Citat:
Ursprungligen postat av
gladihatten
Ja det sjukaste är ju att den som verkar inbjuden i egenskap av att vara "positiv till Musk" (tjejen i röd tröja) även hon har noll koll, sitter och gissar (tjejgissar?) och drar en massa felaktigheter ur röven.
Hela samtalet är skrattretande oinformerat. Kan det ha att göra med att jämställda SVT bjuder in tre kvinnor och en testosteronbefriad man att diskutera framgångarna hos en intelligent man? Nej nu blev det väldigt misogyn stämning här känner jag, dags att ge mig själv en örfil, ifrågasätta min mansroll och ställa mig till rätta i åsiktskorridoren.
Ja, det är både komiskt och störande att kulturnyheterna verkligen måste ha en riktig mongolid-padda som programvärd, för att sen bjuda in en padda till samt någon lätt utvecklingsstörd som fått checka in bollarna innan han gick in i studion. Jag tyckte hon i röd tröja var hyffsad vettig, men som du sa resonerade det hon sa lite väl mycket i eko kammaren som de andra sitter i. Svensk feministisk woke jante i högform.
MEN, vi är inte en av dem, och kan därför berika oss desto mer tack vare att så många är hjärntvättade stolpskott. Det gör mig väldigt glad.