2024-11-21, 22:42
Medlem
Imponerande tryck av BTC, men detta var nog lokal pivot, det nådde inte 100k men det är ju bara positivt för nu är det ju dags att vila lite, det kan inte bara gå upp upp upp, men det lär dra förbi 100k i december, då lär det dra extra pga av nyheterna om det också.
Citera
2024-11-21, 22:45
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4D4
Sedan tittade jag liksom på värdet av Microstrategys kassa i Bitcoin. Den kassan netto uppgår till ett värde på ca 17 miljarder dollar. Det gör att jag anser att kursen på bolagets aktier befinner sig långt över en nivå där jag är komfortabel att gå in. Substansvärdet på bolaget är ca 17 miljarder dollar medan börsvärdet närmar sig 100 miljarder. Är strategin så värdefull? Det finns för mycket luft anser jag för att det ska vara vettigt att gå in i Microstrategy nu, men jag kan ha fel. Kanske stiger aktien med 300% 2025 och jag får gråta…
Missen jag tror du gör här är att du tittar på värdet nu, och inte på värdet om 1, 3 eller10 år.

Lite som folk som inte förstod vad Spotify eller Tesla sysslade med när dom gick minus år in och år ut för att dom investerade allt i framtiden. Titta på dessa bolag idag.
Vad jag menar är att INGET bolag kommer ha så många Bitcoin som MicroStrategy har. Om dom driver upp kursen med denna strategi redan nu, hur kommer det då se ut när polletten trillat ner hos Apple, Microsoft, Google och alla värdens pensionsfonder om 1-5 år? Och vad tror du händer med priset på BTC och kursen hos MSTR den dagen så sker?
Citera
2024-11-21, 23:14
Medlem
Leastons avatar
Sålde av MSTR mot BTC på $319 förra veckan efter att jag tyckte det var dags att ta hem fina vinster. Grämde mig enormt ända upp till 530 eller vad den stod i ett tag idag. Glad att jag därför fick köpa in mig på nytt på 405 innan stängning idag. Måste ha MSTR för att kunna hantera FOMO känslan och tänker inte sälja igen.

Visst kanske BTC studsar här vid 100k men tar hellre nergången än att stå utanför om vi fortsätter uppåt.
Senast redigerad av Leaston 2024-11-21 kl. 23:23.
Citera
2024-11-21, 23:30
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Sålde av MSTR mot BTC på $319 förra veckan efter att jag tyckte det var dags att ta hem fina vinster. Grämde mig enormt ända upp till 530 eller vad den stod i ett tag idag. Glad att jag därför fick köpa in mig på nytt på 405 innan stängning idag. Måste ha MSTR för att kunna hantera FOMO känslan och tänker inte sälja igen.

Visst kanske BTC studsar här vid 100k men tar hellre nergången än att stå utanför om vi fortsätter uppåt.

Jag sålde MSTR redan vid 211 dollar 18e oktober. Det ångrar jag bittert, även om jag gjorde en fin vinst.

Jag kommer förmodligen blanka MSTR nästa vecka, värderingen känns enormt hög. Jag tror dock bitcoin kommer fortsätta upp.
Citera
2024-11-21, 23:34
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Jag sålde MSTR redan vid 211 dollar 18e oktober. Det ångrar jag bittert, även om jag gjorde en fin vinst.

Jag kommer förmodligen blanka MSTR nästa vecka, värderingen känns enormt hög. Jag tror dock bitcoin kommer fortsätta upp.
Jag önskar dig lycka till med det.
https://x.com/bitpaine/status/1859641649003131074?s=61
Citera
2024-11-21, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

Gjorde en liknande manöver för någon vecka sedan, men kändes fel. Köpte tillbaka all MSTR på direkten. Kostade mig lite i courtage-avgifter men i övrigt inget annat än blotta förskräckelsen över att jag kände att jag tappat kontroll. Bestämde mig då för att inte sälja innan jag nått mina mål. Absolut inga mer trades.

