2024-11-27, 17:31
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Spelar det nån roll vilken ställning som använts

Ja jag tycker det. Tycker inte du?
Citera
2024-11-27, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Ja jag tycker det. Tycker inte du?
Nej varför spelar det roll. det går ju att våldta nån i båda ställningarna
Citera
2024-11-27, 17:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Nej varför spelar det roll. det går ju att våldta nån i båda ställningarna

Om hon är lutad över ett bord och har bordskanten mot höften har åtminstone inte jag svårt för att förstå att det kan göra ont och bli blåmärken.
Citera
2024-11-27, 17:52
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur många gånger jag skrivit det men rättsmedicinalverket säger ingenting om att blåmärkena skulle ha tillkommit genom våld. De kan lika gärna ha tillkommit vid samtyckande sex enligt rättsmedicinalverket.

Hur tolkar du sexet vid bordet? Tolkar du det som att MÄ ligger på rygg hela tiden eller har hon även stått vänd mot bordet och blivit tagen bakifrån?

Båda uppger att hon ligger med ryggen på bordet. BO uppger att vikingen trycker mycket hårt mot höfterna och att hon skriker aj/nej, varpå han lättar lite på trycket. Blåmärkenas mognad och form stämmer enligt RMF väl med BOs beskrivning av händelsen/uppkomsten.
För att blåmärken som dessa ska uppstå behöver man vara rätt stark kan man tänka sig. Men vikingen uppger ju att de kört soft sex under akten och jiddrar något om judo. Han tar ju också kraftiga strypgrepp på BO vid några tillfällen, enligt BO. Men här går ju deras berättelser isär.
Han säger att han stämt av hela tiden och att de kört soft-sex. Hon säger att något samtycke överhuvudtaget inte funnit, och framförallt inte till hard-core-sex.
Citera
2024-11-27, 18:48
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Båda uppger att hon ligger med ryggen på bordet. BO uppger att vikingen trycker mycket hårt mot höfterna och att hon skriker aj/nej, varpå han lättar lite på trycket. Blåmärkenas mognad och form stämmer enligt RMF väl med BOs beskrivning av händelsen/uppkomsten.
För att blåmärken som dessa ska uppstå behöver man vara rätt stark kan man tänka sig. Men vikingen uppger ju att de kört soft sex under akten och jiddrar något om judo. Han tar ju också kraftiga strypgrepp på BO vid några tillfällen, enligt BO. Men här går ju deras berättelser isär.
Han säger att han stämt av hela tiden och att de kört soft-sex. Hon säger att något samtycke överhuvudtaget inte funnit, och framförallt inte till hard-core-sex.

Om han nu är så stark och tar kraftiga strypgrepp vid flera tillfällen så som du påstår så är det ju faktiskt lite konstigt att det inte gett ett endaste litet märke på halsen? Det måste ju ändå du också tycka.

Det finns vittnesmål som man säger att hon ska ha varit vänd mot bordet.

Att det uppstår blåmärken vid utövning av judo håller hög sannolikhet skulle jag vilja påstå.
Är det hans uppgift att tala om och bevisa hur hennes blåmärken har uppstått? Väldigt märkligt i sådana fall.
Jag antar att det är tämligen hårda grepp inom judo också tror inte du det?
Rättsmedicinalverket säger att man kan inte säga om blåmärkena uppkommit vid samtyckande sex eller ej samtyckande sex.
Citera
2024-11-27, 18:54
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inphobiuz
Som gammal Chalmerist så blir jag förbannad när någon svartmålar skolan såhär...

Vad är det för klientel nuförtiden som går där? Tänker mest på MÄs språk när hon skriver med sin vän!!!!!
Citera
2024-11-27, 18:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Du har tydligen missat att rättsläkaren har vidimerat skador på brottsoffret och bekräftar att dessa har troligen uppkomit som målsägaren beskrivit 😂.

Vilket trams du skriver.

