2024-11-28, 14:47
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det finns ingen skillnad mellan bruk och missbruk när det gäller cannabis.
Går det att vara så efterbliven?

Du har fel
Citera
2024-11-28, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing

Du har fel

Varför har du klippt ut en del av det jag skrev och utelämnat varför?

Jag ska inte säga att du är efterbliven men intellektuellt ohederlig.
Citera
2024-11-28, 14:54
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Varför har du klippt ut en del av det jag skrev och utelämnat varför?

Jag ska inte säga att du är efterbliven men intellektuellt ohederlig.

Citat:
Det finns ingen skillnad mellan bruk och missbruk när det gäller cannabis. Ingen kan på förhand förutse när en sådan gräns har passerats och ingen vet på förhand när knarket tar över och styr allt. Därför blir det inte intressant att definiera denna påstådda skillnad.
Förstå riskerna och välj rätt innan det är för sent!

Du har fel

Bättre?
Citera
2024-11-28, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkognyto
Var bussig mot oss som vill ha en nyanserad debatt och ignorera detta patetiska as framöver. Tror du på riktigt att hen läser dina envetna motinlägg. Hen kör bara sina gamla patenterade lögner på repeat och vägrar ta till sig även de mest elementära argument. Att kalla fanskapet för att vara troll är en underdrift.

Problemet är att ingen verkar vilja att debatten ska vara omväxlande. Då behövs en motpol. Förstår att den inte är uppskattad när det enda man vill är komma åt ruset, och helst då på lagligt vis.
Att du sen skriver hen visar på en vänsterbliven knarkare.
Citera
2024-11-28, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing

Du har fel

Bättre?

Nej. Det som hade varit bättre var om du svarade i sak.
Citera
2024-11-28, 14:58
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Nej. Det som hade varit bättre var om du svarade i sak.
Ditt efterblivna resonemang går att tillämpa på exakt allt som kan missbrukas. Man kan aldrig på förhand veta när bruket går över i missbruk. Det betyder inte att det inte finns någon skillnad mellan bruk och missbruk.

Citat:
Problemet är att ingen verkar vilja att debatten ska vara omväxlande. Då behövs en motpol. Förstår att den inte är uppskattad när det enda man vill är komma åt ruset, och helst då på lagligt vis.
Att du sen skriver hen visar på en vänsterbliven knarkare.
Du slår hela tiden nya rekord i konstiga sätt att diagnosticera folk som knarkare.
Citera
2024-11-28, 15:02
Sevärd dokumentär (Den är på Engelska, med hebreiska undertexter)

Hela youtube kanalen har bra information. (Antar att de flesta kan engelska)

https://youtu.be/qwfC5ye2UBk?si=qXRrgYPL3KU2oNz0
Citera
2024-11-28, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
VD som själva berättar om din egen cannabisanvändning är bevis att be använder cannabis. Väldigt enkelt och du behöver inte ens ha gått ut dagis för att förstå detta så felet du begår beatår av dubbelmoral. Det kan du slå upp med chatgpd.

Du kan lägga ner, du sitter fast och har begravt dig själv. Finns ingen anledning att du unprepared dig, du har fortfarande fel och har inte tillfört något nytt , så är det.
Vad är det du inte förstår?
Vad du nämner nu är bara "bevis" för att en specifik person går ut med att de använder cannabis av x mängd.

Det säger inget om gruppen som helhet.
Känner du ens till grundläggande principer för vetenskap? Samt att om påståendet ska ses som fakta så måste det finnas underbyggd data som tagits fram på ett sådant sätt att det är reproducerbart och att själva undersökningen har genomförts på ett sådant sätt att den kan ses som objektiv.

Du kanske skulle ta och röka mindre och läsa på om begreppen vetenskap och vetenskaplighet?
Vad är fakta? Ts reda på vad fakta innebär. Lär dig skillnaden mellan fakta och åsikter.

Tips är att du använder dig mindre av känslor och mer av fakta i fortsättningen när du argumenterar för något.

Med din logik kan vi säga att alla flashback användare är pedofiler för att det finns användare som påstår att de är det.
Det finns ingen logik i det eller hur?
Senast redigerad av Regnpojken 2024-11-28 kl. 15:19.
Citera
2024-11-28, 15:23
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vad är det du inte förstår?
Vad du nämner nu är bara "bevis" för att en specifik person går ut med att de använder cannabis av x mängd.

