Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Din tolkning är att det är ett förtäckt hot. Det behöver ju inte betyda att det var ett förtäckt hot.
Eller hur?
Bilden visar alltså typ allt från magen och uppåt tolkar jag det som.
Tänk till lite själv.
Varför skulle Vi*king skicka det sms:et annars? Är det ett normalt sms att skicka efter frivilligt sex? Det fattar man ju ändå, att en ung kvinna
inte vill basunera ut ett one night stand/
inte vill att sexpartnern ska basunera ut one night standet. Man behöver
inte fråga om det.
Sms:et fyller alltså
ingen funktion,
om de har haft frivilligt sex. Det är liksom en självklarhet att man håller gentlemannamässigt tyst om ligget.
Men ett sådant sms fyller en viktig funktion om man vill att motparten ska hålla tyst om våldtäkten man utsatt motparten för.... Då kan man leverera ett förtäckt hot, inlindat i en fråga. Smart sätt att hota sitt offer till tystnad, på. Smart sätt också att "checka av läget" i efterhand hur offret ser på det hela... Finns det risk att offret kommer "skvallra" om våldtäkten, dvs.: inte hålla tyst.
Ett normalt sms efter ett one night stand vore väl mer: "tack för en trevlig natt, vi hörs! Kram/V.".
Vi*king hade dessutom
ändå börjat prata om natten... och sagt till Emm*ie att han och målsägande haft sex, men att det
inte var så bra... Dvs.: han hade inte för avsikt att själv hålla tyst om sexet och han tyckte inte det var så värst bra sex (förmodligen eftersom det var en våldtäkt och inte sex).
Sms:et är givetvis att se som ett förtäckt hot till målsägande om att
hon ska hålla tyst. För som sagt var: Vi*king själv höll ju verkligen inte tyst. Han pratar om "sexet" med Emm*ie redan samma dag.
-------------------
Sms:et från Vi*king till målsägande:
"Spontant uppfattat jag det här som något du föredrar att vi håller för oss själva?"
Förhöret med Emm*ie:
"FL: Berättade han något mer om det att dom hade legat, sa han något om det.
E : Näe, han sa väl mer att det kanske inte va så bra liksom asså så, men det var inget mer med
det liksom.
FL: Fick du uppfattningen om vad det va som inte var bra.
E: Näe, jag tror bara det va liksom näe, jag fattade inte riktigt det. Det lät mer som att det var
liksom mer generellt (ohörbart).
FL: Ursäkta nu hörde inte jag vad du sa där.
E: Oj, ja förlåt, nej men näe jag fattade inte riktigt det, det lät mer som att generellt upplevelsen
var inte så bra."
------------------
Tacka fan för att det inte var en bra upplevelse. Det var säkert skittrist för Vi*king att målsägande inte ville och han våldtog henne.