2024-06-28, 12:30
Medlem
Enligt mig så är alla argument för en lagalisering av cannabis helt självklara. Jag har länge varit för en lagalisering av växten cannabis av många olika själ men framförallt för att stoppa våra gäng!
Ni som är mot en legalisering. Varför är ni det?
Citera
2024-06-28, 12:37
Medlem
SvenHelsings avatar
Nu är jag också för en legalisering, men det är knappast så att det skulle ha en markant påverkan på gängen.
Citera
2024-06-28, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkan.
Enligt mig så är alla argument för en lagalisering av cannabis helt självklara. Jag har länge varit för en lagalisering av växten cannabis av många olika själ men framförallt för att stoppa våra gäng!

Jag tycker det är bra att gängen skjuter ihjäl varandra.
Citera
2024-06-28, 12:48
Medlem
Vet inte hur man kan tro att detta skulle förstöra gängen, till och med i USA är marknaden så hårt reglerat att en betydande del av svarta marknaden är kvar. Skulle vi ha lättare regleringar? Även om man lyckades eliminera den svarta marknaden hade det inte påverkat situationen i Sverige nämnvärt. Jag bryr mig inte om man legaliserar cannabis eller är till och med emot det trots att jag brukar diverse substanser, det är en helt ointressant förändring som bara skulle göra det lite mer bekvämt för dom som röker mycket vilket är helt ointressant i ljuset av att vi har högst narkotikadödlighet i EU nästan. Avkriminalisering av alla droger däremot där kan vi förändra mycket till det bättre.
Citera
2024-06-28, 12:57
Medlem
TrippyMommos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Vet inte hur man kan tro att detta skulle förstöra gängen, till och med i USA är marknaden så hårt reglerat att en betydande del av svarta marknaden är kvar. Skulle vi ha lättare regleringar? Även om man lyckades eliminera den svarta marknaden hade det inte påverkat situationen i Sverige nämnvärt. Jag bryr mig inte om man legaliserar cannabis eller är till och med emot det trots att jag brukar diverse substanser, det är en helt ointressant förändring som bara skulle göra det lite mer bekvämt för dom som röker mycket vilket är helt ointressant i ljuset av att vi har högst narkotikadödlighet i EU nästan. Avkriminalisering av alla droger däremot där kan vi förändra mycket till det bättre.

Håller med!
Citera
2024-06-28, 13:01
Då går gängen bara över helt till utpressning av DINA barn istället. Ur askan i elden. Sverige är totalkört och du har i högsta grad bidragit till det med din finansiering av gängen. Inget knark i världen kan hjälpa dig att förtränga det.
Senast redigerad av Juristen08 2024-06-28 kl. 13:07.
Citera
2024-06-28, 13:06
Medlem
Jag är semi för ett legalisering. Men ifrån de, så tycker jag de skall vara då hårt reglerad:

1. Åldersgräns på 25år.
  2. Få handla max ett gram i veckan.
  3. Ha ett motbok, för motverka användande av Cannabis.

Jag ha sett människor i mitt krets, där dom ha rökt så pass mycket att vissa hade fått rent utsagt av psykos. Jag rökte fett mkt när jag var vid 20 års åldern, men insåg att de är inte nice när de svider i plånboken. När man bli äldre, man prioriterar helt andra saker. Men där i mot, de är bra för dom som vill softa då o då, speciellt om man ha arbetat ett hårt arbetspass.

Avkriminalisering av alla droger är inte hellre bra. Kolla på Kanada, där dom ha mer eller mindre legaliserad brukande av alla droger. Och de fanns inga program för dom som vill sluta sitt missbruk i Kanada, så fortsätter dom med deras missbruk. Och där med så göder man gängen i Kanada ännu mera.

Att legaliserar alla droger är också ett sätt att hålla kontroll över sitt befolkning. Så dom inte skapar uppror mot staten. Tänk på de.
Citera
2024-06-28, 13:11
Medlem
Shitnuggets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Att legaliserar alla droger är också ett sätt att hålla kontroll över sitt befolkning. Så dom inte skapar uppror mot staten. Tänk på de.

Vilket konspiratorisk nonsens-trams.

Man legaliserar droger för att förmå människor med problematiskt bruk att söka vård utan att behöva vara rädda för legala reprisalier.
Citera
2024-06-28, 13:13
Medlem
Lite-korkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkan.
Ska knark legaliseras för att få bukt med gängen?
Varför folk är emot? jo för det är knark, av knark blir man dum i huvet
Citera
2024-06-28, 13:14
Medlem
Lite-korkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Jag tycker det är bra att gängen skjuter ihjäl varandra.
Skapar bara problem för alla runtom, gängmedlemmar ersätts snabbt
Citera
2024-06-28, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shitnugget
Vilket konspiratorisk nonsens-trams.

Man legaliserar droger för att förmå människor med problematiskt bruk att söka vård utan att behöva vara rädda för legala reprisalier.

Då borde du kolla in detta klippet: https://www.youtube.com/watch?v=KwRLD49gJhI

Ska man legaliserar varenda drog i Sverige, så måste de finnas innan ett kompentent sjukvård som kan ta hand dom som vill sluta sitt missbrukande. Om de finns inga infrastruktur bakom de, så förespråkar jag ej total legalisering av varenda drog.
Citera
2024-06-28, 13:17
Medlem
Lite-korkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Jag är semi för ett legalisering. Men ifrån de, så tycker jag de skall vara då hårt reglerad:

1. Åldersgräns på 25år.
  2. Få handla max ett gram i veckan.
  3. Ha ett motbok, för motverka användande av Cannabis.

Jag ha sett människor i mitt krets, där dom ha rökt så pass mycket att vissa hade fått rent utsagt av psykos. Jag rökte fett mkt när jag var vid 20 års åldern, men insåg att de är inte nice när de svider i plånboken. När man bli äldre, man prioriterar helt andra saker. Men där i mot, de är bra för dom som vill softa då o då, speciellt om man ha arbetat ett hårt arbetspass.

Avkriminalisering av alla droger är inte hellre bra. Kolla på Kanada, där dom ha mer eller mindre legaliserad brukande av alla droger. Och de fanns inga program för dom som vill sluta sitt missbruk i Kanada, så fortsätter dom med deras missbruk. Och där med så göder man gängen i Kanada ännu mera.

Är ju nog en jävla tur att din åsikt inte betyder ngt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in