2024-11-19, 19:57
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Om danskar börjar döda svenskar i Danmark månad efter månad så borde väl Sverige ha legitima skäl? Samma här. Tro inte på allt väst media försöker inbilla dig

Absolut, förutom att du ljuger och det inte alls är samma sak som hänt i ukrainakriget. Hur mycket västmedia än vinklar så har de högre förtroende än rysstroll. Ingen tror på dig. 😂
Citera
2024-11-19, 19:58
Medlem
-DaRude-s avatar
Vi som inte anser det värt att få våra lemmar bortsprängda och våra familjer dödade för att enstaka herrar i kostym bekanta med varandra vägrar att lyfta på luren och diskutera en lösning om några mil mark i ett skitland i Öst får väl bege oss till Sydamerika eller någon annan någorlunda fredad plats där man inte riskerar att få en missil in i vardagsrummet.

Förhoppningsvis hinner Trump avvärja det tredje världskrig Biden försöker trigga igång innan han begravs.
Citera
2024-11-19, 20:00
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vi som inte anser det värt att få våra lemmar bortsprängda och våra familjer dödade för att enstaka herrar i kostym bekanta med varandra vägrar att lyfta på luren och diskutera en lösning om några mil mark i ett skitland i Öst får väl bege oss till Sydamerika eller någon annan någorlunda fredad plats där man inte riskerar att få en missil in i vardagsrummet.

Förhoppningsvis hinner Trump avvärja det tredje världskrig Biden försöker trigga igång innan han begravs.

Förhoppningsvis avbryter Putin invasionen och försvinner ur Ukraina. Men du får gärna fly landet.
Citera
2024-11-19, 20:01
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Förhoppningsvis avbryter Putin invasionen och försvinner ur Ukraina. Men du får gärna fly landet.

Du får gärna offra dig för Zelenskyj, det är ingen som stoppar dig att redan nu skynda dig till fronten och dö för Ukraina.

Givetvis lämnar jag landet om det brakar loss.
Citera
2024-11-19, 20:04
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du får gärna offra dig för Zelenskyj, det är ingen som stoppar dig att redan nu skynda dig till fronten och dö för Ukraina.

Givetvis lämnar jag landet om det brakar loss.

Jag tänker inte röra på mig förns landet blir anfallet, tills dess önskar jag ukrainarna lycka till i försvaret av deras land. Att du är ynkrygg och flyr är noterat.
Citera
2024-11-19, 20:12
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Jag tänker inte röra på mig förns landet blir anfallet, tills dess önskar jag ukrainarna lycka till i försvaret av deras land. Att du är ynkrygg och flyr är noterat.

Krig är alltid undvikbart och när det väl blir storkrig är det för att enskilda individer som man bokstavligen kan räkna på en hand vill ha det så, och jag anser inte att det är värt att dö för. Ingen kommer minnas dig när du ligger som en köttslamsa i skyttegraven, död endast för att politiker som känner varandra anser att alla andra ska offra sig för dem och deras privata angelägenheter sinsemellan.

Jag håller med Trump, vi ska med alla tänkbara medel undvika ett världskrig. Att offra mänskligheten för att bevara någon inbillad stolthet är det mest korkade jag hört. Det är mänsklighetens undergång vi pratar om.
Citera
2024-11-19, 20:13
Medlem
Batiktantens avatar
Snälla Tomten jag önskar 10 atomvapen över mozva och Zankt Peterzburg.Sen behöver jag inga mer klappar.
Citera
2024-11-19, 20:20
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Det är som att säga att England orsakade andra världskriget eftersom de försvarade sig genom att attackera inne i Tyskland.
Nej. Englands försvar var ju knappast den utlösande faktorn för andra världskriget. Men USA:s beslut att tillåta användning av dessa långdistansvapen kan vara den utlösande faktorn för tredje världskriget.
Citera
2024-11-19, 20:20
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
ryssland har nämnt usa, storbritanien och frankrike som första länder vid vedergällning. inte
sverige
Ja, lyssna på ryssen du.
Citera
2024-11-19, 20:28
Avslutad
Bidens gröna ljus för ATTACMS var ett genialt drag. Nu tvingar han Trump att förhålla sig till en skarpare situation när han tillträder. Det blir svårare för honom att sticka huvudet i sanden och låtsas att USA och Europa inte behöver varandra.
Citera
2024-11-19, 20:34
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simborgarmannen
Bidens gröna ljus för ATTACMS var ett genialt drag. Nu tvingar han Trump att förhålla sig till en skarpare situation när han tillträder. Det blir svårare för honom att sticka huvudet i sanden och låtsas att USA och Europa inte behöver varandra.

Genialt?

USA HAR ATTACKERAT RYSSLAND.

Förstår du inte konsekvenserna?
Citera
2024-11-19, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Genialt?

USA HAR ATTACKERAT RYSSLAND.

Förstår du inte konsekvenserna?
Fel fråga.

Rätt fråga lyder: Förstår inte du att detta är en konsekvens av att Ryssland har ockuperat Ukraina?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in