2024-11-24, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Värt att komma ihåg är att en dom inte har vunnit laga kraft om den överklagas till hovrätten. Det betyder i princip att mannen i detta fall är oskyldig tllls hovrättens dom vunnit laga kraft.

En del av de manshatande attack-flatorna i denna tråd beter sig som allt är klappat och klart, att han redan är dömd. Vi får hoppas att nämndemännen i hovrätten inte är lika imbecilla.

Men han hålls fortfarande häktad enligt domen i tingsrätten. Sverige har skrämmande långa häktningstider. Visserligen nu utan restriktioner, han får därför träffa medfångar, anhöriga och läsa tidningar. Dock inte ha dator eller telefon. Samma kommer att gälla under straffet, i praktiken 2 år och 2 månader om domen inte ändras. Men eftersom han redan suttit över ett år kommer det bara att bli cirka ett år. Gissar att det kanske blir fotboja stor del av tiden.

Hur som helst, det är för jävligt att råka ut för dessa åtgärder för att en kvinna påstår att hon blivit våldtagen. Men hennes historia håller inte. Ingen har hört något rop på hjälp. Hon red på mannen. De hade våldsamt sex, enligt henne, i två timmar utan att det märktes något på henne i läkarundersökningen. Vi som är erfarna vet att kvinnor som inte är upphetsade är torra. Sex är då mycket smärtsamt. Ingen har nämnt något om glidmedel. De avslutade allt tätt omslingrade i hennes säng!

Alla kan ha en egen åsikt om detta, men jag lutar mer och mer åt dagen efter ångest hos kvinnan….

Som kristen så är det inte OK att bära falsk vittnesbörd mot din nästa! Då hamnar man på ett varmare ställe än ett kristet studenthem någon gång i framtiden…

Han är inte häktad han släpptes efter tingsrättens huvudförhandling, även det talar för att dem egentligen inte tror att han är skyldig utan de måste följa praxis.

Men nej det var absolut ingen våldtäkt hon red och sög viking i timmar och hon hade ingen anledning att vara rädd för honom. Att hon inte har några skador i underlivet bevisar även att hon var våt, våt och fullt aktiv under knullet och vissa tror våldtäkt,🤣
Citera
2024-11-24, 19:59
Avslutad
Citat:
Du har såååå rätt!

Jag föreslår att, om du är kvinna, går i en minimal bikini en varm fredagsnatt genom Rinkeby eller valfri förort på polisens problemlista i långsam takt. Du skall gå ensam och får inte springa eller ha något vapen med dig.

Hör av dig när du gjort det, givetvis med bilder, så kommer vi att ge dig rätt i dina påståenden!

Jag förutsätter att du förstod att jag var ironisk.
Citera
2024-11-24, 20:00
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Han är inte häktad han släpptes efter tingsrättens huvudförhandling, även det talar för att dem egentligen inte tror att han är skyldig utan de måste följa praxis.

Men nej det var absolut ingen våldtäkt hon red och sög viking i timmar och hon hade ingen anledning att vara rädd för honom. Att hon inte har några skador i underlivet bevisar även att hon var våt, våt och fullt aktiv under knullet och vissa tror våldtäkt,🤣

Oj, jag kanske börjar bli dement. Jag har för mig att i domen läste jag att mannen skulle bli kvar i häkte tills domen hade vunnit laga kraft. Åklagaren ville då att han skulle ha fulla restriktioner, men domstolen avslog det och beslöt att han skulle vara kvar i häkte utan restriktioner.

Var har du fått din information? Känner du mannen?
Citera
2024-11-24, 20:04
Medlem
Citat:
Värt att komma ihåg är att en dom inte har vunnit laga kraft om den överklagas till hovrätten. Det betyder i princip att mannen i detta fall är oskyldig tllls hovrättens dom vunnit laga kraft.

En del av de manshatande attack-flatorna i denna tråd beter sig som allt är klappat och klart, att han redan är dömd. Vi får hoppas att nämndemännen i hovrätten inte är lika imbecilla.

Men han hålls fortfarande häktad enligt domen i tingsrätten. Sverige har skrämmande långa häktningstider. Visserligen nu utan restriktioner, han får därför träffa medfångar, anhöriga och läsa tidningar. Dock inte ha dator eller telefon. Samma kommer att gälla under straffet, i praktiken 2 år och 2 månader om domen inte ändras. Men eftersom han redan suttit över ett år kommer det bara att bli cirka ett år. Gissar att det kanske blir fotboja stor del av tiden.

