Citat:
Ursprungligen postat av
B-Dawk
Domarna lyckas gång på gång sätta sig i fokus. Igår i HA bland annat och även ikväll på olika arenor.
Domarna ringer på alldeles för många saker och känns som de tar minsta möjliga ansvar direkt utan de ska titta på allt de kan.
Nu ser jag ju bara NHL utöver svensk hockey men där är inte alls samma fokus på domarna och jag misstänker att det ser likadant ut runt om i Europa. Men i Sverige sätter de sig i fokus och de tar ogärna diskussioner utan tar istället snabbt en abuse på spelaren i fråga. Och detta är något vi hört från flertalet spelare och ledare.
Ja...
Jag har sagt det flera gånger förut, de svenska domarna saknar helt den pondusen som domarna i NHL har.
En gång var det till och med en domare som blev kränkt när en spelare inför en tekning lobbade upp pucken mot domaren att ta emot, men domaren missade pucken och ställde sig och blängde på spelaren i fråga en lång stund. Bara för att skapa drama och inte ta något eget ansvar i situationen och erkänna att han var kass på att ta emot pucken.
Jag brukar säga att svenska domare är som nyutbildade kvinnliga ordningsvakter som måste hävda sig mot folk (spelarna).
Det är rent pinsamt dålig nivå. Och det från en liga som skryter om att det är den näst bästa i hela världen.
Nej jag orkar inte.
och då har jag inte sett situationen med Lodin idag ens.