2024-11-23, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finstrom
Vad tror ni om att sälja alla sina Bitcoins och istället köpa upp tex Cardano eller XRP? De går ju upp mycket snabbare,,, kommer bitcoin skjutas upp snart med låt oss säga 10% på en dag osv? När kommer den riktiga höjningen om ni experter får tänka. ;kr
Nej, de där kommer att krascha snart. Behålla dina bitcoins. I flera år.
Citera
2024-11-23, 07:00
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Haha, tidig morgon för min del i vanlig ordning. Men instämmer, jag gick in hårt i MSTR innan aktien moonade, dessa sjuka rörelser är svårt att vara iskall kring. Det är kul, det som händer nu.

Vad tror du om BTC-krasch likt 2017 och så vidare? Tror du att det kommer igen, eller tror du vi får se något annat framöver? Jag menar inte att det skulle komma nu alltså, utan bara allmänt framöver.

Jag tänker själv att BTC eventuellt kan ha vuxit ur den typen av krascher, dvs. vi kommer inte få se 70% ner igen.

Hur lågt Bitcoin går i nästa bear market är ju 10 000kr-frågan..
Citera
2024-11-23, 07:05
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Hur lågt Bitcoin går i nästa bear market är ju 10 000kr-frågan..

Men om jag får gissa så tror jag inte att du gör bort dig om du dca;r mellan dag 400-600 pre halving.
Citera
2024-11-23, 07:22
Medlem
EgoistNs avatar
99 eller 101. So what?
Det är alts som gäller nu..
Citera
2024-11-23, 09:02
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag tycker för övrigt att det är märkligt att så många lägger sälj på $100k. Vad är det man bettar på egentligen? Att marknaden ska få något sorts kognitiv dissonans och störtdyka? Det känns mer troligt med en sk short squeeze eftersom köptrycket är enormt nu.
Stora spelare som gått kort kan lägga "fiktiva" säljväggar på $100K för att skrämma marknaden. Väggar som sedan tas bort innan priset bryter igenom.
Citera
2024-11-23, 09:06
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vad tror du om BTC-krasch likt 2017 och så vidare? Tror du att det kommer igen, eller tror du vi får se något annat framöver? Jag menar inte att det skulle komma nu alltså, utan bara allmänt framöver.
Oavsett svaret på den frågan så är en än intressantare fråga NÄR Bitcoin toppar ut. De som satsar på $120k blir blåsta om det blir $250K och vice versa.

Lättast är att inte bry sig om sådana ovidkommande detaljer, utan bara DCA:a och stadigt bygga en större stack genom åren.
Citera
2024-11-23, 09:35
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Priset tvingades inte tillbaka i den röda bubblan. (Numera gråmarkerad)
Har tittat på grafen med utvilade ögon och mitt upplägg är följande: Väldigt bullish så länge priset fortsätter att färdas i det gula området. Om vi förlorar gul är det fördelaktigt om det sker först efter att priset tvingas falla ner i det gröna området. (efter klockan 17.00 idag) Om vi hamnar i det gröna området klipper jag utan tvekan vid en ljuskropp som bekräftar förlusten av svart horisontell. Går lång igen vid reclaim.
Kan även känna ett tilltagande obehag inför möjligheten att vi kan komma att få se kraftiga wicks med tanke på hur prisutvecklingen har sett ut dom senaste veckorna. Men det borde ske i samband med att priset rusar ännu mera kraftigt uppåt än vad det gör för tillfället, kan dock även komma att ske där vi befinner oss nu. Har flyttat upp min SL för att undika att lämna tillbaka för mycket till marknaden, kan även ompositioner om den blir tagen.
Folk pratar om 100k som en psykologisk barriär, personligen tillskriver jag det ingen relevans alls innan priset har indikerat att så är fallet.

Graf 4H: https://ibb.co/yhr917r

Citat:
Kort uppdatering: Priset ser ut att vara på väg att träda in i det gröna området men det är inte bekräftat än. Om jag är vaken gör jag exit vid en candleclose under svart horisontell. Har även korrigerat ett par av linjerna/områdena något. Bullish så länge svart horsontell håller samt att priset avgränsas inom det grön-gula området.

Graf 4H: https://ibb.co/h8P2Fnb

Tycker att det här börjar att se lurigt ut. priset måste upp omgående om vi inte ska åka på en korrektion. (blå triangel) Har satt min SL väldigt nära den svarta nivån och är väl medveten om att den kommer att tas ut även på en mindre wick. Men hellre det och att sen kunna ompositionera sig än att vänta på en ljusstängning i det här läget.