Hur som helst, det är för jävligt att råka ut för dessa åtgärder för att en kvinna påstår att hon blivit våldtagen. Men hennes historia håller inte. Ingen har hört något rop på hjälp. Hon red på mannen. De hade våldsamt sex, enligt henne, i två timmar utan att det märktes något på henne i läkarundersökningen. Vi som är erfarna vet att kvinnor som inte är upphetsade är torra. Sex är då mycket smärtsamt. Ingen har nämnt något om glidmedel. De avslutade allt tätt omslingrade i hennes säng!

Alla kan ha en egen åsikt om detta, men jag lutar mer och mer åt dagen efter ångest hos kvinnan….

Som kristen så är det inte OK att bära falsk vittnesbörd mot din nästa! Då hamnar man på ett varmare ställe än ett kristet studenthem någon gång i framtiden…

Att du tar upp att du är kristen ger dig defenetivt inga fördelar i ämnet om sexuellaövergrepp.

En klart överetablerat skrå gällande utnyjande av kvinnor så även barn av båda genus är just kristna samfund.

Att du bara skriver utan att läst in fallet visar du genom att framhålla att den tilltalade sitter i förvar, vilket inte är fallet.

Om du läst på lite mer är det ingen som säger annat än vi avvaktar på HR Dom.

Sen har vi olika syn på vilken bevisvärdering en våltäckt kräver eller ska kräva.
Citera
2024-11-24, 20:11
Medlem
Citat:
Oj, jag kanske börjar bli dement. Jag har för mig att i domen läste jag att mannen skulle bli kvar i häkte tills domen hade vunnit laga kraft. Åklagaren ville då att han skulle ha fulla restriktioner, men domstolen avslog det och beslöt att han skulle vara kvar i häkte utan restriktioner.

Var har du fått din information? Känner du mannen?

Nej fan jag känner inte mannen men det stod i tingsrättens dom att häktningen hävdes, hade han varit häktad hade det inte dröjt över ett år på hovrättsförhandling, det är märkligt lång tid även när han är på fri fot
Citera
2024-11-24, 20:13
Medlem
Som gammal Chalmerist så blir jag förbannad när någon svartmålar skolan såhär...
Citera
2024-11-24, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hon säger till vid fler än ett tillfälle "nej", "nej jag vill inte", hon knuffar bort honom, hon kniper ihop sina ben. Han borde ha fattat at hon inte vill och slutat. Men istället forcerar han sig fram. Och våldtar henne. Och hon är rädd. Rädslan får henne att lyda honom. Allt hon gör är pga. rädsla. Hon vill bara överleva natten.

Varför skulle hon skämmas över att vara kåt, om hon nu varit kåt? Skäms du över att vara kåt? Är kåthet något att skämmas över, menar du? Märkligt resonemang du för.

Hur vet du att hon sa nej, och knuffar bort honom? För att hon säger detta? Man kan säga vad som helst i efterhand. Du var inte där, så varför säger du saker om som det är fakta? Du kan inte använda någons ord som fakta. Kollar man på varje detalj i sak så talar det för att hon förmodligen inte blev våldtagen (Därför kommer han förmodligen bli friad av hovrätten). Notera att jag använder ordet förmodligen i båda fall. Men du är ändå 100% säker att hon blev det?

Jag tycker det är märkligt hur du argumenterar som att du sitter med exakt hela sanningen, du pratar mycket om kvinnohat men verkar som du drivs av manshat. Jag förstår i alla fall inte hur med dessa faktan som finns i fallet, bara kan säga att det är våldtäkt rakt av utan tvekan. Då är man inte opartisk, utan gör sin bedömning utifrån någon känsla.
Senast redigerad av RyudoMelfice 2024-11-24 kl. 20:34.
Citera
2024-11-24, 20:26
Medlem
Hamadryads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Lite synd då att det önskas mer kvinnor till t.ex. polisen och militären. Det bådar inte gott.
En polis eller militär har år av utbildning av att hantera olika situationer och kan även vänta sig att desa situationer uppstår med jämna mellanrum.
Vanligtvis blir inte kvinnor utbildade att hantera, eller förvänta sig att bli våldtagna.
Citera
2024-11-24, 20:40
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Nej fan jag känner inte mannen men det stod i tingsrättens dom att häktningen hävdes, hade han varit häktad hade det inte dröjt över ett år på hovrättsförhandling, det är märkligt lång tid även när han är på fri fot

Du har rätt. Ursäkta!

