2024-11-22, 16:29
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hon sa nej, knuffade bort honom, knep ihop sina ben flera gånger. Han borde ha fattat att hon inte ville ha sex. men han forcerade sig på henne, tvingade sig på henne. Våldtog henne, tog strypgrepp på henne osv.

Ett enda nej ska räcka. Hon gjorde mer motstånd än så.

Men för dig/andra verkar hennes motstånd inte ens räcka. Får hoppas att inga kvinnor kommer i er väg, ni är farliga om ni tycker det är ok att forcera "nej" ihop-knipna ben och bortknuffande.

Först vill jag liksom andra här framhålla att det är vad hon säger, betyder inte att det är så det faktiskt gick till. Det finns ju faktiskt inga skador som tyder på att våld har förekommit.

Om du är ärlig skulle jag tro att det finns gånger i ditt liv då du inledningsvis sagt nej/varit lite avvisande till sex men att det sedan ändå slutat i sex. Eller hur?
Citera
2024-11-22, 16:32
Medlem
Citat:
Hon sa nej, knuffade bort honom, knep ihop sina ben flera gånger. Han borde ha fattat att hon inte ville ha sex. men han forcerade sig på henne, tvingade sig på henne. Våldtog henne, tog strypgrepp på henne osv.

Ett enda nej ska räcka. Hon gjorde mer motstånd än så.

Men för dig/andra verkar hennes motstånd inte ens räcka. Får hoppas att inga kvinnor kommer i er väg, ni är farliga om ni tycker det är ok att forcera "nej" ihop-knipna ben och bortknuffande.

Enligt hennes version som det finns noll anledning att värdera högre än hans
Citera
2024-11-22, 16:38
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Jag tänker framförallt på ett lögninlägg som du skrev i morse som tydligen blivit raderat. Jag svarade på detta, men detta har också blivit raderat.

Sen kanske det är så att det finns bevis utanför denna tråden via p.m. som inte talar för vikingens fördel om vi säger så......

Undrar om du inte blandar ihop mig med någon annan. Jag har inte raderat något av vad jag skrivit.
Citera
2024-11-22, 16:39
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
För min skull behöver du inte göra det, jag har läst artikeln, men det vore klädsamt om du citerar att det finns advokater som säger att de uppskattar den nya lagstiftningen likväl som det finns de som tycker den är rättsosäker. Du lägger fram det som att alla advokater avskyr samtyckeslagen vilket artikeln visar på inte stämmer.

Lite annan intressant läsning

https://svjt.se/svjt/2018/327
Citera
2024-11-22, 16:44
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
För min skull behöver du inte göra det, jag har läst artikeln, men det vore klädsamt om du citerar att det finns advokater som säger att de uppskattar den nya lagstiftningen likväl som det finns de som tycker den är rättsosäker. Du lägger fram det som att alla advokater avskyr samtyckeslagen vilket artikeln visar på inte stämmer.

Lite annan skrämmande läsning.

https://www.expressen.se/ledare/linda-jerneck/skandal-att-domare--hukar-for-partierna/

Citat:
Jag och andra som argumenterade för samtyckeslagen ville ha fler dömda våldtäktsmän. Men inte till priset av urvattnade beviskrav och ökad risk för att oskyldiga döms.
Nu syns tecken på att det ändå blev så. Innan samtyckeslagen, 2017, var det dubbelt så vanligt att nämndemän som förklarade sig skiljaktiga ville fälla hellre än fria. Sex år senare var det tvärtom.
Citera
2024-11-22, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Din tolkning är att det är ett förtäckt hot. Det behöver ju inte betyda att det var ett förtäckt hot.
Eller hur?
Bilden visar alltså typ allt från magen och uppåt tolkar jag det som.

Tänk till lite själv.

Varför skulle Vi*king skicka det sms:et annars? Är det ett normalt sms att skicka efter frivilligt sex? Det fattar man ju ändå, att en ung kvinna inte vill basunera ut ett one night stand/inte vill att sexpartnern ska basunera ut one night standet. Man behöver inte fråga om det.

