Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Först vill jag liksom andra här framhålla att det är vad hon säger, betyder inte att det är så det faktiskt gick till. Det finns ju faktiskt inga skador som tyder på att våld har förekommit.
Om du är ärlig skulle jag tro att det finns gånger i ditt liv då du inledningsvis sagt nej/varit lite avvisande till sex men att det sedan ändå slutat i sex. Eller hur?
Jo, hon har stora blåmärken på sina höfter. Det finns alltså skador som visar att våld har förekommit.
Ja, det gör det. Jag ville inte ha sex med min dåvarande, eftersom min dåvarande precis innan betett sig som ett as. Jag sa nej och knuffade bort min dåvarande. Min dåvarande bad om ursäkt för sitt tidigare dumma beteende. Vi blev sams, började kyssas och jag var inte längre arg på min dåvarande. Och kände mig då sugen på sex. Och vi hade samtyckande sex.
På vilket vis anser du att det är så det gått till i fallet med Vi*king och målsägande? Hon vill inte, hon säger nej, hon puttar bort honom, hon kniper ihop sina ben, men han forcerar sig fram och våldtar henne, tar stryptag på henne etc.
Och jag har även varit i motsatt situation, att jag ville men motparten inte ville. Jag ville ha sex, men inte min dåvarande. Jag försökte förföra, rörde min hand mot de nedre regionerna på min dåvarande. Men fick nej och ihopknipna ben/passivitet från min dåvarande.
Och då slutade jag, som man ska göra när den andra inte vill.
Vi*king däremot, fortsatte att forcera sig fram trots att målsägande både kroppsligt och verbalt påtalade att hon inte ville. Han tvingade sig på henne, tog strypgrepp på henne osv. Han våldtog henne.