2024-11-18, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okand1236
Jag sg gm. Klderna han har p sig p Aftonbladet var det han hade. Ej tckt ansikte, inte mrk och inga glasgon utan ljus hy ung kille ingen mask som tckte ansiktet men Jack luvan hade han p sig. Sg honom p parkeringen mittemot zoo butiken och casa bongiorno. Han gick sedan mot direkten rosalit p Sjdalsvgen. Som att han skulle g mot skjutningen och kolla. Jag var i centrum och pvg hem (bor i nrheten) och tyckte direkt dr jag sg honom att han gick konstigt. Han gick helt ppet p parkeringen. Han var lng. Hnderna i fickan.
Ljus hy som en svensk eller ljus hy som MENA kan ha?

Innan gnll uppstr: ja det r intressant att veta om det r en klanmedlem eller en ung svensk wannabe som vill vara som de tuffa utlnningarna.
Citera
2024-11-18, 16:12
Medlem
corazzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
"I nrheten", jo tjena. Frgan r nu hur snabbt GM kunde frdas frn KK till bageriet och varfr han vljer att skjuta p ngonting dr. Trots journalisternas definition av "i nrheten" s r det runt tv timmars gngvg mellan stllena och det tar minst 10 minuter att ka bil.
Som jag skrev br GM ha antrffats ngonstans vid Trehrningen eller norr om dr. Han lr troligen ha sprungit frn bageriet upp mot trehrningen, dr han troligen greps.

Att saker och ting hnder just i Huddinge r inte s frvnande d Botkyrka r befst med gngkriminella, som har sina verksamheter i sdra Huddinge. Sedan har du verksamheter i Skogs/Trngsund. Du har verksamheter i Skrholmen, Vrby, Flemingsberg. Du har kriminella verksamheter i alla industriomrden som ligger i Huddinge, Botkyrka, Haninge.

Tack fr fingervisning om var han haffade. Nog inte otnkbart att han kte bolt/uber d det verkar vara favvotransportmedlet i mnga FUP jag lst.

Det r ocks mjligt att ta sig snabbare till platsen genom att gena genom brandgatan som gr frn Kungens kurva och ut vid Kllbrink. Man sparar mnga minuter p det och kan dessutom gasa p. Dock nog inte det smartaste draget d det r en vg fr utryckningsfordon.

Men de som gr de hr dden tillhr begvningsreserven. Finns noll finess.
Citera
2024-11-18, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
Fr dom oskyldiga som jobbar dr r det i alla hgsta grad en arbetsplats.

Det finns inga oskyldiga som arbetar dr. De som kan vara "oskyldiga" r bra dumma om de inte tar reda p offentlig fakta om sin arbetsgivare. Dessa matvarukedjor drivs av familjer. G in p Matvrlden s ser du inte en enda vit person.
Du kan p vissa stllen se vita svenska personer p Pulsen (en annan av rebellernas kedjor), men ej p Matvrlden.
Citera
2024-11-18, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okand1236
Jag sg gm. Klderna han har p sig p Aftonbladet var det han hade. Ej tckt ansikte, inte mrk och inga glasgon utan ljus hy ung kille ingen mask som tckte ansiktet men Jack luvan hade han p sig. Sg honom p parkeringen mittemot zoo butiken och casa bongiorno. Han gick sedan mot direkten rosalit p Sjdalsvgen. Som att han skulle g mot skjutningen och kolla. Jag var i centrum och pvg hem (bor i nrheten) och tyckte direkt dr jag sg honom att han gick konstigt. Han gick helt ppet p parkeringen. Han var lng. Hnderna i fickan.

P Aftonbladets hrt pixlade video ser han i alla fall ganska mrk ut. Har han halsduken ver ansiktet?
Citera
2024-11-18, 16:18
Medlem
Citat:
Frgan r vl mer varfr han ptrffas i centrum. Visst, han kan ha tagit buss till terminalen. Men vem fasiken riskerar att hamna p vervakningsfilmerna nr man just har skjutit ngon? Blev han avslppt i centrum fr att sedan g till Dahlhemsvgen? (Fr det r vl fortfarande hans ml? Ngot annat dromkring finns inte).
Dessa 12-15-ringar bryr sig inte s mycket om att bli igenknda. Deras liv kommer inte att ndras s mycket d de redan brukar vara omhndertagna p ett eller annat stt. De kommer ju undan med det mesta och vara helt fria om ngot r. De har inget konsekvenstnk och siktar dessutom inte p ngon hederlig karrir i framtiden. Pengar och status, hr och nu. Frmodligen blir dock GM avrttad innan han fyller 18 r.
Citera
2024-11-18, 16:20
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89
Frhoppningsvis blir det snart, eller ja ganska snart rejla protester mot systemet som daltar med tonringar samt terfallsfrbrytare. Det brjar bli riktigt knnbart fr i stort sett alla niver av medborgare och stor frustration ver handlingsfrlamningen.

