på riktigt. Men filmar man och fittar sig så mycket som han så har man förpassat sin rätt att bli behandlad med respekt. Då är tärningen redan kastad. Avsluta karriären för honom bara, jag bryr mig inte. Skadan sådana som han orsakar för sporten i längden är långt mycket värre.

Bort med skräpet.
Jag skulle inte sörja om Shinnimins karriär skulle avslutas i förtid av regelrätt eller av regelvidrig åtgärd.
Sådant smuts hör inte hemma i idrotten.
Fuskare och filmare borde bli dömda exakt lika hårt som idrottare som tar doping.
Fusk som fusk.
2024-11-28, 00:11
Medlem
BallaKlavas avatar
Vi som håller på Lule är ju vana att gnälla på domare. Men som många andra redan påpekat, nu börjar det bli löjligt uppenbart att domar-skrået är totalt korrupt. Man har ju tröttsamt under flera år ryckt lite på axlarna när Shinnimin får med sig noll utvisningar, och åker ut för hittepå varannan gång. Man har accepterat att det existerar någon sorts karma som universum håller koll på. Men nu börjar det ändå bli 2-3 år sedan det filmades, så..

Situationen med Lindholm är bland det värsta jag sett. Crosschecking i njuren. Shinnimin gör ingenting. Slewfoot. Ingen reaktion. Crosschecking liggande. Ingen reaktion. Box i ansiktet. Ingen reaktion. Domarna - vi tar ut båda för roughing.

Pudas filmning har väl alla sett nu.

Citat:
Jag skulle inte sörja om Shinnimins karriär skulle avslutas i förtid av regelrätt eller av regelvidrig åtgärd.

Varför gråta då om du ändå inte bryr dig om regler? Snacka om att motsäga sig själv i en mening. Nu förstår jag varför du konstant spyr ur dig idiotiska inlägg.
2024-11-28, 00:19
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw
Psykfallet Andreas Johnson får två matchers avstängning efter hans försök till att med tvåhandsfattning försöka yxhugga av handleden på O'Neill. I matchen dömdes 2min slashing.

Undrar varför inte Holm ville sitta i sekretariatet och kolla repris på den i fem minuter som han valde vid 2+2 där Pudas dog och återuppstod efter en lös klubba i bröstkorgen? Praktskandal.
2024-11-28, 00:39
Medlem
BallaKlavas avatar
När man ser reprisen på den "oerhört fula Marty McSorley-slashingen" rätt i skallen på Pudas ( ) så kan man fråga sig, var är den patetiska 5000-kronorsboten? Kom igen nu domarna, visa att ni är opartiska och dela ut ett straff som verkligen känns. Eller väntar det nu 3 års specialbehandling av Pudas? Skulle inte tro det.
2024-11-28, 02:05
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Jag förstår inte hur Rögle ska ha råd med honom... Enlig Pyssen2 (eller vad han heter) Så betalar ju Rögle ca 21 miljoner för sina matcher i arenan vilket är ungefär det dubbla för vad Frölunda betalar i hyra för Scandinavium (400 000kr/match9).

OM det Perry säger om hyran stämmer så är ju Rögle helt värdelösa på förhandlingar.
De skulle alltså pyttsa dubbelt mot vad Frölunda gör för en mycket större arena i centrala Göteborg där man får högre biljettintäkter.
De kanske skulle anställa någon som inte viker sig platt i upphandlingar där i Ängelholm isåfall.

Detta förstås om perrys uppgifter är korrekta, han kan skruva på sanningen. Men Ängelholms kommun kanske stöttar upp bättre än Göteborgs.
2024-11-28, 02:09
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:

Fuskare och filmare borde bli dömda exakt lika hårt som idrottare som tar doping.
Fusk som fusk.

Citat:

Fusk som fusk.

Hur lyckades du dubbelposta samma inlägg med 6 timmars mellanrum?
2024-11-28, 03:46
Medlem
Shinnimins 2+2 efter nästan 10 minuters videokoll är patetisk! Tycka vad man vill om honom men domarna får fanimej göra rätt om de videogranskar så länge!
2024-11-28, 07:04
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Men nu börjar det ändå bli 2-3 år sedan det filmades, så..
Han filmar ju fortfarande varje match. Dömd ifjol och två gånger året innan dess.

Han är en pajas och Luleås fans skämmer ut sig lika mycket genom att inte ta avstånd från skiten.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/AP6Pvn/shl-brendan-shinnimin-i-lulea-ar-anmald-for-filmning-igen
2024-11-28, 07:23
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
OM det Perry säger om hyran stämmer så är ju Rögle helt värdelösa på förhandlingar.
De skulle alltså pyttsa dubbelt mot vad Frölunda gör för en mycket större arena i centrala Göteborg där man får högre biljettintäkter.
De kanske skulle anställa någon som inte viker sig platt i upphandlingar där i Ängelholm isåfall.

Detta förstås om perrys uppgifter är korrekta, han kan skruva på sanningen. Men Ängelholms kommun kanske stöttar upp bättre än Göteborgs.

OK här sitter Kedox o slänger skit på mig o AEC kl 02 en vardagsnatt..

Jag frågar mig om:

- Kedox läst igenom min redogörelse i inlägg 1212 i denna tråd.

-Om Kedox begriper skillnaden mellan att hyra en 40 år gammal arena vid 26 tillfällen för 3 timmarsmatcher. Jämfört att hyra en NYBYGGT område med2 ishallar och en evenamangsarena med ett antal kök 5 restaranger 5 Pubar Kiosker mm förutom Padelhallar o övriga utrymmen.

-Kedox begriper skillnaden i hyra mellan en arena som har olika hyresgäster, Hockey Konserter Handboll Hästsport, med en arena som till 98% har en hyresgäst

Har man ångest på natten kan man sitta o hoppa på andra eller göra något åt det..Ångesten kommer ej utifrån, den kommer ju inifrån, något som Komplexkillar sällan begriper.
Senast redigerad av perry2 2024-11-28 kl. 07:27.
2024-11-28, 07:33
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Han filmar ju fortfarande varje match. Dömd ifjol och två gånger året innan dess.

Han är en pajas och Luleås fans skämmer ut sig lika mycket genom att inte ta avstånd från skiten.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/AP6Pvn/shl-brendan-shinnimin-i-lulea-ar-anmald-for-filmning-igen

Shinnimin må vara mindre uppskattad på isen av motståndare och dess supportrar men har tar ett oerhört ansvar för lokalsamhället och drar sig inte för att stödja sjuka och utsatta. Jag tar hellre avstånd från spelare som är bedrövliga svin utför. Magnus Nygren är väl det främsta exemplet för en sådan person. Konstigt att FBK eller deras fans låter honom härja på längst gatorna i Karlstad men de skiter väl i det eftersom han presterar någorlunda i deras bedrövliga försvarsspel

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in