2024-11-16, 17:24
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Hörde att det var någon firma som tillverkar skottsäkert glas som skulle börja tillverka för cybertruck.

Va? Jag är chockad. Trodde den var skottsäker redan?
Citera
2024-11-17, 20:27
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Va? Jag är chockad. Trodde den var skottsäker redan?

Hey hey hey!! En björn som vågat sig tillbaka!
Men vad har han för val när halva hans liv är att hata Tesla och Elon, den andra halvan att hara Ryssland och Putin.
Citera
2024-11-18, 10:11
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Hey hey hey!! En björn som vågat sig tillbaka!
Men vad har han för val när halva hans liv är att hata Tesla och Elon, den andra halvan att hara Ryssland och Putin.

Det har ju backat nästan 10% så björntrollen vågar väl sig fram igen. Ser ut att bli dålig tajming dock då aktien går som en raket nu i förhandeln
Citera
2024-11-18, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Det har ju backat nästan 10% så björntrollen vågar väl sig fram igen. Ser ut att bli dålig tajming dock då aktien går som en raket nu i förhandeln

Har nog med att Trump administrationen gått ut med att de troligen kommer tillåta "full self-driving framework"
Citera
2024-11-18, 10:32
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking

Ja men det är ju rätt typiskt att de alltid kryper ut från under sina stenar när det är köpläge.
Inverse Cramer/Raskens-effekten.
Citera
2024-11-19, 10:46
Medlem
-Hengpung-s avatar
Hade suttit fint om den kunde hålla runt 340 nu ett tag och inte pendla allt för mycket men jag tippar på en nedgång idag ändå. Förhandeln börjar dåligt.
Citera
2024-11-19, 11:03
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Hade suttit fint om den kunde hålla runt 340 nu ett tag och inte pendla allt för mycket men jag tippar på en nedgång idag ändå. Förhandeln börjar dåligt.

En liten körare ner till 300 verkar det ut som, sen vidare upp.
Citera
2024-11-20, 10:31
Medlem
gladihattens avatar
Opartiska SVT har ett panelsamtal om Elon Musk.

Observera att det inte finns några bevis för att SVT skulle vara vänstervridna, detta är endast teorier som ofta kommer ifrån extremhögern och studier visar att SVT sköter sitt uppdrag med att vara neutrala

https://www.svtplay.se/video/jQ7EYB3/kulturnyheterna-special-musk-utopia
Citera
2024-11-20, 14:15
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Opartiska SVT har ett panelsamtal om Elon Musk.

Observera att det inte finns några bevis för att SVT skulle vara vänstervridna, detta är endast teorier som ofta kommer ifrån extremhögern och studier visar att SVT sköter sitt uppdrag med att vara neutrala

https://www.svtplay.se/video/jQ7EYB3/kulturnyheterna-special-musk-utopia

Hahaha, underbart. Vad kan gå fel om man lägger en redan partisk public service direkt på skattesedeln.
Den som hade bäst koll av dem som gjorde detta reportaget var antagligen den som valde ut musiken.
Citera
2024-11-20, 15:54
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Hahaha, underbart. Vad kan gå fel om man lägger en redan partisk public service direkt på skattesedeln.
Den som hade bäst koll av dem som gjorde detta reportaget var antagligen den som valde ut musiken.

Ja det sjukaste är ju att den som verkar inbjuden i egenskap av att vara "positiv till Musk" (tjejen i röd tröja) även hon har noll koll, sitter och gissar (tjejgissar?) och drar en massa felaktigheter ur röven.

Hela samtalet är skrattretande oinformerat. Kan det ha att göra med att jämställda SVT bjuder in tre kvinnor och en testosteronbefriad man att diskutera framgångarna hos en intelligent man? Nej nu blev det väldigt misogyn stämning här känner jag, dags att ge mig själv en örfil, ifrågasätta min mansroll och ställa mig till rätta i åsiktskorridoren.
Citera
2024-11-20, 16:28
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ja det sjukaste är ju att den som verkar inbjuden i egenskap av att vara "positiv till Musk" (tjejen i röd tröja) även hon har noll koll, sitter och gissar (tjejgissar?) och drar en massa felaktigheter ur röven.

Hela samtalet är skrattretande oinformerat. Kan det ha att göra med att jämställda SVT bjuder in tre kvinnor och en testosteronbefriad man att diskutera framgångarna hos en intelligent man? Nej nu blev det väldigt misogyn stämning här känner jag, dags att ge mig själv en örfil, ifrågasätta min mansroll och ställa mig till rätta i åsiktskorridoren.

Orkade faktiskt inte se klart programmet. Trötta, tråkiga, kritiska, negativa, oinsatta deltagare förutom Johan Norberg då som är typ tvärtom men berättat om sitt möte med Elon tio gånger tidigare.
Citera
2024-11-20, 20:14
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Ja, det är både komiskt och störande att kulturnyheterna verkligen måste ha en riktig mongolid-padda som programvärd, för att sen bjuda in en padda till samt någon lätt utvecklingsstörd som fått checka in bollarna innan han gick in i studion. Jag tyckte hon i röd tröja var hyffsad vettig, men som du sa resonerade det hon sa lite väl mycket i eko kammaren som de andra sitter i. Svensk feministisk woke jante i högform.

MEN, vi är inte en av dem, och kan därför berika oss desto mer tack vare att så många är hjärntvättade stolpskott. Det gör mig väldigt glad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in