Det säger inget om gruppen som helhet.
Känner du ens till grundläggande principer för vetenskap? Samt att om påståendet ska ses som fakta så måste det finnas underbyggd data som tagits fram på ett sådant sätt att det är reproducerbart och att själva undersökningen har genomförts på ett sådant sätt att den kan ses som objektiv.

Du kanske skulle ta och röka mindre och läsa på om begreppen vetenskap och vetenskaplighet?
Vad är fakta? Ts reda på vad fakta innebär. Lär dig skillnaden mellan fakta och åsikter.

Tips är att du använder dig mindre av känslor och mer av fakta i fortsättningen när du argumenterar för något.

Du behöver gå ut. Prata med folk. Lär känna riktiga människor. Res. Skaffa dig en hobby.

Jag argumenterar inte ens längre med dig har du inte märkt det? Vi bara sitter i din sandlåda och slänger sand på varandra.

Jag ska erkänna att jag har lite grann känslor, jag tycker synd om dig.

Hoppas du tar dig ut ur din gråa hatfyllda verklighet!

Jag har nu ingen sand kvar så jag lägger på här. Du får sista ordet! Varsogod, jag tar emot det 😀
Senast redigerad av uractualmom 2024-11-28 kl. 15:28.
Citera
2024-11-28, 16:13
Medlem
Citat:
Hur menar du nu? Är inte det enda tänkbara alternativet för ett missbrukare att bli ren?
Missbrukare har ofta en bakomliggande psykiatrisk problematik. Med fastställd diagnos kan substitionsläkemedel såsom buprenorfin, metadon, metylfenidat, lisdexamfetamin etc. förskrivas. Substitutionsbehandling fungerar ofta väl och är att föredra framför illegalt missbruk. Det är även en behandling som kan vara livslång.

Förr var dock synsättet att missbrukare skulle bli 100% drogfria, vilket även var en utgångspunkt för att kunna eftersträva det politiska målet om ett narkotikafritt samhälle. Därför har också substitutionsbehandling motarbetats i decennier, så det var nästintill omöjligt för t.ex. heroinister att få sådan behandling.

Emellertid har det problematiska bruket, som kännetecknas av hög narkotikadödlighet, varit mer utbrett i jämförelse med övriga Europa där skademinimering tillämpas, vilket innebär att missbruk medges men att det ska med minsta möjliga skada på individ och samhälle, så ett sådant synsätt har börjat anammas, vilket faktiskt även är en förutsättning för att kunna minska narkotikaproblemen då narkotikabruket är ett faktum att förhållas till.

Citat:
I praktiken är det ju i princip omöjligt att få någon som missbrukar substanser till att bruka det sparsamt istället.
Fokuseras på den bakomliggande psykiatriska problematiken istället för att se själva narkotikans egenskaper som orsaken till missbruket, så kan substitutionsläkemedel förskrivas och brukas. Substitutionsbehandling har också tillkommit och förekommer av anledningen att det kan brukas som substitut för illegal narkotika.

Citat:
Det är som att få en heroinmissbrukare att bruka det med kontroll eller sluta helt med det.
Legalförskrivning av heroin förekommer i flera europeiska länder, bland andra Danmark. Heroinmissbrukare som förskrivs heroin legalt får väl antas bruka det med kontroll, annars skulle ju inte legalförskrivning förekomma...
Citera
2024-11-28, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkognyto
Var bussig mot oss som vill ha en nyanserad debatt och ignorera detta patetiska as framöver. Tror du på riktigt att hen läser dina envetna motinlägg. Hen kör bara sina gamla patenterade lögner på repeat och vägrar ta till sig även de mest elementära argument. Att kalla fanskapet för att vara troll är en underdrift.
Kollar bara när hen får totalt psykbryt då jag tror hen är nära nu till psykos om hen inte redan har det vill säga...
Citera
2024-11-28, 17:04
Medlem
Citat:
Kan du ge data som stödjer ditt påstående att många röker på dagligen och ändå inte har några problem med det generellt?
Eller är det bara ett löst påstående från din sida?
Beror på om du anser att källorna är från cannabisförsespråkare eller inte. Vilka källor anser du vara pålitliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in