Om du nu anser att blånader är skador. Inget i slidan (efter att ha blivit våldtagen i 2 timmar), inget på halsen, inget annat över huvud taget.
Du kan ju titta i FUP en på vilka ställen på kroppen de tittat, ställen där det antagligen brukar finnas skador men de hittar ingenting.
Citera
2024-11-27, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är som sagt helt felaktigt. Människor - både kvinnor och män - gör ständigt misstag men föredrar att skylla dem på andra. Att ha inställningen att människor aldrig skulle ljuga om och kraftigt vinkla saker till sin egen fördel är att ha en naiv och verklighetsfrämmande uppfattning om människonaturen.

Jag tror inte du är så naiv. Jag tror du och andra debattörer har den inställningen vad gäller målsäganden i våldtäktsrättegångar för att den passar era syften, inte för att ni verkligen föreställer er kvinnor som genomgoda änglar.

Vilket ytterligare understryker poängen att människor ständigt vinklar fakta efter sina egna syften.

Finns inget som tyder på att målsägande skulle ljuga om våldtäkt. Hon har dessutom ingen anledning till det. Och det finns mycket som tyder på våldtäkt. Och Vi*king är den som har anledning att ljuga (för att slippa fängelse). Så i detta fall litar jag på målsägandes berättelse. Och misstror Vi*kings berättelse. Vi*king är den som "ljuger och kraftigt vinklar" sin berättelse.

Och nej, jag tror inte att vare sig män eller kvinnor är änglar som "aldrig ljuger". Se bara på den 40-åriga kvinnan som våldtog sin sons 14-åriga kamrat, när den 14-åriga kamraten däckat på en fest. Läs det FUP:et. Den kvinnan slingrar sig. Så som våldtäktsförövare/lagförbrytare gärna gör... För att slippa konsekvenser (fängelse och att betala skadestånd) för sina olagliga handlingar.

Visst: falsk tillvitelse existerar. Men det är verkligen inte troligt att just detta aktuella fall handlar om falsk tillvitelse.

Vad som gör att jag är övertygad om att det rör sig om våldtäkt och att det är Vi*king som ljuger:

- Målsägande ville inte ha Vi*king sovandes hos sig, hade ångest över att han skulle komma hem till henne. Redan där är det tydligt att hon inte var intresserad av sex med honom.

- Blåmärkena, som Vi*king slingrar sig kring. Säger att han tror att hon fått dem vid judon. Målsägandes berättelse får stöd av Rättsmedicinalverket kring hur hon fått blåmärkena. Vi*king vill få det till att låta som de haft ett soft sex. Blåmärkena talar ett annat språk... Och visar att Vi*king ljuger. Han ljuger även kring hur kläderna kom av (han berättar två helt olika historier kring hur de kom av: vid samma förhör dessutom). Här ser vi alltså att Vi*king är kapabel att ljuga och att målsägande håller sig till sanningen.

- Målsägande beskrivs som traumatiserad efteråt. Det blir man inte av samtyckande och frivilligt sex.

Vad som talar mot falsk tillvitelse:

- Målsägande har inget otalt med Vi*king. Han är bara en klasskamrat, som hon vill vara vänlig och låta sova på hennes golv, när han missat bussen hem. Visst: hon har "dåliga vibes" av honom, men hon har ingen dispyt med honom som skulle kunna göra att hon vill "hämnas" på honom genom att sätta dit honom falskt för våldtäkt.

- Finns ingen historik kring att målsägande skulle vara en falsk tillvitare. (Till skillnad från Lam*berts-kvinnan tex).

- Målsägande verkar inte empatistörd (hon brydde sig om Vi*king när han missat bussen hem och hon ville göra anmälan om våldtäkten så att inga andra skulle råka ut för Vi*king, dvs.: omtänksam). Och just det att hon inte verkar empatistörd, gör det föga troligt att hon skulle ljuga för sina vänner (vilket vore en empatistörd handling, i synnerhet då de reagerar kraftfullt och själva i princip börjar må dåligt).