Sms:et fyller alltså ingen funktion, om de har haft frivilligt sex. Det är liksom en självklarhet att man håller gentlemannamässigt tyst om ligget.

Men ett sådant sms fyller en viktig funktion om man vill att motparten ska hålla tyst om våldtäkten man utsatt motparten för.... Då kan man leverera ett förtäckt hot, inlindat i en fråga. Smart sätt att hota sitt offer till tystnad, på. Smart sätt också att "checka av läget" i efterhand hur offret ser på det hela... Finns det risk att offret kommer "skvallra" om våldtäkten, dvs.: inte hålla tyst.

Ett normalt sms efter ett one night stand vore väl mer: "tack för en trevlig natt, vi hörs! Kram/V.".

Vi*king hade dessutom ändå börjat prata om natten... och sagt till Emm*ie att han och målsägande haft sex, men att det inte var så bra... Dvs.: han hade inte för avsikt att själv hålla tyst om sexet och han tyckte inte det var så värst bra sex (förmodligen eftersom det var en våldtäkt och inte sex).

Sms:et är givetvis att se som ett förtäckt hot till målsägande om att hon ska hålla tyst. För som sagt var: Vi*king själv höll ju verkligen inte tyst. Han pratar om "sexet" med Emm*ie redan samma dag.

-------------------

Sms:et från Vi*king till målsägande: "Spontant uppfattat jag det här som något du föredrar att vi håller för oss själva?"

Förhöret med Emm*ie:

"FL: Berättade han något mer om det att dom hade legat, sa han något om det.

E : Näe, han sa väl mer att det kanske inte va så bra liksom asså så, men det var inget mer med
det liksom.

FL: Fick du uppfattningen om vad det va som inte var bra.

E: Näe, jag tror bara det va liksom näe, jag fattade inte riktigt det. Det lät mer som att det var
liksom mer generellt (ohörbart).

FL: Ursäkta nu hörde inte jag vad du sa där.

E: Oj, ja förlåt, nej men näe jag fattade inte riktigt det, det lät mer som att generellt upplevelsen
var inte så bra."

------------------

Tacka fan för att det inte var en bra upplevelse. Det var säkert skittrist för Vi*king att målsägande inte ville och han våldtog henne.
Citera
2024-11-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Varför hon skulle ljuga? Jadu en kvarts miljon är fullt tillräckligt, hon hade antagligen läst om hur enkelt det är att sätta dit någon för våldtäkt.

Sen att han inte kunde få utlösning är ett så dumt argument att man knappt vet hur man ska bemöta det, kan finnas flera förklaringar antidepressiva mediciner prestationsångest trötthet.

Ja, du har nog rätt. Varför har inte advokaten/tingsrätten lyft/värderat detta med hennes 'masterplan'..... Varför har inte advokaten/vikingen lyft detta med att vikingen kanske äter ångestdämpande eller egentigen är gay och har svårt att komma.. . Istället skyller vikingen i förhör på det dåliga sexet på att BO inte rör sig bra..... Inte undra på då hon var rädd

Allvarligt, jag tror inte att du tror på dina förklaringar. Här har vi att göra med en påtagligt berusad man som i fylledimman trodde att BO var sugen på sex, eller hur?
Senast redigerad av Neverever31 2024-11-22 kl. 16:49.
Citera
2024-11-22, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag tror inte ett fyllo kan tolka sådana signaler i det läget, varför bad hon inte fyllot gå hem när hon började känna sig obekväm?

Signaler? Hon säger "nej", puttar bort honom, kniper ihop med sina ben. Om han inte uppfattar detta, så lär han inte uppfatta att hon ber honom gå hem. Men så långt tänkte du givetvis inte.
Citera
2024-11-22, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Undrar om du inte blandar ihop mig med någon annan. Jag har inte raderat något av vad jag skrivit.

Nä, vi har en moderator som är insatt i fallet och som raderade såväl dina lögner som mitt 'påhopp' av dessa lögner
Citera
2024-11-22, 16:51
Avslutad
Citat:
Signaler? Hon säger "nej", puttar bort honom, kniper ihop med sina ben. Om han inte uppfattar detta, så lär han inte uppfatta att hon ber honom gå hem. Men så långt tänkte du givetvis inte.

