2024-11-22, 16:54
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Nä, vi har en moderator som är insatt i fallet och som raderade såväl dina lögner som mitt 'påhopp' av dessa lögner

OK vilka lögner skulle det ha varit då? Varför har inte moderator kontaktat mig om detta då?
Citera
2024-11-22, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
OK vilka lögner skulle det ha varit då? Varför har inte moderator kontaktat mig om detta då?

Vissa inlägg som är uppenbara lögner/off topic tas, med all rätt, bara bort, utan förklaringar
Däremot varningar och avstängningar ska motiveras
Citera
2024-11-22, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Först vill jag liksom andra här framhålla att det är vad hon säger, betyder inte att det är så det faktiskt gick till. Det finns ju faktiskt inga skador som tyder på att våld har förekommit.

Om du är ärlig skulle jag tro att det finns gånger i ditt liv då du inledningsvis sagt nej/varit lite avvisande till sex men att det sedan ändå slutat i sex. Eller hur?

Jo, hon har stora blåmärken på sina höfter. Det finns alltså skador som visar att våld har förekommit.

Ja, det gör det. Jag ville inte ha sex med min dåvarande, eftersom min dåvarande precis innan betett sig som ett as. Jag sa nej och knuffade bort min dåvarande. Min dåvarande bad om ursäkt för sitt tidigare dumma beteende. Vi blev sams, började kyssas och jag var inte längre arg på min dåvarande. Och kände mig då sugen på sex. Och vi hade samtyckande sex. På vilket vis anser du att det är så det gått till i fallet med Vi*king och målsägande? Hon vill inte, hon säger nej, hon puttar bort honom, hon kniper ihop sina ben, men han forcerar sig fram och våldtar henne, tar stryptag på henne etc.

Och jag har även varit i motsatt situation, att jag ville men motparten inte ville. Jag ville ha sex, men inte min dåvarande. Jag försökte förföra, rörde min hand mot de nedre regionerna på min dåvarande. Men fick nej och ihopknipna ben/passivitet från min dåvarande. Och då slutade jag, som man ska göra när den andra inte vill. Vi*king däremot, fortsatte att forcera sig fram trots att målsägande både kroppsligt och verbalt påtalade att hon inte ville. Han tvingade sig på henne, tog strypgrepp på henne osv. Han våldtog henne.
Citera
2024-11-22, 17:00
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Eftersom våldtäkter i regel sker där bara offret och förövaren/förövarna är och inga vittnen finns till själva händelsen. Så har det alltid varit svårt att få någon dömd för dessa brott. Att därmed använda stödbevisning i from av vittnen, vilka en målsägande pratar med direkt efter våldtäkten. Är väl det närmaste man kan komma. Så att våldtäktsoffer ska kunna få en rimlig chans till upprättelse.

Skulle man höja beviskraven, skulle knappt inga våldtäktsförövare dömas. Och då skulle vissa individer börja ta lagen i egna händer... Är det bättre tycker du?

I detta fallet finns det även teknisk bevisning i form av snapchat-konversation innan Vi*king kom dit, vilket tydligt visar att målsägande inte ville ha Vi*king sovandes hos sig. Och första vittnet på plats beskriver en traumatiserad målsägande. Och Rättsmedicinalverket påvisar att blåmärkena på målsägandes höfter tillkommit genom grepp vid ett bord, så som målsägande berättat. Medans Vi*king ljuger om den punkten och svarar att han tror att hon fått blåmärken på sin judo.

Dvs.. det finns bevisning/stödbevisning. Som talar sitt tydliga språk.

Har du svarat på hur du tänker att sexet vid bordet gått till? Enligt vittnesmålen kan man tolka det på flera sätt. Vad anser du?

Beviskraven för fällande dom i våldtäktsmål har sänkts. Många jurister/advokater tycker det är fel och att rättsosäkerheten ökat. Fler oskyldiga döms. Det blir mer eller mindre ett lotteri. Tycker du det är bra?
Citera
2024-11-22, 17:02
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vissa inlägg som är uppenbara lögner/off topic tas, med all rätt, bara bort, utan förklaringar
Däremot varningar och avstängningar ska motiveras

Men var snäll och tala om för mig vad jag ljugit om?
Citera
2024-11-22, 17:04
Avslutad
Citat:
Jo, hon har stora blåmärken på sina höfter. Det finns alltså skador som visar att våld har förekommit.

