2024-11-22, 17:14
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Exakt! Ett fint sms som öppnar upp för fler stunder tillsammans i sänghalmen med frivilligt sex.

Vi*kings sms är inte att se som annat än ett smart sätt att pejla av att målsägande kommer hålla tyst. Förtäckt hot inlindat till en fråga.

Låt säga att MÄ hade varit otrogen och att allt enligt båda i det här fallet varit frivilligt.
Hur hade ni tolkat Vikings SMS då?
Citera
2024-11-22, 17:17
Avslutad
Citat:
Tror du att traumatisering ger minnessvårigheter?
Du får nog läsa på lite om vad trauma är.
https://www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/fa-hjalp/kris-och-trauma/trauma

Målsägande uppvisar tydliga tecken på att vara traumatiserad efter våldtäkten. Läs förhöret med And*rej.

Traumatiska händelser skapar en enorm stress i hjärnan vilket leder till att hjärnan inte kan processa och lagra händelsen i minnet som vanligt. Så det är ganska orimligt att hon kan berätta allt i detalj och samtidigt varit så traumatiserad att hon "frös till is".
Citera
2024-11-22, 17:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hade hon blivit arg på Vi*king istället för rädd för Vi*king, så är jag övertygad om att hon hade kört ut honom. Och ringt polisen.

Men nu var hon som sagt var rädd och ville bara överleva natten... Då blir agerandet därefter.

Överleva suck. Det verkar dock som att hon nästa dag är villig att riskera sitt liv.
Senast redigerad av JoaquinGuzman 2024-11-22 kl. 17:28.
Citera
2024-11-22, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Överleva suck. Det verkar dock som att hon nästa dag är villig att riskera sitt liv.

Ja det är ett imponerande detaljerat minne denna tjej har trots svårt trauma och fullt fokus på att överleva.
Citera
2024-11-22, 19:21
Medlem
Citat:
Jo, hon har stora blåmärken på sina höfter. Det finns alltså skador som visar att våld har förekommit.

Ja, det gör det. Jag ville inte ha sex med min dåvarande, eftersom min dåvarande precis innan betett sig som ett as. Jag sa nej och knuffade bort min dåvarande. Min dåvarande bad om ursäkt för sitt tidigare dumma beteende. Vi blev sams, började kyssas och jag var inte längre arg på min dåvarande. Och kände mig då sugen på sex. Och vi hade samtyckande sex. På vilket vis anser du att det är så det gått till i fallet med Vi*king och målsägande? Hon vill inte, hon säger nej, hon puttar bort honom, hon kniper ihop sina ben, men han forcerar sig fram och våldtar henne, tar stryptag på henne etc.

Och jag har även varit i motsatt situation, att jag ville men motparten inte ville. Jag ville ha sex, men inte min dåvarande. Jag försökte förföra, rörde min hand mot de nedre regionerna på min dåvarande. Men fick nej och ihopknipna ben/passivitet från min dåvarande. Och då slutade jag, som man ska göra när den andra inte vill. Vi*king däremot, fortsatte att forcera sig fram trots att målsägande både kroppsligt och verbalt påtalade att hon inte ville. Han tvingade sig på henne, tog strypgrepp på henne osv. Han våldtog henne.

Eftersom hennes rädsla isåfall var fullständigt obegogad då inget våld hot eller tvång förekommit kan hon inte lasta viking för att hon gav honom samtycke att knulla henne. Ni tokfeminister som försvarar denna fullständigt rättsvidriga dom är obehagliga tydligen tycker ni att män ska spärras in utan minsta bevis,
Citera
2024-11-22, 19:37
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Hon sa "nej", hon knep ihop sina ben, hon puttade bort honom. Men han forcerade sig fram ändå. Tvingade sig på henne, tog strypgrepp på henne osv. hon blev våldtagen.

Det är väl snarare Vi*king som borde ha agerat som den myndiga person han är (han var över 18 år när han våldtog målsägande) och slutat, när hon sa "nej". Rest sig upp från henne säng och ringt en taxi och åkt hem.

Det är ju Vi*king som inte har tagit sitt vuxna ansvar.

Eller vad anser ni att målsägande mer skulle ha gjort? Bitit av honom kuken? Telefonen (och ringa polisen) kanske hon inte hade så lätt tillgång till. Men sina tänder och hans könsorgan hade hon givetvis tillgång till... Sedan kunde hon ju alltid skyllt på att det var "skador han fått av MMA-träningen" när om han hade anmält henne för grov misshandel.

Eller så hade han kanske dödat henne om hon försökt ringa polisen/bitit honom. Det är givetvis en sådan rädsla brottsoffer iaf. kan känna under pågående brott. Och hon beskriver ju själv att hon bara ville försöka överleva natten. Hon var uppenbart kraftfullt rädd.

Om någon oförrätt ev. har skett, och det är definitivt inte uppenbart, så står inte straffet i proportion till det inträffade på långa vägar.
Citera
2024-11-22, 19:47
Medlem
Citat:
Men var snäll och tala om för mig vad jag ljugit om?

Nu ser jag att ditt inlägg är kvar, och mitt svar kanske inte blev postat. Idag 09.49 skrev du ett inlägg som implicerar flera saker som detta fall inte handlar om, eller hur? Varför försöker du bland korten, försöker du smutskasta ett våldtäktsoffer och i så fall varför?
Citera
2024-11-22, 19:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Nu ser jag att ditt inlägg är kvar, och mitt svar kanske inte blev postat. Idag 09.49 skrev du ett inlägg som implicerar flera saker som detta fall inte handlar om, eller hur? Varför försöker du bland korten, försöker du smutskasta ett våldtäktsoffer och i så fall varför?

