2024-11-28, 21:57
Medlem
perry2s avatar
Från Luleåforum

"2024-12-28, SHL-match 22, Luleå - Rögle - Sida 4 Empty Sv: 2024-12-28, SHL-match 22, Luleå - Rögle
Inlägg av Pontaking Idag på 8:27 pm

Vi förlorar idag på grund av vår kapten och vår målvakt. Så är det bara. Nya tag på lördag

Pontaking "
2024-11-28, 22:15
Medlem
B-Dawks avatar
Lassen har scoutat bra hur han skulle få en tvåa att se ut som ett matchstraff. Kasta sig ner på isen och släng minst en handske och vrid dig därefter ”i plågor” så är chansen stor att domarna tar ett matchstraff när det är mot Färjestad.
Det var väl misstaget Steen gjorde i tisdags. Han slängde sig inte i plågor och kastade handskar eller rullade sig på isen. Därav enbart två minuter trots ett betydligt fulare tilltag.
2024-11-28, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Lassen har scoutat bra hur han skulle få en tvåa att se ut som ett matchstraff. Kasta sig ner på isen och släng minst en handske och vrid dig därefter ”i plågor” så är chansen stor att domarna tar ett matchstraff när det är mot Färjestad.
Det var väl misstaget Steen gjorde i tisdags. Han slängde sig inte i plågor och kastade handskar eller rullade sig på isen. Därav enbart två minuter trots ett betydligt fulare tilltag.
Starka och trovärdiga källor så är Lassen på sjukhuset och riskerar amputering.

Man har spelare Karlkvist, Steen, Dahlén, Silfverberg, Lodin och Tomasek.
Men ändå kommer domarna i fokus. Helt jävla horribelt!!!

Och Kvinnomin gör bort sig ikväll igen 😂
2024-11-28, 22:50
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Starka och trovärdiga källor så är Lassen på sjukhuset och riskerar amputering.

Man har spelare Karlkvist, Steen, Dahlén, Silfverberg, Lodin och Tomasek.
Men ändå kommer domarna i fokus. Helt jävla horribelt!!!

Och Kvinnomin gör bort sig ikväll igen 😂

Domarna lyckas gång på gång sätta sig i fokus. Igår i HA bland annat och även ikväll på olika arenor.
Domarna ringer på alldeles för många saker och känns som de tar minsta möjliga ansvar direkt utan de ska titta på allt de kan.

Nu ser jag ju bara NHL utöver svensk hockey men där är inte alls samma fokus på domarna och jag misstänker att det ser likadant ut runt om i Europa. Men i Sverige sätter de sig i fokus och de tar ogärna diskussioner utan tar istället snabbt en abuse på spelaren i fråga. Och detta är något vi hört från flertalet spelare och ledare.
2024-11-28, 22:59
Medlem
Citat:
Domarna lyckas gång på gång sätta sig i fokus. Igår i HA bland annat och även ikväll på olika arenor.
Domarna ringer på alldeles för många saker och känns som de tar minsta möjliga ansvar direkt utan de ska titta på allt de kan.

Nu ser jag ju bara NHL utöver svensk hockey men där är inte alls samma fokus på domarna och jag misstänker att det ser likadant ut runt om i Europa. Men i Sverige sätter de sig i fokus och de tar ogärna diskussioner utan tar istället snabbt en abuse på spelaren i fråga. Och detta är något vi hört från flertalet spelare och ledare.
Oavsett match och lag, men när domarna hamnar i fokus så är det klart ett misslyckande.
I fotbollsallsvenskan har man haft några domare som gjorde allt för att hamna i fokus.
Detta vill vi inte ha i svensk hockey.
2024-11-28, 23:02
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:

Ja...
Jag har sagt det flera gånger förut, de svenska domarna saknar helt den pondusen som domarna i NHL har.

En gång var det till och med en domare som blev kränkt när en spelare inför en tekning lobbade upp pucken mot domaren att ta emot, men domaren missade pucken och ställde sig och blängde på spelaren i fråga en lång stund. Bara för att skapa drama och inte ta något eget ansvar i situationen och erkänna att han var kass på att ta emot pucken.

Jag brukar säga att svenska domare är som nyutbildade kvinnliga ordningsvakter som måste hävda sig mot folk (spelarna).

Det är rent pinsamt dålig nivå. Och det från en liga som skryter om att det är den näst bästa i hela världen.

Nej jag orkar inte.
och då har jag inte sett situationen med Lodin idag ens.
Senast redigerad av Bartman777 2024-11-28 kl. 23:06.
2024-11-29, 00:23
Medlem
IceEyess avatar
Välbehövlig vinst mot Växjö ikväll efter haveriet i tisdags. Skönt med andrum neråt i tabellen, för där är det nästan obehagligt jämnt mellan lagen.
2024-11-29, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
OM det Perry säger om hyran stämmer så är ju Rögle helt värdelösa på förhandlingar.
De skulle alltså pyttsa dubbelt mot vad Frölunda gör för en mycket större arena i centrala Göteborg där man får högre biljettintäkter.
De kanske skulle anställa någon som inte viker sig platt i upphandlingar där i Ängelholm isåfall.

Detta förstås om perrys uppgifter är korrekta, han kan skruva på sanningen. Men Ängelholms kommun kanske stöttar upp bättre än Göteborgs.
Tycker du att Ängelholm stöttar bättre som tar mer betalt för en hockeylada är en mer dubbelt så stor aren i Göteborg?
2024-11-29, 01:15
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Tycker du att Ängelholm stöttar bättre som tar mer betalt för en hockeylada är en mer dubbelt så stor aren i Göteborg?

Lillgrabben
Vad vet du om tillgänglighet och innehåll i lådan

Uttala dig om saker du har kunskap om
2024-11-29, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Perry är det du snacka om. Har aldrig talat om hyror på arenor etc.

Sen behöver du inte oroa dig. Rögle har råd, pengar finns. Vi är liksom inte Leksand
Sorry! Trodde det bara fanns ett Rögle-fans här.
2024-11-29, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
"– Rögle hyr dessa hallar (Hela anläggningen med 3 ishallar Padel Restaranger mm)365 dagar om året av Arenabolaget AB i Ängelholm till en marknadsmässig hyra samt finansierar driften. Hyra samt drift är en kostnad för föreningen om cirka 16,5 miljoner kronor, i särklass högst i Sverige, berättar Marcus. Det skall jämföras med det driftbidrag som för närvarande utgår från Ängelholms kommun på ca 4,1 Mkr.
Du sa ju priset för SHL:s hemmamatcher då vi pratade om det.... Frölunda har ju ännu högre kostnader i och med att man betalar mest i SHL för sina hemmamatcher och sedan hallarna för övriga lag för träning samt matcher.
2024-11-29, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Lillgrabben
Vad vet du om tillgänglighet och innehåll i lådan

Uttala dig om saker du har kunskap om
Jag har sett många små hallar som den i Ängelholm.... Lite skillnad mot en riktig arena som finns i Gbg, Stockholm och Malmö....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in