I detta fall lr det inte ens bli en fyra utan "brsta en LVU" 😂 eftersom fanskapet ska vara 14.

Blir vl en Trump vg i Sverige med snart ?

14r ?
Den personen man ser i tidningen verkar vara en stor 14ring eller s r det poliserna som r lite sm ;-)
Citera
2024-11-18, 16:21
Medlem
Citat:
Det finns inga oskyldiga som arbetar dr. De som kan vara "oskyldiga" r bra dumma om de inte tar reda p offentlig fakta om sin arbetsgivare. Dessa matvarukedjor drivs av familjer. G in p Matvrlden s ser du inte en enda vit person.
Du kan p vissa stllen se vita svenska personer p Pulsen (en annan av rebellernas kedjor), men ej p Matvrlden.
Du trott allts att en 16-ring som sker jobb p en matbutik eller en snabbmatsrestaurang tar reda p mycket om fretaget innan dom sker? FYI finns det dessutom mrkhyade som inte r kriminella. Du lever i en fantasivrld.
Citera
2024-11-18, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corazzin
Tack fr fingervisning om var han haffade. Nog inte otnkbart att han kte bolt/uber d det verkar vara favvotransportmedlet i mnga FUP jag lst.

Det r ocks mjligt att ta sig snabbare till platsen genom att gena genom brandgatan som gr frn Kungens kurva och ut vid Kllbrink. Man sparar mnga minuter p det och kan dessutom gasa p. Dock nog inte det smartaste draget d det r en vg fr utryckningsfordon.

Men de som gr de hr dden tillhr begvningsreserven. Finns noll finess.

Att ta utryckningsvgen (Kvarnlyckevgen) mellan KK och Gamla Stockholmsvgen utgr ingen genvg mer n fr rddningstjnsten som har station vid Gamla Stockholmsvgen. Den r dessutom bommad med pollare. Man kan g eller cykla den vgen, frvisso.
Citera
2024-11-18, 16:22
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Dessa 12-15-ringar bryr sig inte s mycket om att bli igenknda. Deras liv kommer inte att ndras s mycket d de redan brukar vara omhndertagna p ett eller annat stt. De kommer ju undan med det mesta och vara helt fria om ngot r. De har inget konsekvenstnk och siktar dessutom inte p ngon hederlig karrir i framtiden. Pengar och status, hr och nu. Frmodligen blir dock GM avrttad innan han fyller 18 r.

Verkar som han redan var p rymmen frn ngot hem om jag frstr rtt ?

S dessa skjutningar stoppar de in i hans rabatt ;-)))
Citera
2024-11-18, 16:24
Medlem
5549s avatar
Citat:
Missta inte ignorans fr skyldighet. Det flesta som jobbar p golvet r nog bara i behov av en inkomst, och vad garna och styrelse sysslar med har man nog inte rd att bry sig om.

Men att personer likt dessa kan ga och driva stora fretag r ett stort misslyckande av Sverige. Det som sades var ju att fretagsamhet skulle lsa problemen med integration. Dessa familjer mste vck!
Citera
2024-11-18, 16:25
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
P Aftonbladets hrt pixlade video ser han i alla fall ganska mrk ut. Har han halsduken ver ansiktet?
Tror han har en mssa eller en huva frn en trja eller jacka, som r svart. Det kan trigga pixlingen att bli mrk ven om ansiktet r ljust. S vi kan inte avgra frgen p MGM baserad p dom bilderna hos Aftonbladet.
Citera
2024-11-18, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Verkar som han redan var p rymmen frn ngot hem om jag frstr rtt ?

S dessa skjutningar stoppar de in i hans rabatt ;-)))
Lika bra skjuta s mnga som mjligt nr man likvl r ute och pangar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in