Citat:
Ursprungligen postat av
R4D4
Sedan tittade jag liksom på värdet av Microstrategys kassa i Bitcoin. Den kassan netto uppgår till ett värde på ca 17 miljarder dollar. Det gör att jag anser att kursen på bolagets aktier befinner sig långt över en nivå där jag är komfortabel att gå in. Substansvärdet på bolaget är ca 17 miljarder dollar medan börsvärdet närmar sig 100 miljarder. Är strategin så värdefull? Det finns för mycket luft anser jag för att det ska vara vettigt att gå in i Microstrategy nu, men jag kan ha fel. Kanske stiger aktien med 300% 2025 och jag får gråta…
Missen jag tror du gör här är att du tittar på värdet nu, och inte på värdet om 1, 3 eller10 år.
Lite som folk som inte förstod vad Spotify eller Tesla sysslade med när dom gick minus år in och år ut för att dom investerade allt i framtiden. Titta på dessa bolag idag.
Vad jag menar är att INGET bolag kommer ha så många Bitcoin som MicroStrategy har. Om dom driver upp kursen med denna strategi redan nu, hur kommer det då se ut när polletten trillat ner hos Apple, Microsoft, Google och alla värdens pensionsfonder om 1-5 år? Och vad tror du händer med priset på BTC och kursen hos MSTR den dagen så sker?