2024-10-12, 17:24
Medlem
MitchRapps avatar
Leksand får bjuda domarna på en platta Småland, 3 poäng får man inte av domarna varje dag, men ibland händer det.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-10-12 kl. 17:42.
2024-10-12, 18:07
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Leksand får bjuda domarna på en platta Småland, 3 poäng får man inte av domarna varje dag, men ibland händer det.
Förvisso en bjudning av domarna men rättvis vinst för stolta Leksand. Synd det var mot Plastsjö Lakers, känner ingen som hejar på dom faktiskt. Finns det ens?

Brutalt dåligt domslut som ger Leksand PP som man avgör på, och extremt dåligt spelsinne när extremsopan Nilsson går på Norén och lyckas få ut honom med sig. Där måste det upp.

Domarna rånade även Rögle på 3p såg jag.
2024-10-12, 18:47
Medlem
Sjätte raka match med poäng för Malmö, kul men mindre tråkigt att det blev förlust i sudden.
2024-10-12, 20:57
Medlem
Alltså, någon har slängt en hex på det här MoDo-laget! Till sist landar jag i det som enda resonliga förklaring.

Spelmässigt tycker jag man gör mycket rätt och ser ju ut att köra på i samma anda som förra säsongen. Jag förstår verkligen inte. Kan någon annan utomstående bekräfta min känsla, inte var väl kvällens match något som skrek 5-0 till bortalaget rent spelmässigt?

Det handlar alltså enbart om kvalitén i just avslutande lägen. HV borta var samma sak, sett till kvalitetslägen skulle det varit en kross, men inte ens en gång letade sig pucken in och snopet nog fick man noll poäng i en grymt utförd bortamatch.

Haha, nu börjar vi komma till den nivån att det blir snudd på absurt. Vågar man tro på det ögonen ser, att spelarna ändå har hockey i sig?!
2024-10-12, 21:01
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Alltså, någon har slängt en hex på det här MoDo-laget! Till sist landar jag i det som enda resonliga förklaring.

Spelmässigt tycker jag man gör mycket rätt och ser ju ut att köra på i samma anda som förra säsongen. Jag förstår verkligen inte. Kan någon annan utomstående bekräfta min känsla, inte var väl kvällens match något som skrek 5-0 till bortalaget rent spelmässigt?

Det handlar alltså enbart om kvalitén i just avslutande lägen. HV borta var samma sak, sett till kvalitetslägen skulle det varit en kross, men inte ens en gång letade sig pucken in och snopet nog fick man noll poäng i en grymt utförd bortamatch.

Haha, nu börjar vi komma till den nivån att det blir snudd på absurt. Vågar man tro på det ögonen ser, att spelarna ändå har hockey i sig?!
Ja, tyckte modo var klart bättre i början på matchen mot Luleå, såg vassa ut framåt . Men inga mål gjorda och förlust..
2024-10-12, 21:32
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia

Periodvis i derbyt sist hade ni sekvenser där ni etablerade tryck i vår zon, men med obefintlig effektivitet. Risken i längden är att det även hämmar spelet i övrigt. Man kan väl knappast tilldela Karlin någon skuld för situationen.
2024-10-13, 03:02
Medlem
Kaffe kaka, fjärde raka! Trotts så många borta idag, tex bara 2 centrar. Frölunda!
2024-10-13, 08:32
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Förvisso en bjudning av domarna men rättvis vinst för stolta Leksand. Synd det var mot Plastsjö Lakers, känner ingen som hejar på dom faktiskt. Finns det ens?

Brutalt dåligt domslut som ger Leksand PP som man avgör på, och extremt dåligt spelsinne när extremsopan Nilsson går på Norén och lyckas få ut honom med sig. Där måste det upp.

Domarna rånade även Rögle på 3p såg jag.

Hade ni varit stolta och rakryggad förening hade ni erkänt att ni ramlade, domaren hade nollat utvisning och lagen hade fått spela om poängen. Istället sitter du här och tycker lilla ynkliga Lexand vinner rättvist, patetiskt.
2024-10-13, 09:20
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Hade ni varit stolta och rakryggad förening hade ni erkänt att ni ramlade, domaren hade nollat utvisning och lagen hade fått spela om poängen. Istället sitter du här och tycker lilla ynkliga Lexand vinner rättvist, patetiskt.
Förstår att det är jobbigt för dig att hålla på ett så irrelevant lag. Men om det känns bättre för dig så hoppas jag likt varje år att ni vinner guld om inte Leksand gör det. Så slipper man möta någon som är nöjd på stan.
2024-10-13, 11:24
Medlem
perry2s avatar
Ibland går det upp...ibland går det ner

Om det inte gör så.. blir det tråkigare.
2024-10-13, 15:00
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intoanavrin
Ja, anledningen till att alla drömmer är ju för att ni spelar den tråkigaste hockeyn och alla som tittar har somnat.

Som storklubb är det alltid någon som tycker något, det är ofrånkomligt.
2024-10-13, 19:15
Medlem
Citat:

Ge dig. Växjö var bra de 10 första minutrarna, I 3:e perioden hade Nybro slagit dem. De var klappkassa. Resultatet speglade matchen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in