Du får det att låta som om hon är helt dyngrak och knappt kan röra sig, hur full var hon egentligen? Är hon trovördig när hon är så full att hon inte kan prata?
Citera
2024-11-22, 16:53
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Tänk till lite själv.

Varför skulle Vi*king skicka det sms:et annars? Är det ett normalt sms att skicka efter frivilligt sex? Det fattar man ju ändå, att en ung kvinna inte vill basunera ut ett one night stand/inte vill att sexpartnern ska basunera ut one night standet. Man behöver inte fråga om det.

Sms:et fyller alltså ingen funktion, om de har haft frivilligt sex. Det är liksom en självklarhet att man håller gentlemannamässigt tyst om ligget.

Men ett sådant sms fyller en viktig funktion om man vill att motparten ska hålla tyst om våldtäkten man utsatt motparten för.... Då kan man leverera ett förtäckt hot, inlindat i en fråga. Smart sätt att hota sitt offer till tystnad, på. Smart sätt också att "checka av läget" i efterhand hur offret ser på det hela... Finns det risk att offret kommer "skvallra" om våldtäkten, dvs.: inte hålla tyst.

Ett normalt sms efter ett one night stand vore väl mer: "tack för en trevlig natt, vi hörs! Kram/V.".

Vi*king hade dessutom ändå börjat prata om natten... och sagt till Emm*ie att han och målsägande haft sex, men att det inte var så bra... Dvs.: han hade inte för avsikt att själv hålla tyst om sexet och han tyckte inte det var så värst bra sex (förmodligen eftersom det var en våldtäkt och inte sex).

Sms:et är givetvis att se som ett förtäckt hot till målsägande om att hon ska hålla tyst. För som sagt var: Vi*king själv höll ju verkligen inte tyst. Han pratar om "sexet" med Emm*ie redan samma dag.

-------------------

Sms:et från Vi*king till målsägande: "Spontant uppfattat jag det här som något du föredrar att vi håller för oss själva?"

Förhöret med Emm*ie:

E : Näe, han sa väl mer att det kanske inte va så bra liksom asså så, men det var inget mer med
det liksom.

E: Näe, jag tror bara det va liksom näe, jag fattade inte riktigt det. Det lät mer som att det var

E: Oj, ja förlåt, nej men näe jag fattade inte riktigt det, det lät mer som att generellt upplevelsen
var inte så bra."

------------------

Tacka fan för att det inte var en bra upplevelse. Det var säkert skittrist för Vi*king att målsägande inte ville och han våldtog henne.

Du har inte bevisat någonting utan står bara på dig om din tolkning av SMS:et. Jag står kvar vid min tolkning. Viking var ju intresserad av MÄ. Det har MÄ själv vittnat om. Viking skulle nog inte haft något emot att berätta om natten bland vänner i faddergruppen som MÄ ingick i t.ex. Då frågar han henne, kanske utifrån hur de pratat med varandra innan sexet, om han uppfattat henne rätt att hon helst inte vill att det sprids att de haft sex eftersom hon nyss gjort slut med sin kille.
MÄ säger ju själv sen i kommunikationen med sitt ex att hon inte riktigt vet om det är slut eller inte när exet frågar och det talar ju för min version av det hela.

Har du läst om Vikings förklaring till varför han inte tyckte sexet var så bra? Ett av Vikings fel kanske är att han varit för uppriktig i sina svar. Han kanske verkligen inte tyckte det var så bra sex, vilket även absolut händer vid frivilligt sex.
Citera
2024-11-22, 16:53
Medlem
Citat:
Tänk till lite själv.

-------------------

Förhöret med Emm*ie:

det liksom.

var inte så bra."

------------------

Håller med, det normala första sms:et efter ett första frivilligt ligg vore nog något i stil med: 'Stort tack för sängplats, var dock lite berusad, så ledsen om jag störde din nattsömn. Hoppas vi kan ses igen för lite mysigare tillvaro. Kram'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in