Graf 4H: https://ibb.co/q0xQ2Pq
Citera
2024-11-23, 09:57
Medlem
Leastons avatar
Citat:
priset måste upp omgående om vi inte ska åka på en korrektion.
Absolut inte.
(om du nu inte med korrektion menar mer än 5%)

Citat:
Har satt min SL väldigt nära den svarta nivån
Du har alltså en stopploss på typ -0.2%? Trade:ar du med 25x leverage eller vad?

Citat:
Graf 4H: https://ibb.co/q0xQ2Pq
Att jag tycker du har på tog för många linjer som gör att du inte ser skogen för alla träd, är väl klart vid det här laget
Senast redigerad av Leaston 2024-11-23 kl. 10:00.
Citera
2024-11-23, 10:04
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Absolut inte.

Du har alltså en stopploss på typ -0.2%? Trade:ar du med 25x leverage eller vad?

Att jag tycker du har på tog för många linjer som gör att du inte ser skogen för alla träd, är väl klart vid det här laget

Jag trade:ar i enlighet med mitt system, sällan med mer hävstång än 3x. Allt över 5X är gambling imo.
Finner det rätt märkligt att du håller på och kritiserar mina myrstackar hela tiden när det bevisligen fungerar, - och har fungerat sedan 60k när jag började att posta charts i tråden?
Själv tog du inte trade:et när priset bröt ut ur din range du postade för ett tag sen, hur motiverar du det? Min PNL är åtminstonde grön sedan vi diskuterade det där, själv har du legat platt och dagdrömt om 74k
Citera
2024-11-23, 10:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag trade:ar i enlighet med mitt system, sällan med mer hävstång än 3x. Allt över 5X är gambling imo.
Finner det rätt märkligt att du håller på och kritiserar mina myrstackar hela tiden när det bevisligen fungerar, - och har fungerat sedan 60k när jag började att posta charts i tråden?
Själv tog du inte trade:et när priset bröt ut ur din range du postade för ett tag sen, hur motiverar du det? Min PNL är åtminstonde grön sedan vi diskuterade det där, själv har du legat platt och dagdrömt om 74k
Iom att du inte är tydlig med när du gick in och när du går ut, så är det inget som "bevisligen" fungerar. 100% av traders i detta forum påstår sig tillhöra de 10% som inte är förlorare.
Vill du "bevisa" något så är det bättre att du avslöjar prisnivåer när du köper och vart du har dina TP och SL satta.

Jag är all in sedan lång tid tid tillbaka, så oroa dig inte för mina trades.
Nu med pengar över och löning på ingång så finns det läge att hitta läge att placera sin DCA (om jag inte leker med Sol Strategi eller liknande). Men jag kallar det inte för "trade".

Allt över 93.4 är superbullish och 100k kan komma när som helst. Bryter den ner så har jag hittat min zon där jag kan DCA:a mig in.
Under 74k och går från bull till neutral de kommande halvåret.

https://i.imgur.com/RW9CQO8.png
Citera
2024-11-23, 10:15
Medlem
Citat:

Du mäter i bitcoin, eller? Om man mäter i fiat är det nästan oundvikligt att ligga på vinst i den här marknaden.

För övrigt tror jag att detta kan bli en "altweekend". Det behöver komma in vardagskapital för att käka upp säljväggen vid 100k.

Jag loggar ut och tittar in igen på måndag.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-11-23 kl. 10:17.
Citera
2024-11-23, 10:19
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Iom att du inte är tydlig med när du gick in och när du går ut, så är det inget som "bevisligen" fungerar. 100% av traders i detta forum påstår sig tillhöra de 10% som inte är förlorare.
Vill du "bevisa" något så är det bättre att du avslöjar prisnivåer när du köper och vart du har dina TP och SL satta.

Jag är all in sedan lång tid tid tillbaka, så oroa dig inte för mina trades.
Nu med pengar över och löning på ingång så finns det läge att hitta läge att placera sin DCA (om jag inte leker med Sol Strategi eller liknande). Men jag kallar det inte för "trade".

Allt över 93.4 är superbullish och 100k kan komma när som helst. Bryter den ner så har jag hittat min zon där jag kan DCA:a mig in.
Under 74k och går från bull till neutral de kommande halvåret.

https://i.imgur.com/RW9CQO8.png

Det har jag väl i allra högsta grad gjort i det här fallet? Det är glasklart exakt vart jag gick lång och hur jag har reflekterat sedan dess. Det är bara att backa och läsa innantill.

Hursomhelt har jag börjat att inse att det här förmodligen inte är rätt forum för mig och det kan hända att jag helt upphör med postandet inom en snar framtid, har inget som helst intresse av att göra mig ett namn på ett anonymt onlineforum. Inte i verkligheten heller för den delen.

Mitt postande har mest motiverats av ett genuint intresse för prisutvecklingen och mina egna ambitioner att försöka navigera densamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in