2024-11-18, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okand1236
Jag såg gm. Kläderna han har på sig på Aftonbladet var det han hade. Ej täckt ansikte, inte mörk och inga glasögon utan ljus hy ung kille ingen mask som täckte ansiktet men Jack luvan hade han på sig. Såg honom på parkeringen mittemot zoo butiken och casa bongiorno. Han gick sedan mot direkten rosalit på Sjödalsvägen. Som att han skulle gå mot skjutningen och kolla. Jag var i centrum och påväg hem (bor i närheten) och tyckte direkt där jag såg honom att han gick konstigt. Han gick helt öppet på parkeringen. Han var lång. Händerna i fickan.
Ljus hy som en svensk eller ljus hy som MENA kan ha?

Innan gnäll uppstår: ja det är intressant att veta om det är en klanmedlem eller en ung svensk wannabe som vill vara som de tuffa utlänningarna.
Citera
2024-11-18, 16:12
Medlem
corazzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
"I närheten", jo tjena. Frågan är nu hur snabbt GM kunde färdas från KK till bageriet och varför han väljer att skjuta på någonting där. Trots journalisternas definition av "i närheten" så är det runt två timmars gångväg mellan ställena och det tar minst 10 minuter att åka bil.
Som jag skrev bör GM ha anträffats någonstans vid Trehörningen eller norr om där. Han lär troligen ha sprungit från bageriet upp mot trehörningen, där han troligen greps.

Att saker och ting händer just i Huddinge är inte så förvånande då Botkyrka är befäst med gängkriminella, som har sina verksamheter i södra Huddinge. Sedan har du verksamheter i Skogås/Trångsund. Du har verksamheter i Skärholmen, Vårby, Flemingsberg. Du har kriminella verksamheter i alla industriområden som ligger i Huddinge, Botkyrka, Haninge.

Tack för fingervisning om var han haffade. Nog inte otänkbart att han åkte bolt/uber då det verkar vara favvotransportmedlet i många FUP jag läst.

Det är också möjligt att ta sig snabbare till platsen genom att gena genom brandgatan som går från Kungens kurva och ut vid Källbrink. Man sparar många minuter på det och kan dessutom gasa på. Dock nog inte det smartaste draget då det är en väg för utryckningsfordon.

Men de som gör de här dåden tillhör begåvningsreserven. Finns noll finess.
Citera
2024-11-18, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
För dom oskyldiga som jobbar där är det i alla högsta grad en arbetsplats.

Det finns inga oskyldiga som arbetar där. De som kan vara "oskyldiga" är bra dumma om de inte tar reda på offentlig fakta om sin arbetsgivare. Dessa matvarukedjor drivs av familjer. Gå in på Matvärlden så ser du inte en enda vit person.
Du kan på vissa ställen se vita svenska personer på Pulsen (en annan av rebellernas kedjor), men ej på Matvärlden.
Citera
2024-11-18, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okand1236
Jag såg gm. Kläderna han har på sig på Aftonbladet var det han hade. Ej täckt ansikte, inte mörk och inga glasögon utan ljus hy ung kille ingen mask som täckte ansiktet men Jack luvan hade han på sig. Såg honom på parkeringen mittemot zoo butiken och casa bongiorno. Han gick sedan mot direkten rosalit på Sjödalsvägen. Som att han skulle gå mot skjutningen och kolla. Jag var i centrum och påväg hem (bor i närheten) och tyckte direkt där jag såg honom att han gick konstigt. Han gick helt öppet på parkeringen. Han var lång. Händerna i fickan.

PÅ Aftonbladets hårt pixlade video ser han i alla fall ganska mörk ut. Har han halsduken över ansiktet?
Citera
2024-11-18, 16:18
Medlem
Citat:
Frågan är väl mer varför han påträffas i centrum. Visst, han kan ha tagit buss till terminalen. Men vem fasiken riskerar att hamna på övervakningsfilmerna när man just har skjutit någon? Blev han avsläppt i centrum för att sedan gå till Dahlhemsvägen? (För det är väl fortfarande hans mål? Något annat däromkring finns inte).
Dessa 12-15-åringar bryr sig inte så mycket om att bli igenkända. Deras liv kommer inte att ändras så mycket då de redan brukar vara omhändertagna på ett eller annat sätt. De kommer ju undan med det mesta och vara helt fria om något år. De har inget konsekvenstänk och siktar dessutom inte på någon hederlig karriär i framtiden. Pengar och status, här och nu. Förmodligen blir dock GM avrättad innan han fyller 18 år.
Citera
2024-11-18, 16:20
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89
Förhoppningsvis blir det snart, eller ja ganska snart rejäla protester mot systemet som daltar med tonåringar samt återfallsförbrytare. Det börjar bli riktigt kännbart för i stort sett alla nivåer av medborgare och stor frustration över handlingsförlamningen.

