2024-11-28, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Argumenten för legalisering är inte alls sjävklara. I så fall hade massor med länder legaliserat. Men i själva verket har all legalisering av droger, som i USA och Kanada, gett massor med dödsfall och vrak som går på gatan. Finns 100-tals filmer på youtube om denna jättekris t.ex med fentanyl:
https://www.youtube.com/watch?v=WeZzXMF8UOA

Maja är inte fentanyl.
Citera
2024-11-28, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Du behöver gå ut. Prata med folk. Lär känna riktiga människor. Res. Skaffa dig en hobby.

Jag argumenterar inte ens längre med dig har du inte märkt det? Vi bara sitter i din sandlåda och slänger sand på varandra.

Jag ska erkänna att jag har lite grann känslor, jag tycker synd om dig.

Hoppas du tar dig ut ur din gråa hatfyllda verklighet!

Jag har nu ingen sand kvar så jag lägger på här. Du får sista ordet! Varsogod, jag tar emot det 😀
Haha som väntat inga motargument kvar, bara snyftade om att man ska gå ut och träffa människor så kommer man få en helhetsbild av människor och inte en verklighet som speglas av de man faktiskt lära känna på på djupet.
Vilket förstås inte säger något om den faktiska verkligheten där man måste göra djupa undersökningar på stor skala för att kunna säga något om en grupp av människor.
Ja just det ja! Random x personer som man säger sig ha mött i ett anonymt forum är förstås legitimt argument.

Det är tragiskt när TikTok generationen inte längre vet vad vetenskapligt underbyggd fakta är längre.
Man tror att det räcker med att säga att jag är doktorand så är plötsligt ens argument legitima.
Eller läs den här artikeln de säger något så då måste det vara sant.

Vart tog argument som bygger på vetenskapliga studier vägen?
Är det jag känner någon eller jag har hört den sociala medier profilen har sagt det så måste verkligheten vara så.

Skrämmande med en utveckling där det faktiskt finns människor som dig som drar sig för att använda vad som helst som argument.
Citera
2024-11-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Beror på om du anser att källorna är från cannabisförsespråkare eller inte. Vilka källor anser du vara pålitliga?
Peer to peer review artiklar/rapporter mm är ju alltid en början.
Det ska ju vara vetenskapliga studier med åtminstone en vis falsifierbarhet så att det ger trovärdighet.
Citera
2024-11-28, 19:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Alla droger har olika skadebilder. Det går inte att jämföra farligheten mellan två så olika droger. Alkohol är kanske mer ohälsosamt än cannabis när det gäller fysiska skador. I flera andra avseenden är cannabis en värre drog. Alkoholens skadeverkningar är i vilket fall inget argument för att cannabis ska legaliseras.

På vilket sätt skulle cannabis vara en värre drog än alkohol?
Citera
2024-11-28, 19:38
Avstängd
Citat:
Problemet är att ingen verkar vilja att debatten ska vara omväxlande. Då behövs en motpol. Förstår att den inte är uppskattad när det enda man vill är komma åt ruset, och helst då på lagligt vis.
Att du sen skriver hen visar på en vänsterbliven knarkare.

Tror du på allvar att allt en legaliseringsförespråkare vill är att ”komma åt ruset” är du mer än lovligt fyrkantig i dina fördomar…
Citera
2024-11-29, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminellReporter
På vilket sätt skulle cannabis vara en värre drog än alkohol?

Cannabis är lömskt och påverkan hjärnans funktioner i ett senare stadie. Då är det försent och missbrukaren är permanent påverkad, och detta påverkar dennes omgivning och samhället negativt. De negativa effekterna av alkohol kommer oftast ganska omedelbart och är något de flesta kan se. Alkoholisten kan till skillnad i de flesta fall söka hjälp och komma tillbaka till ett normalt liv.
Citera
2024-11-29, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminellReporter
Tror du på allvar att allt en legaliseringsförespråkare vill är att ”komma åt ruset” är du mer än lovligt fyrkantig i dina fördomar…

Jag tror detta ja. För alla andra är detta en ganska lågprioriterad fråga.
Citera
2024-11-29, 11:55
Medlem
Citat:
Cannabis är lömskt och påverkan hjärnans funktioner i ett senare stadie. Då är det försent och missbrukaren är permanent påverkad, och detta påverkar dennes omgivning och samhället negativt. De negativa effekterna av alkohol kommer oftast ganska omedelbart och är något de flesta kan se. Alkoholisten kan till skillnad i de flesta fall söka hjälp och komma tillbaka till ett normalt liv.
Nånting, nånting, haschkakor på hjärnan, nånting...
Citera
2024-11-29, 11:56
Medlem
Citat:
Sökt hjälp för din psykossjukdom än?
Citera
2024-11-29, 15:10
Avstängd
Citat:

Denna ”information” måste du hittat i en skräckpropagandabok från 1989. Tragiskt att folk fortfarande tror på sånt här trams.
Citera
2024-11-29, 15:12
Avstängd
Citat:

Du tror fel. Jag har gjort hundratals intervjuer med legaliseringsförespråkare, och det du påstår har inget som helst stöd i verkligheten.
Citera
2024-11-29, 15:21
Avslutad
Citat:

Tror.

Du har ingen pseudoscience att slänga ur dig ens? Vilken besvikelse.

Du, jag har en fråga vad det gäller GABA anadomide och cannabinoids, kan du svara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in