Jag skrev till en annan person som tydligen visste precis vad en våldtäkt är . Därför ställde jag en fråga till denne. Har dock inte fått ngt svar. Vad är fel i det?
Citera
2024-11-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Eftersom det är fullkomligt irrelevant huruvida han kunde komma eller inte och därför behövde han inte förklara det närmare, står inte ett skit om det i domen det är bara du som försöker lyfta det som något viktigt vilket i sig talar för hur lite ni har att komma med.

Men okej då vet jag, är sexet dåligt så är det per automatik våldtäkt det är ju det du säger i praktiken

Detta är en detalj som stödjer eller inte stödjer ytterligare bevisning, t ex om vikingen hade koll eller inte.
Dom avgörande delarna står dock i domen och de som har juridisk bäring.

Men ni som tror mer på vikingens berättelse bortser från fakta och litar mer på en påtagligt berusad man med olika detaljer kring avgörande delar
Citera
2024-11-22, 19:58
Medlem
Citat:
Jag skrev till en annan person som tydligen visste precis vad en våldtäkt är . Därför ställde jag en fråga till denne. Har dock inte fått ngt svar. Vad är fel i det?

Då kanske du ska skriva att ditt inlägg inte handlar om detta fall, eller hur?
Citera
2024-11-22, 20:15
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Ja det är ett imponerande detaljerat minne denna tjej har trots svårt trauma och fullt fokus på att överleva.

Hörde någon polis säga att vittnen som är alltför detaljerade och presenterar en berättelse helt utan tveksamheter brukar väcka misstänksamhet hos dem. ”Riktiga” vittnen som inte förbättrat sin berättelse brukar ha luckor och komma ihåg fel. Men kvinnan och hennes vänner i detta fall kanske är tränade att komma ihåg allt detaljerat?

Ja, det är lätt nu att bli lite nyfiken på både brottsoffret och den dömda förövaren. Både går på en hög-status utbildning i teknisk fysik som är mycket krävande. Men vad är deras bakgrund? Eftersom vi diskuterar om våldtäkten verkligen ägt rum som den ena parten hävdar och den andra förnekar är det intressant att veta lite mer om dessa personer.

Har mannen en historia av tidigare anmälningar om sexuellt våld? Är han en porr-galen kuf, en nörd? Vad säger tidigare partner? Missbruk eller alkoholberoende? Ostraffad?

Och kvinnan, som enligt ett inlägg här i tråden hade en lägenhet i ett kristet studenthem, är hon aktivt troende? Hur lyckades en student från Stockholm få en lägenhet direkt i dessa åtråvärda studenthem?

Vad är kvinnans bakgrund? Har hon gjort tidigare anmälningar om våldtäkter? Är hon känd som pålitlig och ärlig eller är hon hämndgirig och har hon livlig fantasi? Några missbruk? Borderline?

I FUP:n hittade inte jag någon information om personernas bakgrund eller någon personundersökning. Vad vet vi här? Vad är känt?

För övrigt var de anmärkningsvärt stor skillnad i de olika förhörsledarnas frågor. Kommer ihåg att en kvinna, Maria, gjorde ett riktigt bra förhör av kvinnan.

Men den allmänna känslan är att det är tunt med bevis. Kan man verkligen bli fälld i en domstol och få tillbringa tre år och tre månader i fängelse för att enbart en kvinna presenterar en historia som hon och hennes vänner pratat ihop sig om? Krävs inte mer?

Vart tog rättssäkerheten vägen? Offrades den på feminismens altare?
Citera
2024-11-22, 20:31
Medlem
Citat:
Hon sa "nej", hon knep ihop sina ben, hon puttade bort honom. Men han forcerade sig fram ändå. Tvingade sig på henne, tog strypgrepp på henne osv. hon blev våldtagen.

Det är väl snarare Vi*king som borde ha agerat som den myndiga person han är (han var över 18 år när han våldtog målsägande) och slutat, när hon sa "nej". Rest sig upp från henne säng och ringt en taxi och åkt hem.

Det är ju Vi*king som inte har tagit sitt vuxna ansvar.

Eller vad anser ni att målsägande mer skulle ha gjort? Bitit av honom kuken? Telefonen (och ringa polisen) kanske hon inte hade så lätt tillgång till. Men sina tänder och hans könsorgan hade hon givetvis tillgång till... Sedan kunde hon ju alltid skyllt på att det var "skador han fått av MMA-träningen" när om han hade anmält henne för grov misshandel.

Eller så hade han kanske dödat henne om hon försökt ringa polisen/bitit honom. Det är givetvis en sådan rädsla brottsoffer iaf. kan känna under pågående brott. Och hon beskriver ju själv att hon bara ville försöka överleva natten. Hon var uppenbart kraftfullt rädd.

Citat:

Men hur i helvete vet du det ? Var du där ? Ponera att ingen av oss vet. Vad mer kunde hon ha gjort att förhindra "våldtäkten" , Ringa polis, Be viking lämna , Ringa en vän , Knacka på hos grannen , Lämna lägenheten, Ge en lögn att hennes vän anländer så viking lämnar. Ja möjligheterna är oändliga.

Citat:

Nej detta är ditt påhitt. Dagen efter lämnade Viking efter ett glas vatten när hon inte vill ha sex mer. Han som är beredd att döda för lite sex lämnade efter ett glas vatten. Han borde kanske dödat henne istället när hon sa nej enligt din fantasi.

Du har livlig fantasi som är bortom allt förnuft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in