Citat:
Ursprungligen postat av
uractualmom
Du behöver gå ut. Prata med folk. Lär känna riktiga människor. Res. Skaffa dig en hobby.
Jag argumenterar inte ens längre med dig har du inte märkt det? Vi bara sitter i din sandlåda och slänger sand på varandra.
Jag ska erkänna att jag har lite grann känslor, jag tycker synd om dig.
Hoppas du tar dig ut ur din gråa hatfyllda verklighet!
Jag har nu ingen sand kvar så jag lägger på här. Du får sista ordet! Varsogod, jag tar emot det 😀
Haha som väntat inga motargument kvar, bara snyftade om att man ska gå ut och träffa människor så kommer man få en helhetsbild av människor och inte en verklighet som speglas av de man faktiskt lära känna på på djupet.
Vilket förstås inte säger något om den faktiska verkligheten där man måste göra djupa undersökningar på stor skala för att kunna säga något om en grupp av människor.
Ja just det ja! Random x personer som man säger sig ha mött i ett anonymt forum är förstås legitimt argument.
Det är tragiskt när TikTok generationen inte längre vet vad vetenskapligt underbyggd fakta är längre.
Man tror att det räcker med att säga att jag är doktorand så är plötsligt ens argument legitima.
Eller läs den här artikeln de säger något så då måste det vara sant.
Vart tog argument som bygger på vetenskapliga studier vägen?
Är det jag känner någon eller jag har hört den sociala medier profilen har sagt det så måste verkligheten vara så.
Skrämmande med en utveckling där det faktiskt finns människor som dig som drar sig för att använda vad som helst som argument.