2024-11-23, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Bitcoin dominansen har gått ner nyligen. Och det är många som tror att altcoin-säsongen startade igår. Så chansen att vi är påväg mot en altcoin-trap är inte så stor som förut. Det kan vara smart att göra som du skriver. Dock vet jag inte hur länge ADA och XRP kommer fortsätta gå upp, de reagerade ju på Trump-segern och sedan började kryptoyoutube hypa ADA, men det kanske bara är en tillfällig grej, jag vågar inte lita på dem, hade valt andra alts.

Om/när bitcoin bryter igenom 100k torde dominansökningen ta fart igen.
Citera
2024-11-23, 00:48
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Om/när bitcoin bryter igenom 100k torde dominansökningen ta fart igen.

Önskedrömmar. BTC-D chart är raskt på väg till 55%
https://www.youtube.com/watch?v=-fWw7FE9tTo&list=RDMM&index=43
Citera
2024-11-23, 01:05
Medlem
EgoistNs avatar
Man skulle väl nästan kunna säga att det är dags för Bitcoin-maxies att få sig en välbehövlig knäpp på näsan..
https://coinmarketcap.com/
Citera
2024-11-23, 03:41
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Önskedrömmar. BTC-D chart är raskt på väg till 55%
https://www.youtube.com/watch?v=-fWw7FE9tTo&list=RDMM&index=43

Är du säker? Jag känner till snacket om "alt season" men jag tänker att det är enormt mycket kapital på väg in nu, och det allokeras annorlunda eftersom BTC är fastkilad under $100k. Jag köpte för övrigt Cardano på 6 cent 2017, så jag är ju lite glad över rörelsen.

Om BTC lossnar lär BTC.D öka igen och alts lämnas vid sidan återigen?
Citera
2024-11-23, 03:56
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Är du säker? Jag känner till snacket om "alt season" men jag tänker att det är enormt mycket kapital på väg in nu, och det allokeras annorlunda eftersom BTC är fastkilad under $100k. Jag köpte för övrigt Cardano på 6 cent 2017, så jag är ju lite glad över rörelsen.

Om BTC lossnar lär BTC.D öka igen och alts lämnas vid sidan återigen?

Säker är jag inte. Långt ifrån..
Men jag brukar vara hyfsat lyckosam när jag gissar.
Citera
2024-11-23, 03:58
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Säker är jag inte. Långt ifrån..
Men jag brukar vara hyfsat lyckosam när jag gissar.

Jag tycker för övrigt att det är märkligt att så många lägger sälj på $100k. Vad är det man bettar på egentligen? Att marknaden ska få något sorts kognitiv dissonans och störtdyka? Det känns mer troligt med en sk short squeeze eftersom köptrycket är enormt nu.
Citera
2024-11-23, 04:01
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Jag tycker för övrigt att det är märkligt att så många lägger sälj på $100k. Vad är det man bettar på egentligen? Att marknaden ska få något sorts kognitiv dissonans och störtdyka? Det känns mer troligt med en sk short squeeze eftersom köptrycket är enormt nu.

Halva världen har blykoll på Bitcoingrafen.
Samtidigt rallar alts något enormt..
Citera
2024-11-23, 04:06
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:

100k har blivit till ett event, ett jippo, som inte har någon sexuell betydelse mer än som milstolpe.
Citera
2024-11-23, 04:08
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
100k har blivit till ett event, ett jippo, som inte har någon sexuell betydelse mer än som milstolpe.

Haha. Ok, jag förstår vad du menar i alla fall, och håller med. Därav menar jag det är konstigt att betta något på just den gränsen.
Citera
2024-11-23, 05:45
Medlem
EgoistNs avatar
Min BTC forecast till årsskiftet.
$127k.
Citera
2024-11-23, 06:31
Medlem
EgoistNs avatar
Man blir lite kvaddad i roten när pysslar med krypto. Sover illa och är allmänt nojjig 24/7
Med lite promille i blodet och en fast övertygelse är det dock värt besväret.
https://www.youtube.com/watch?v=TznP142n_No
Citera
2024-11-23, 06:54
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Man blir lite kvaddad i roten när pysslar med krypto. Sover illa och är allmänt nojjig 24/7
Med lite promille i blodet och en fast övertygelse är det dock värt besväret.
https://www.youtube.com/watch?v=TznP142n_No

Haha, tidig morgon för min del i vanlig ordning. Men instämmer, jag gick in hårt i MSTR innan aktien moonade, dessa sjuka rörelser är svårt att vara iskall kring. Det är kul, det som händer nu.

Vad tror du om BTC-krasch likt 2017 och så vidare? Tror du att det kommer igen, eller tror du vi får se något annat framöver? Jag menar inte att det skulle komma nu alltså, utan bara allmänt framöver.

Jag tänker själv att BTC eventuellt kan ha vuxit ur den typen av krascher, dvs. vi kommer inte få se 70% ner igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in