2024-11-21, 11:06
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Ja, det är både komiskt och störande att kulturnyheterna verkligen måste ha en riktig mongolid-padda som programvärd, för att sen bjuda in en padda till samt någon lätt utvecklingsstörd som fått checka in bollarna innan han gick in i studion. Jag tyckte hon i röd tröja var hyffsad vettig, men som du sa resonerade det hon sa lite väl mycket i eko kammaren som de andra sitter i. Svensk feministisk woke jante i högform.

MEN, vi är inte en av dem, och kan därför berika oss desto mer tack vare att så många är hjärntvättade stolpskott. Det gör mig väldigt glad.

Det är ju ofta så här det funkar i svensk media.

I objektivitetens namn bjuder man in en person som har en avvikande åsikt jämfört med de trogna till Partiet, så man har ett alibi utifall objektiviteten ifrågasätts. Men då vi svenskar är konflikträdda av oss och resten av panelen inklusive programledaren är Partitrogna i sina åsikter så hamnar samtalet ändå bestämt i deras planhalva.

Det är t.ex mycket möjligt att tjejen i den röda tröjan varit vettigare i en diskussion med fritänkande individer istället för Partitrogna.

https://www.youtube.com/watch?v=WW-1GiVWABo
Citera
2024-11-21, 22:05
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Det är ju ofta så här det funkar i svensk media.

I objektivitetens namn bjuder man in en person som har en avvikande åsikt jämfört med de trogna till Partiet, så man har ett alibi utifall objektiviteten ifrågasätts. Men då vi svenskar är konflikträdda av oss och resten av panelen inklusive programledaren är Partitrogna i sina åsikter så hamnar samtalet ändå bestämt i deras planhalva.

Det är t.ex mycket möjligt att tjejen i den röda tröjan varit vettigare i en diskussion med fritänkande individer istället för Partitrogna.

https://www.youtube.com/watch?v=WW-1GiVWABo

Kul sketch OCH dokumentär.
Citera
2024-11-23, 13:47
Medlem
CC75s avatar
Såg detta i mitt flöde idag.

Citat:
A lesson from the world's biggest giant:

In 2018, when the whole world thought Tesla was going bankrupt:
- Mercedes predicted: "It will go bankrupt by summer"
- BMW said: "They will never mass produce"
- Wall Street affirmed: "Production nightmare"
Then Elon Musk decided to move into the factory, bringing his determination and his pillow.
What happened next surprised every CEO.
Tesla not only survived, but also exploded strongly from the abyss
The change was really drastic:
- Musk personally inspected each production station.
- Rewrote software code when necessary.
- Fired managers who did not share his vision immediately.
Called suppliers at 3am to get parts.
One night, workers even found him covered in oil while repairing a Model 3 that other engineers had "given up".
- Elon told the engineers: "Either we fix it or we die."
The laughter in the auto industry began to stop when the numbers came in:
- First week: 202 Model 3s.
- Third month: 5,000 per week.
- End of year: First profitable quarter.
Tesla went from being ridiculed to a real threat, transforming itself into a real threat that began to make the entire industry wary.
"It was a very painful time. I don't know, but I was probably a little crazy," Elon shared.
Traditional automakers had:
- Over 100 years of experience.
- Billions of dollars in cash reserves.
- Strong global supply chains.
- Deep political connections.

Today?
Tesla is worth more than Toyota, GM, Ford, and BMW combined.
In just a few years, Elon Musk has turned a mocked company into an automotive giant, proving that perseverance and vision can change an entire industry.💎

// CC
Citera
2024-11-23, 14:34
Medlem
raskenss avatar
Intressant anays om We (I) robot eventet för en månad sen i två delar.

https://www.youtube.com/watch?v=ZoE4_u8x4i4
Citera
2024-11-23, 14:37
Medlem
raskenss avatar
Uups så kan det går , Tesla hamnade sist efter Dacia:

https://carup.se/tesla-full-av-fel-plats-111-av-111-i-besiktningen/
Citera
2024-11-23, 17:41
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens

Citat:
Uups så kan det går , Tesla hamnade sist efter Dacia:

https://carup.se/tesla-full-av-fel-plats-111-av-111-i-besiktningen/

🤡🤡🤡
Citera
2024-11-23, 18:45
Medlem
Jag är i alla fall nöjd med hur mina fond andelar där Tesla förekommer i högre grad har gått upp den senaste tiden och särskilt då ARK ETF: en. 😃
Citera
2024-11-23, 20:28
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag är i alla fall nöjd med hur mina fond andelar där Tesla förekommer i högre grad har gått upp den senaste tiden och särskilt då ARK ETF: en. 😃

De enda som inte är nöjda är ju de som sålde bort sig för flera år sedan och väntade på $50 igen. Sen blev de haters på heltid och postar videos med nån luffare som gjort karriär på att säga efterblivna saker. För man behöver ju inte vara så mycket smartare än sin publik.
Citera
2024-11-23, 23:36
Medlem
raskenss avatar
Ska bli otroligt spännande framöver att se hur Teslas VD ska lyckas spara 2biljoner dollar av USAs budget. Fantastiskt att han har sån kapacitet att han bli världens bästa Diablo4-Gamer, något som brukar kräva ca 4 timmars spelande om dan, dessutom ska han genomföra världshistoriens största sparpaket alla kategorier. Telsa har en cool VD.