Som jag skrivit innan så har vi som varit med några år redan hunnit ackumulera ett betryggande kapital. HODL av MSTR (el ev BTC men det är en ordentlig förlustaffär i jämförelse) räcker gott och väl tills man nått sina mål. Och då säljer man kanske av 10-20% för att förändra något avgörande i sitt liv, samt fortsätter HODL med resten.

Man måste ha en plan som man följer.
Citera
2024-11-22, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Btc har gått bättre än förväntat, men framförallt så har det gått rätt snabbt.

Spräcker vi 100k gränsen snart så anser jag att en viktigt psykologisk gräns är avklarad.
Jag tror att vi kommer få se en dubbel bullrun likt 2020-2021 och att vi tuffar på bra fram till kanske mars 2025, nedgång, och sedan tar vi ny fart för att sedan gå in i en flera år lång bearmarket.

Har väldigt svårt att se att det blir en blow off top nu när vi har miljarder som strömmar in i etf

om vi jämför med hur det såg ut 2020 så borde vi ha avverkat kanske 30% av bullrun.

Jag säger att vi når 140k i vinter, allt över det är bonus.
Citera
2024-11-22, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Och där kom ett nytt ATH.
$99k nu! Snart $100k! Fan jag kan inte sova, detta är nervöst
Citera
2024-11-22, 05:53
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
$99k nu! Snart $100k! Fan jag kan inte sova, detta är nervöst

Nu är vi kanske bara timmar ifrån den enorma milstolpe som flera av oss dagdrömt om i så många år
Citera
2024-11-22, 07:06
Medlem
MittNyaSalivs avatar
ETF: +10.66k. Svettigt.
Citera
2024-11-22, 08:00
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Nu börjar det att bli tal om mer aggressiv prisexpansion. Ytterligare en vektor har dykt upp på prisgrafen och den här har brantare lutning vilket är precis vad man vill se i det här läget.
Har flyttat upp min stop loss något (röd cirkel) för att ta höjd för om det blir tal om en plötslig flush. I övrigt är planen fortsatt densamma. Innan svart diagonal korsas med en definitiv ljusstängning på 4H finns det ingen anledning att vara annat än long.

Graf 4H: https://ibb.co/WkBTbwN

Citat:
Har justerat min stop loss igen. Bra om blå diagonal håller. Annars samma som tidigare. Ompositionerar om jag blir uttagen på en flush.

Graf 4H: https://ibb.co/59p2Fzy

Citat:
Ett första test av priset pågår i den röda bubblan. Väldigt bullish om vi kravlar tillbaka över blå horisontell innan ca 15:00 imorgon.

Graf 4H: https://ibb.co/DQVcdMk

Priset tvingades inte tillbaka i den röda bubblan. (Numera gråmarkerad)
Har tittat på grafen med utvilade ögon och mitt upplägg är följande: Väldigt bullish så länge priset fortsätter att färdas i det gula området. Om vi förlorar gul är det fördelaktigt om det sker först efter att priset tvingas falla ner i det gröna området. (efter klockan 17.00 idag) Om vi hamnar i det gröna området klipper jag utan tvekan vid en ljuskropp som bekräftar förlusten av svart horisontell. Går lång igen vid reclaim.
Kan även känna ett tilltagande obehag inför möjligheten att vi kan komma att få se kraftiga wicks med tanke på hur prisutvecklingen har sett ut dom senaste veckorna. Men det borde ske i samband med att priset rusar ännu mera kraftigt uppåt än vad det gör för tillfället, kan dock även komma att ske där vi befinner oss nu. Har flyttat upp min SL för att undika att lämna tillbaka för mycket till marknaden, kan även ompositioner om den blir tagen.
Folk pratar om 100k som en psykologisk barriär, personligen tillskriver jag det ingen relevans alls innan priset har indikerat att så är fallet.

Graf 4H: https://ibb.co/yhr917r
Citera
2024-11-22, 09:56
Medlem
Colosss avatar
https://www.mstr-tracker.com/

När MSTR toppade Februari -21 så Gick den ner 30% på en dag från toppen sen aldrig högre. Ungefär som den gjorde igår. Så får väl se vad som händer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in