Åklagaren yrkade på att han skulle sitta med restriktioner, men de beslöt att han bara skulle sitta utan restriktioner tills dom meddelats.

Här är domen, den är mycket lik FUP.
https://www.scribd.com/document/700453860/GA-teborgs-tingsrA-tt-B-18942-23-Dom-20231227
Citera
2024-11-24, 21:07
Medlem
Citat:
Stryptag ger märken skärp dig, känner en tjej som blev misshandlad av sin pojkvän med bland annat stryptag jag träffade henne hon var helt röd på halsen dagen efter. försök inte med näbbar och klor försvara ett falskt anklagande luder.

Ja tro fan att vem som helst kan spela traumatiserad när en kvarts miljon väntar. Det är allmänt känt bland kvinnor att allt som behövs för att sätta dit någon för våldtäkt är att hitta på en saga till rättsväsendet och berätta samma sago för ett par vänner. Har kollat bland mina tjejkompisar och alla visste om det. Har även bett en av dem läsa domen hon sa samma som jag, uppenbart att MÄ ljuger som en häst travar

Inga skador inget våld hot eller tvång det är bara korkade människor som går på på hennes skitsnack

Tingsrätten tror säkert inte heller att det begåtts någon våldtäkt men eftersom högsta domstolen slagit fast att det inte ska behövas några bevis för att fälla för våldtäkt och att man ska döma så många som möjligt så känner sig ju domstolen tvungen att döma.

Nädu sitt du och försvara din falsk tillvitare. Vi som ser på det objektivt kan bara konstatera att det absolut inte har begåtts någon våldtäkt här.

Du har tydligen missat att rättsläkaren har vidimerat skador på brottsoffret och bekräftar att dessa har troligen uppkomit som målsägaren beskrivit 😂.

Vilket trams du skriver.
Citera
2024-11-24, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyudoMelfice
Hur vet du att hon sa nej, och knuffar bort honom? För att hon säger detta? Man kan säga vad som helst i efterhand. Du var inte där, så varför säger du saker om som det är fakta? Du kan inte använda någons ord som fakta. Kollar man på varje detalj i sak så talar det för att hon förmodligen inte blev våldtagen (Därför kommer han förmodligen bli friad av hovrätten). Notera att jag använder ordet förmodligen i båda fall. Men du är ändå 100% säker att hon blev det?

Jag tycker det är märkligt hur du argumenterar som att du sitter med exakt hela sanningen, du pratar mycket om kvinnohat men verkar som du drivs av manshat. Jag förstår i alla fall inte hur med dessa faktan som finns i fallet, bara kan säga att det är våldtäkt rakt av utan tvekan. Då är man inte opartisk, utan gör sin bedömning utifrån någon känsla.

Nej henn hittar inte på utan läst FUP och Dom.

Vem som hittar på och fantiserar är du.

Du påstår saker utan komma med minsta substans utan bara "vad du anser".

Visst luften är fri liksom att vara imbecill.
Citera
2024-11-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Tråkigt samhälle? Kvinnor i Sverige kan anmäla en man för våldtäkt bara de ångrar sexet.
Helt okej enligt dig.

Om du inte vågar säga till en man i ett sovrum, bjud inte in honom till hemmet eller sovrummet.

Till att börja med tror jag inte att du kan tillmäta dig titeln "Man"

Det finns vissa attribut som måste följa den titeln ett av dem att man har haft en relation och att man visar hänsyn till sin partner.

Titeln "Man" är en hederstitel som inte alla förtjänar vilket man får och förtjänar av sin partner. Att man faktiskt är någons "Man".

Du får läsa igenom tråden igen, om du klarar det, vet det är inte lätt alla gånger.

Men hur får du övernatta till ett "Ja" till ett sexuellt umgänge?

Min svenska får inte det, men du får det uppenbarligen.

Hur då?
Senast redigerad av PR400 2024-11-24 kl. 21:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in