I detta fall lär det inte ens bli en fyra utan "brösta en LVU" 😂 eftersom fanskapet ska vara 14.

Blir väl en Trump våg i Sverige med snart ?

14år ?
Den personen man ser i tidningen verkar vara en stor 14åring eller så är det poliserna som är lite små ;-)
Citera
2024-11-18, 16:21
Medlem
Citat:
Det finns inga oskyldiga som arbetar där. De som kan vara "oskyldiga" är bra dumma om de inte tar reda på offentlig fakta om sin arbetsgivare. Dessa matvarukedjor drivs av familjer. Gå in på Matvärlden så ser du inte en enda vit person.
Du kan på vissa ställen se vita svenska personer på Pulsen (en annan av rebellernas kedjor), men ej på Matvärlden.
Du trott alltså att en 16-åring som söker jobb på en matbutik eller en snabbmatsrestaurang tar reda på mycket om företaget innan dom söker? FYI finns det dessutom mörkhyade som inte är kriminella. Du lever i en fantasivärld.
Citera
2024-11-18, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corazzin
Tack för fingervisning om var han haffade. Nog inte otänkbart att han åkte bolt/uber då det verkar vara favvotransportmedlet i många FUP jag läst.

Det är också möjligt att ta sig snabbare till platsen genom att gena genom brandgatan som går från Kungens kurva och ut vid Källbrink. Man sparar många minuter på det och kan dessutom gasa på. Dock nog inte det smartaste draget då det är en väg för utryckningsfordon.

Men de som gör de här dåden tillhör begåvningsreserven. Finns noll finess.

Att ta utryckningsvägen (Kvarnlyckevägen) mellan KK och Gamla Stockholmsvägen utgör ingen genväg mer än för räddningstjänsten som har station vid Gamla Stockholmsvägen. Den är dessutom bommad med pollare. Man kan gå eller cykla den vägen, förvisso.
Citera
2024-11-18, 16:22
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Dessa 12-15-åringar bryr sig inte så mycket om att bli igenkända. Deras liv kommer inte att ändras så mycket då de redan brukar vara omhändertagna på ett eller annat sätt. De kommer ju undan med det mesta och vara helt fria om något år. De har inget konsekvenstänk och siktar dessutom inte på någon hederlig karriär i framtiden. Pengar och status, här och nu. Förmodligen blir dock GM avrättad innan han fyller 18 år.

Verkar som han redan var på rymmen från något hem om jag förstår rätt ?

Så dessa skjutningar stoppar de in i hans rabatt ;-)))
Citera
2024-11-18, 16:24
Medlem
5549s avatar
Citat:
Missta inte ignorans för skyldighet. Det flesta som jobbar på golvet är nog bara i behov av en inkomst, och vad ägarna och styrelse sysslar med har man nog inte råd att bry sig om.

Men att personer likt dessa kan äga och driva stora företag är ett stort misslyckande av Sverige. Det som sades var ju att företagsamhet skulle lösa problemen med integration. Dessa familjer måste väck!
Citera
2024-11-18, 16:25
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
PÅ Aftonbladets hårt pixlade video ser han i alla fall ganska mörk ut. Har han halsduken över ansiktet?
Tror han har en mössa eller en huva från en tröja eller jacka, som är svart. Det kan trigga pixlingen att bli mörk även om ansiktet är ljust. Så vi kan inte avgöra färgen på MGM baserad på dom bilderna hos Aftonbladet.
Citera
2024-11-18, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Verkar som han redan var på rymmen från något hem om jag förstår rätt ?

Så dessa skjutningar stoppar de in i hans rabatt ;-)))
Lika bra skjuta så många som möjligt när man likväl är ute och pangar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in