2024-11-21, 15:33
Avslutad
Anmärkning

Självfallet finns det plats för ställningstaganden och spekulationer i denna diskussionstråd så länge motivet är seriöst. Jag vill dock särskilt uppmuntra alla som har saklig och vederhäftig information om utvecklingen att posta konkreta detaljer.

TS
Citera
2024-11-21, 16:00
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Nej, det har han inte sagt.

Men en alarmistisk tendens finns där, helt klart. Han är ju en prepper som dessutom säljer preppermaterial.

Gå tillbaka till 2022 - 2023 så kan du se att han regelbundet menade på att Ryssland är nära att använda kärnvapen.

Ja han är en prepper och preppers brukar köra den taktiken att sprida desinformation och fearmongering.
Tydligen funkar det. Men rätt om kriget i Ukraina, det har han iaf inte på långa vägar.
Citera
2024-11-21, 18:22
Medlem
Stark-Senaps avatar
Jag tycker det skall bli spännande.
Den värd vi skapat är ju bevisligen ingen hit och civilisationens undergång har vi ju ändå garanterat. Ett a-bombs-WWIII skulle dock göra jobbet grundligare. Det ideala vore att förinta ”allt liv” och sedan börja om hela evolutionen från encelliga och framåt. Kanske går det bättre denna gången.
Själva livet kan vi ju inte förinta. Även om vi verkligen försökte. Det finns t.ex. liv långt ner i jordskorpan, som vi inte ens kan nå. Med livsformer som klarar en miljö mycket värre än vad ett globalt a-bombskrig skulle kunna åstadkomma.

Evolution 2.0. Gör om gör rätt!

Och för ändamålet är jag alltid noga med att ha tillräckligt med ketamin och DMT hemma, så man är beredd när larmet går. Frimärken funkar ju inte då de inte skulle hinna slå innan det smäller.
Skall bli mysigt att sitta på balkongen och se alla svampmolnen i fyrfärg.
Citera
2024-11-21, 18:38
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Nej. Englands försvar var ju knappast den utlösande faktorn för andra världskriget. Men USA:s beslut att tillåta användning av dessa långdistansvapen kan vara den utlösande faktorn för tredje världskriget.

Nej, det är lika idiotiskt i det här fallet. Faktum är att både Warszawa och London hade skonats och fred hade uppnåtts ifall Polen och Storbritannien hade kapitulerat, men alla förstår att det heroiska och moraliskt hedervärda var att försvara sitt land och sin frihet. Ja, alla utom du och några få andra tomtar.
Citera
2024-11-21, 18:45
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Nej, det är lika idiotiskt i det här fallet. Faktum är att både Warszawa och London hade skonats och fred hade uppnåtts ifall Polen och Storbritannien hade kapitulerat, men alla förstår att det heroiska och moraliskt hedervärda var att försvara sitt land och sin frihet. Ja, alla utom du och några få andra tomtar.
Och Finland som till slut var tvungna att ge upp ungefär 10% av sitt land i vinterkriget med Ryssland. Men jag antar att finnar också är "tomtar" i din bok.
Citera
2024-11-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simborgarmannen
Det är livsfarligt för Väst att alienera Kina i detta läge. NATO kan möjligen hantera Ryssland om USA stannar i alliansen, men skall vi slåss mot 1,4 miljarder kineser också, då blir det väldigt, väldigt jobbigt.

Blir nog praktiskt svårt att slåss mot så många, givet att Kina inte ens har förmåga att skeppa tillräckligt många soldater över Taiwansundet, för att ockupera landet Taiwan.

Och tänk på att Nato-länderna också har ca 1 miljard medborgare.
Citera
2024-11-21, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Blir nog praktiskt svårt att slåss mot så många, givet att Kina inte ens har förmåga att skeppa tillräckligt många soldater över Taiwansundet, för att ockupera landet Taiwan.

Och tänk på att Nato-länderna också har ca 1 miljard medborgare.
Jag tycker verkligen inte att vi skall utmana ödet på den punkten.
Citera
2024-11-21, 21:17
Medlem
Västkustskts avatar
Vi borde mobilisera nu.
Citera
2024-11-21, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simborgarmannen
Jag tycker verkligen inte att vi skall utmana ödet på den punkten.

USA och dess många allierade står för knappt 70% av världens militärutgifter. Är man så stark, är det näst intill omöjligt att "utmana ödet".
Citera
2024-11-21, 23:36
Avstängd
Det är väll ingen slump att norge köpte liksäckar och plastfiltar för 30miljoner NOK(betalat av EU) levererat till 2024. blir ett spännande 2025.
https://www.doffin.no/notices/2021-303528
Senast redigerad av Nigarn 2024-11-21 kl. 23:40.
Citera
2024-11-21, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Det är väll ingen slump att norge köpte liksäckar och plastfiltar för 30miljoner NOK levererat till 2024. blir ett spännande 2025.
https://www.doffin.no/notices/2021-303528

Ja allt kan hända med a a mad man i vita huset. Kanske på tid att sälja aktier och köpa guld vad vet jag.
Citera
2024-11-21, 23:41
Medlem
BRA.
Jag är taggad.
Fan dags att vi sluter upp och mosar ryssarna en gång för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in