2024-06-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Svart marknad finns det för allt
Jag går hllre till en cannabis shop och köper mitt gräs där jag vet vad jag får och betalar för.

Har du övervägt att det kan vara så att gemene man helt enkelt inte bryr sig om vad ni som röker vill?

Själv är jag emot legalisering då det är totalt onödigt att göra det än mera lättillgängligt. Egentligen har jag inte heller mycket emot en legalisering av cannabis specifikt men varför skulle det stanna vid just cannabis? Nästa steg lär väl bli kokain eller liknande.

Att dagens kriminella skulle bli brevbärare bara för att cannabis legaliseras kan väl ingen tro på, helt bisarrt argument. Väldigt genomskinligt.
Citera
2024-06-28, 15:38
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkan.
Enligt mig så är alla argument för en lagalisering av cannabis helt självklara. Jag har länge varit för en lagalisering av växten cannabis av många olika själ men framförallt för att stoppa våra gäng!
Ni som är mot en legalisering. Varför är ni det?

Den liberala delen av mig är för. Resten är emot.

Legalisering kommer inte avhjälpa gängsituationen alls.
Vi har redan nog problem med alkoholen (inte minst hälsoproblem).
Rökning är ett stort problem vi behöver bli av med.
Har man vart i städer där det är lagligt vet man hur jävla illa det luktar överallt i dom städerna.

Dom medicinska problem just THC för med sig kan jag inte uttala mig om (utöver cancerriskerna med rökning). Men jag har mycket svårt att tro att någon så potent drog inte har några långtidseffekter på kroppen.

Med detta sagt tycker jag inte att polisen ska kunna behandla misstänkta precis hur som helst för att dom misstänkta för brott relaterade till THC. En lagstiftning där man gör skillnad på tunga droger och man testat att röka på någon gång är helt klart på sin plats...
Citera
2024-06-28, 15:40
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Jag är semi för ett legalisering. Men ifrån de, så tycker jag de skall vara då hårt reglerad:

1. Åldersgräns på 25år.
  2. Få handla max ett gram i veckan.
  3. Ha ett motbok, för motverka användande av Cannabis.

Jag ha sett människor i mitt krets, där dom ha rökt så pass mycket att vissa hade fått rent utsagt av psykos. Jag rökte fett mkt när jag var vid 20 års åldern, men insåg att de är inte nice när de svider i plånboken. När man bli äldre, man prioriterar helt andra saker. Men där i mot, de är bra för dom som vill softa då o då, speciellt om man ha arbetat ett hårt arbetspass.

Avkriminalisering av alla droger är inte hellre bra. Kolla på Kanada, där dom ha mer eller mindre legaliserad brukande av alla droger. Och de fanns inga program för dom som vill sluta sitt missbruk i Kanada, så fortsätter dom med deras missbruk. Och där med så göder man gängen i Kanada ännu mera.

Att legaliserar alla droger är också ett sätt att hålla kontroll över sitt befolkning. Så dom inte skapar uppror mot staten. Tänk på de.

Man är väl myndig vid 18 års ålder?

Här har jag samma åsikt beträffande Systembolaget. Höj myndighetsåldern eller sänk åldern på bolaget. Är man myndig så är man...
Senast redigerad av Newkie 2024-06-28 kl. 15:44.
Citera
2024-06-28, 15:47
Medlem
Citat:
Enligt mig så är alla argument för en lagalisering av cannabis helt självklara. Jag har länge varit för en lagalisering av växten cannabis av många olika själ men framförallt för att stoppa våra gäng!

Jag är inte emot det men det finns gott om intressen som vinner på att förbudet kvarstår.

Big pharma, alkoholindustrin, tobaksindutrin, behandlingsindustrin, snuten, rättsväsendet, diverse lobbyorganisationer.

Dvs organisationer med inflytande.
Citera
2024-06-28, 15:47
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:

Varför, tycker du vi behöver fler knarkare i Sverige?

Det ska alltid vara automatisk livstidsutvisning för alla som håller på med droger i fall dom har invandrarbakgrund, är det snorungar under 18 år som säljer eller torskar så skickar man ut hela familjen.

Det skulle knäcka gängen med omedelbar verkan, alla kriminella gäng är invandrare.
Haha låssas vilja klämma åt gängen så du får tag i knarket på lagligt vis.
Då kan vi göra samma sak med pistoler och handgranater.
Citera
2024-06-28, 16:09
Avstängd
Paris24s avatar
Argumenten för legalisering är inte alls sjävklara. I så fall hade massor med länder legaliserat. Men i själva verket har all legalisering av droger, som i USA och Kanada, gett massor med dödsfall och vrak som går på gatan. Finns 100-tals filmer på youtube om denna jättekris t.ex med fentanyl:
https://www.youtube.com/watch?v=WeZzXMF8UOA
Senast redigerad av Paris24 2024-06-28 kl. 16:20.
Citera
2024-06-28, 16:10
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Varför, tycker du vi behöver fler knarkare i Sverige?

Det ska alltid vara automatisk livstidsutvisning för alla som håller på med droger i fall dom har invandrarbakgrund, är det snorungar under 18 år som säljer eller torskar så skickar man ut hela familjen.

Det skulle knäcka gängen med omedelbar verkan, alla kriminella gäng är invandrare.
Haha låssas vilja klämma åt gängen så du får tag i knarket på lagligt vis.
Då kan vi göra samma sak med pistoler och handgranater.

SUCK. Har du legat i ide senaste decenniet eller är du bara lika trångsynt som min farmor Margit?
Halva jävla världen har legaliserat Cannabis och en reglering och legalisering av THC som är BETYDLIGT bättre gånger fyra på precis alla punkter jämfört med giftet alkohol skulle enbart gynna detta redan trasiga land.

Inom tio till femton år kommer vi ha legaliserat CB. Tyvärr kommer vi dock vara typ sist på världskartan med detta men till sist när grannländer och liknande gjort det kommer även våran inkompetenta regering se till så att det sker.
Citera
2024-06-28, 16:13
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Kommer stinka maja precis överallt
Citera
2024-06-28, 16:15
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Argumenten för legalisering är inte alls sjävklara. I så fall hade massor med länder legaliserat. Men i själva verket har all legalisering av droger, som i USA och Kanada, gett massor med dödsfall och vrak som går på gatan. Finns 100-tals filmer på youtube om denna jättekris med fentanyl, typ:
Fentanyl är olagligt
Citera
2024-06-28, 16:19
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Argumenten för legalisering är inte alls sjävklara. I så fall hade massor med länder legaliserat. Men i själva verket har all legalisering av droger, som i USA och Kanada, gett massor med dödsfall och vrak som går på gatan. Finns 100-tals filmer på youtube om denna jättekris med fentanyl, typ:
Är du efterbliven?
Citera
2024-06-28, 16:19
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Fentanyl är olagligt
Ändå verkar Ottawa och Toronto krylla av fentanyloffer på gatan som inte sys in, se min länk, detta bygger på legaliseringen av droger i Canada. För steget från de enklare drogerna till fentanyl är minimalt, fentanyl är mycket billigare och känns mycket bättre. Om man lär sig att en drog är OK så är steget till nästa mycket mindre.
Citera
2024-06-28, 16:21
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ändå verkar Ottawa och Toronto krylla av fentanyloffer på gatan som inte sys in, se min länk. För steget från de enklare drogerna till fentanyl är minimalt, fentanyl är mycket billigare och känns mycket bättre. Om man lär sig att en drog är OK så är steget till nästa mycket mindre.
De flesta lär ha börjat med alkohol i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in