En intressant detalj är att Musks förmögenhet kommer till 10% från lukrativa statliga kontrakt. Men han kan säkert omvandla USA mydigheter till teslabolag i stället, luktar mig fram till intressekonflikter framöver, men han har nog pumpat in rejält till Trumps fickor så dom blir nog kälekspar ett bra tag till.

https://youtu.be/5fvDfDDZ4Ms?t=1153
Citera
2024-11-23, 23:53
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
Ska bli otroligt spännande framöver att se hur Teslas VD ska lyckas spara 2biljoner dollar av USAs budget. Fantastiskt att han har sån kapacitet att han bli världens bästa Diablo4-Gamer, något som brukar kräva ca 4 timmars spelande om dan, dessutom ska han genomföra världshistoriens största sparpaket alla kategorier. Telsa har en cool VD.

En intressant detalj är att Musks förmögenhet kommer till 10% från lukrativa statliga kontrakt. Men han kan säkert omvandla USA mydigheter till teslabolag i stället, luktar mig fram till intressekonflikter framöver, men han har nog pumpat in rejält till Trumps fickor så dom blir nog kälekspar ett bra tag till.

https://youtu.be/5fvDfDDZ4Ms?t=1153
Vilka alternativ finns det för Amerikanska staten att köpa raketuppskjutningar av andra, som inte kostar flera gånger mer än vad SpaceX tar betalt?
Om staten ska spara ska det naturligtvis gå ännu fler kontrakt till den billigaste tjänsten. Jag har svårt att se det som särskilt kontroversiellt.
Citera
2024-11-24, 11:16
Medlem
gladihattens avatar
Citat:

Då jag hade lite tid över på söndagsförmiddagen och mitt YouTube hade torka kollade jag på hela denna

Inser du hur korkad personen är som gör dessa videos? Han sitter b.la och räknar ut hur många mil det innebär att ha bilen körandes så mycket som Musk pratar om (5-10x utility), och jämför detta med Teslas garantier de ger på Model 3/Y och menar att köpare av Cybercab riskerar att bilen rasar sönder utan garantin inom ett år. Endast en fullständig ärthjärna tror att Tesla kommer ha samma garantisystem på en Cybercab som på en Model 3 då det är en helt annan produkt. Hade varit lika korkat att jämföra garantier på Tesla Semi, leksaks-cybertrucken eller powerbanks för mobiler som Tesla också säljer.

Vidare klagar han på att dörrarna på Cybercab kommer funka dåligt på parkeringsplatser. Behöver jag ens kommentera varför det invändandet är IQ-befriat? T.o.m en person med din hjärnkapacitet borde förstå det. En ledtråd: Musk pratade om att man i framtiden kan konvertera parkeringsplatser till parker...
Citera
2024-11-24, 12:30
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Då jag hade lite tid över på söndagsförmiddagen och mitt YouTube hade torka kollade jag på hela denna

Inser du hur korkad personen är som gör dessa videos? Han sitter b.la och räknar ut hur många mil det innebär att ha bilen körandes så mycket som Musk pratar om (5-10x utility), och jämför detta med Teslas garantier de ger på Model 3/Y och menar att köpare av Cybercab riskerar att bilen rasar sönder utan garantin inom ett år. Endast en fullständig ärthjärna tror att Tesla kommer ha samma garantisystem på en Cybercab som på en Model 3 då det är en helt annan produkt. Hade varit lika korkat att jämföra garantier på Tesla Semi, leksaks-cybertrucken eller powerbanks för mobiler som Tesla också säljer.

Vidare klagar han på att dörrarna på Cybercab kommer funka dåligt på parkeringsplatser. Behöver jag ens kommentera varför det invändandet är IQ-befriat? T.o.m en person med din hjärnkapacitet borde förstå det. En ledtråd: Musk pratade om att man i framtiden kan konvertera parkeringsplatser till parker...

Och du tror på fullaste allvar att konverteringen av parkeringar kommer att ske de närmaste 30 åren? Allt är SF drömmar som musk hävdar kommer att ske inom nått år. 300000 Robottaxi skulle ju rulla på gatorna 2019 sa han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in