- Vore hon ute efter pengar, så finns det lättare sätt att få pengar på. I övrigt är det inte ens säkert hon får skadeståndet, summan är satt, men har Vi*king inte de pengarna kan det dröja läääänge innan hon ser röken av något skadestånd. Se bara på den unga tjejen som blev grovt våldtagen i en källare av två killar. Hon har inte fått något skadestånd. Men den ena killen fick 840 000 i skadestånd för att han påstods vara minderårig när han satt häktad...... Dessa pengar brände han upp på sig själv. Och has offer har inte fått sitt skadestånd. Som sagt: inte säkert att målsägande i detta fallet får ett enda korvöre. Lättare att vinna på Triss förmodligen.

- Och den där myten om att hon skulle ljuga för att hon "skäms" över sexet eller för att hon skulle vilja ha sitt ex tillbaka... Skäms man över sex så håller man tyst om sexet. En våldtäktsanmälan är raka motsatsen: då basunerar man ut det hela till total allmän beskådan... Nej, det är inte troligt att hon haft frivilligt sex som hon "skäms" över. Då hade hon hållit tyst. Inte anmält. Och det är inte alla män som klarar av att vara tillsammans med en våldtagen kvinna. Det är just därför våldtäkt är så effektivt i krig: man slår sönder familjen. Så att hon ville ha tillbaka exet... Det är ingen bra väg att försöka få tillbaka ett ex genom att ljuga om våldtäkt. Det kan göra att exet inte alls vill.

Sammantaget talar allt för våldtäkt och mot falsk tillvitelse. I detta fallet.
Citera
2024-11-27, 19:51
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur många gånger jag skrivit det men rättsmedicinalverket säger ingenting om att blåmärkena skulle ha tillkommit genom våld. De kan lika gärna ha tillkommit vid samtyckande sex enligt rättsmedicinalverket.

Hur tolkar du sexet vid bordet? Tolkar du det som att MÄ ligger på rygg hela tiden eller har hon även stått vänd mot bordet och blivit tagen bakifrån?

Jodå, det har de. De beskriver att målsägandes blåmärken tillkommit genom "trubbigt våld". Läs FUP igen.
Citera
2024-11-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Vi tror mer på Viking eftersom han tillskillnad från målsägande inte ljuger och undanhåller saker i förhör, du vet vi är objektiva och går på fakta, du kanske skulle prova det någon gång

Han ljuger i förhör. Han ljuger om blåmärkenas uppkomst. Och han har två olika berättelser i samma förhör om hur målsägandes kläder kom av.

Målsägande undanhåller ingenting i förhören. Om du menar det med att hon var ovanpå honom, så berättar hon det redan i andra förhöret:

"Han vänder mig och han lyfter mig och han ja, han gör det han vill med mig i princip och
bara flyttar mig och sätter mig där han vill att jag ska va".
Citera
2024-11-27, 19:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jodå, det har de. De beskriver att målsägandes blåmärken tillkommit genom "trubbigt våld". Läs FUP igen.

Jag tror även du vet att våld i det här begreppet inte betyder det våld du vill att det ska betyda.
Citera
2024-11-27, 19:57
Medlem
Citat:
Om du nu anser att blånader är skador. Inget i slidan (efter att ha blivit våldtagen i 2 timmar), inget på halsen, inget annat över huvud taget.
Du kan ju titta i FUP en på vilka ställen på kroppen de tittat, ställen där det antagligen brukar finnas skador men de hittar ingenting.

Eventuella små skador i genitalområdet kan läka snabbt, ibland på mindre än 24 timmar, vilket innebär att en medicinsk undersökning som sker senare kan missa dessa​

Medicinskt är det inte ovanligt att våldtäkter inte lämnar fysiska skador, och juridiskt sett är det inte ett krav för en fällande Dom.

Istället är helheten i bevisningen avgörande.

Redan skrivit om detta, vet inte om du orkade läsa.

Vi får se hur HR värderar ÅK bevis.
Senast redigerad av PR400 2024-11-27 kl. 19:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in