Ja, det gör det. Jag ville inte ha sex med min dåvarande, eftersom min dåvarande precis innan betett sig som ett as. Jag sa nej och knuffade bort min dåvarande. Min dåvarande bad om ursäkt för sitt tidigare dumma beteende. Vi blev sams, började kyssas och jag var inte längre arg på min dåvarande. Och kände mig då sugen på sex. Och vi hade samtyckande sex. På vilket vis anser du att det är så det gått till i fallet med Vi*king och målsägande? Hon vill inte, hon säger nej, hon puttar bort honom, hon kniper ihop sina ben, men han forcerar sig fram och våldtar henne, tar stryptag på henne etc.

Och jag har även varit i motsatt situation, att jag ville men motparten inte ville. Jag ville ha sex, men inte min dåvarande. Jag försökte förföra, rörde min hand mot de nedre regionerna på min dåvarande. Men fick nej och ihopknipna ben/passivitet från min dåvarande. Och då slutade jag, som man ska göra när den andra inte vill. Vi*king däremot, fortsatte att forcera sig fram trots att målsägande både kroppsligt och verbalt påtalade att hon inte ville. Han tvingade sig på henne, tog strypgrepp på henne osv. Han våldtog henne.

Men hur minns hon allt vad hon berättat om hon var så svårt traumatiserad?
Citera
2024-11-22, 17:06
Medlem
Citat:
Håller med, det normala första sms:et efter ett första frivilligt ligg vore nog något i stil med: 'Stort tack för sängplats, var dock lite berusad, så ledsen om jag störde din nattsömn. Hoppas vi kan ses igen för lite mysigare tillvaro. Kram'

Exakt! Ett fint sms som öppnar upp för fler stunder tillsammans i sänghalmen med frivilligt sex.

Vi*kings sms är inte att se som annat än ett smart sätt att pejla av att målsägande kommer hålla tyst. Förtäckt hot inlindat till en fråga.
Citera
2024-11-22, 17:07
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

[/b]

Återigen, hur gick sexet vid bordet till?

Så din dåvarande tolkade att ditt initiala nej övergick till samtycke. Gav du ett muntligt samtycke när ni sedan hade sex? Jag tror inte det. Varför skulle det inte kunna vara möjligt med ett liknande scenario i detta fallet? (Om det nu är så att MÄ sagt nej från början).
Varför är det så omöjligt att MÄ inte ändrar sig? Stryptagen har ej lämnat några märken. Bland dagens ungdomar är tydlige stryptag väldigt vanligt. Hon överdriver sin rädsla enligt mig när hon säger att hon bara vill överleva så de hårda stryptagen kan mycket väl vara överdrivna de med.
Citera
2024-11-22, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Men hur minns hon allt vad hon berättat om hon var så svårt traumatiserad?

Tror du att traumatisering ger minnessvårigheter?
Du får nog läsa på lite om vad trauma är.
https://www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/fa-hjalp/kris-och-trauma/trauma

Målsägande uppvisar tydliga tecken på att vara traumatiserad efter våldtäkten. Läs förhöret med And*rej.
Citera
2024-11-22, 17:11
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Tror du att traumatisering ger minnessvårigheter?
Du får nog läsa på lite om vad trauma är.
https://www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/fa-hjalp/kris-och-trauma/trauma

Målsägande uppvisar tydliga tecken på att vara traumatiserad efter våldtäkten. Läs förhöret med And*rej.

ja den där Andrei verkar vara en riktig psykolog :-)
Citera
2024-11-22, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Du får det att låta som om hon är helt dyngrak och knappt kan röra sig, hur full var hon egentligen? Är hon trovördig när hon är så full att hon inte kan prata?

Målsägande var spiknykter.
Hur har du det med läsförmågan?
Citera
2024-11-22, 17:13
Medlem
Citat:
Ja, du har nog rätt. Varför har inte advokaten/tingsrätten lyft/värderat detta med hennes 'masterplan'..... Varför har inte advokaten/vikingen lyft detta med att vikingen kanske äter ångestdämpande eller egentigen är gay och har svårt att komma.. . Istället skyller vikingen i förhör på det dåliga sexet på att BO inte rör sig bra..... Inte undra på då hon var rädd

Allvarligt, jag tror inte att du tror på dina förklaringar. Här har vi att göra med en påtagligt berusad man som i fylledimman trodde att BO var sugen på sex, eller hur?

Eftersom det är fullkomligt irrelevant huruvida han kunde komma eller inte och därför behövde han inte förklara det närmare, står inte ett skit om det i domen det är bara du som försöker lyfta det som något viktigt vilket i sig talar för hur lite ni har att komma med.

Men okej då vet jag, är sexet dåligt så är det per automatik våldtäkt det är ju det du säger i praktiken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in